Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käynnistysongelma

    Autoni A4 1.8Tq -98 AJL starttaa normaalisti mutta sammuu saman tien, kierrokset myös seilaavaat tyhjäkäynnillä.

    Autossa on porkkiksen softa. Mistä kannattaa jatkaa vian hakemista?
    Puolat ja tulpat on uusittu, ei anna vikakoodeja. Kaasuläpän sopeutus onnistuu myös. Käynnistin on melko uusi myös.

    Vika on pahimmillaan kun ilman lämpötila laskee alle 10:nen asteen. Kesäilmoilla käynnistysongelmaa ei esiinny mutta tyhjäkäyntiongelma kyllä esiintyy.

    #2
    Mitä moottorin lämpötila-anturi väittää logeissa kun moottori on kylmä?

    Comment


    • #3
      Pitääpä tarkistaa, tosiaan kaasua hieman antamalla saan pysymään käynnissä käynnistyksen jälkeen.
      Pitää taas palautella tätä Vag-Comin käyttöä mieleen, miltä kanavalta löydän kyseisen lukeman?

      Comment


        #4
        En muista kanavaa, mutta suurin piirtein 1-5 kanavalta löytyy. Eli ei tarvi montaa kanavaa selata.

        Comment


        • #5
          Nyt käynnistyi kylmänä hyvin kunhan odotin vähän pidemmän aikaa virta-avain käännettynä virta asentoon. Lämpötila oli 6,5 astetta.

          Enää tuo tyhjäkäynti ongelma, katsastusmies sanoi että vika lienee imuvuoto. Täyskaasulla paineet seilaa tuossa 1.2-1.4 tienoilla joten imuvuoto lienee jossain. Yritin paikantaa sitä ja ääni kuului jarrupolkimen tienoilta mikä tuntui kummalliselta. En edelleenkään tajua miksi suhina kuuluu hieman jarrupolkimen yläpuolelta.

          Comment


            #6
            Jarrut ovat alipainetehosteiset ja alipaine otetaan imusarjasta.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia vastauksesta. Mikähän osa tuolla voisi mahdollisesti vuotaa ja miten siihen pääsee käsiksi? Katsoin että letku menee imusarjasta palosuojapellin läpi jarrunestesäiliön vieressä olevaan mustaan "pannuun". Näyttää aika suljetulta osastolta, saa nähdä kun avaan jalkatilan että pääseekö sieltä käsiksi.

              EDIT: musta pannu on jarrutehostin
              Siellä lienee siis jokin tiiviste joka vuotaa? Vuoto tuntui ainakin kädellä kokeilemalla jalkatilasta jarrupolkimen mekaniikasta.
              Viimeksi muokannut hekee88; 21.10.2012, 17:30.

              Comment


              • #8
                Käynnistysongelma ilmenee edelleen vaatii hieman pakkasta että se esiintyy, ei vaikutusta kun nyt oli 6 astetta pakkasta ja odotin virtaavain käännettynä virta-asennossa jonkun aikaa ennen starttausta. Auto käynnistyy ja sitten sammuu kun kierrokset laskevat.
                Voisiko tuossa olla vika ohjelmassa? Moottorin lämpömittari ainakin toimii.

                Comment


                • #9
                  Katsoitko jo VAG-COM:lla nuo lämmöt, auton oma lämpömittari saa tietonsa eri anturista kuin moottorinohjaus - tai siis ovat samassa anturimötikässä jonka sisällä 2 erillistä anturia.

                  Comment


                  • #10
                    Toinen lukema nousee ja toinen ei käynnistyksen jälkeen. Siinä on kaksi lukemaa ja siis molemmat lähellä samaa kun on kylmänä sitten käynnistettyä toinen lukema lähti nousemaan toinen pysyi 6,5 asteessa.

                    Missä tuo anturi sijaitsee niin pystyn vaihtamaan sen?

                    Comment


                      #11
                      Tulppaa tehostimelle menevä letku, niin näet oliko käyntihäiriöt siitä lähtöisin.

                      Comment


                        #12
                        Miten toimi viime talvena?

                        Etänä tehdyssä ohjelmassa voi olla vähän jotain pientä tuollaista helposti, joka on myös hyväksyttävä mielestäni.

                        Comment


                        • #13
                          Oli koko viime talven talvisäilytyksessä seisonnassa (projektiauto). Nyt olisi tarkoitus ajella koko talvi. Pitää tulpata tuo letku niin saan selville tuon käyntihäiriön että onko ohjelmassa vai vuotaako se. Aina näiden kanssa palaa hieman rahaa ja aikaa, se täytyy vain nieleskellä.

                          Comment


                          • #14
                            Jes, tulppasin sen alipainelähdön sille jarrutehostimelle ja käynnistin auton täysin kylmänä, heureka, kaikki ongelmat kadonneet. Kone kehrää tyhjäkäynnillä tasaisesti ja ei edes yrittänyt sammua, pakkasta oli 5 astetta. Katselin tuota jarrutehostimen räjäytyskuvaa ja siellä on yksi tiiviste josta se voisi vuotaa.

                            On vain melkoinen homma purkaa tuo jarrutehostin että pääsee siihen tiivisteeseen käsiksi. Tämä on kaikkein eriskummallisin vika johon olen ikinä törmännyt. Melkein meinasi jo järki lähteä.

                            Comment


                              #15
                              Laita irtoletku tehostimeen kiinni ja puhalla sinne, niin suhina on helpompi paikallistaa. Ettei vain olisi kuitenkin itse tehostimen kalvo revennyt.

                              Comment


                              • #16

                                Kuva, punaisella ympyröity mistä vuoto tuntuu jalkatilassa. Olisikohan järkevintä vaihtaa pannu ja kaikki tiivisteet?
                                Viimeksi muokannut hekee88; 23.10.2012, 10:08.

                                Comment


                                  #17
                                  Sanoisin, että kalvo rikki. Jos kalvo vuotaa, niin ilma pääsee ulos ainoastaan polkimelle menevän tangon juuresta ts. kuuluu juori tuolta. Osa 7 on siis tehostin, joka on yhtä puuta. Osa 8 on vain vesitiiviste/kumi rintapellin läpiviennissä, ettei vesi tule konehuoneesta jalkatilaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jeps, kiitoksia vastauksista, pistän jarrutehostimen vaihtoon. Harmi ettei osaa voi korjauttaa tai no tuskin se halvempaa olisi kuin uuden ostaminen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuskin saa osia erikseen. Uusi maksanee jotain välillä 200-300e. Puhaltamalla ei ilma pitäisi kuitenkaan minnekään tehostimesta mennä ellei kalvo ole rikki.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt on jarrutehostin irti noin tunnin säheltämisen jälkeen. Ei muuta kuin tiskiltä uutta hakemaan :) ja hinnan puolesta :(

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei löytänyt varaosatiskillä tätä osaa vaikka oli irrotettu tehostin koodeineen matkassa. No sitten ostamaan Tepolta seuraavaksi.

                                          Comment


                                            #22
                                            Oliko siinä alkuperäinen osanumero? 8D0612107B? TRW:n tekemänä varaosana (tuote PSA514) näyttäisi saavaan karvan päälle 200e.
                                            http://seekpart24.com/trw/brake-boos...100025&at=9048
                                            http://www.pkwteile.de/autoteile-suche/?keyword=PSA514
                                            Viimeksi muokannut jasso; 24.10.2012, 19:09.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jarrutehostimessa koodi 8D0612105, mutta Tepolta löytyi vastaava juurikin tuolla 8D0612107B. Pistin tilaukseen Tepolta vaikka hintaa oli hiukan enemmän, tuen samalla kotimaista varaosan välitystoimintaa. :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt on jo muutamia viikkoja ajeltu ja kylmäkäynnistelty aivan moitteetta. Kierrokset ei heijaa ollenkaan, auto toimii moitteettomasti. Uusi jarrutehostin ja uudet nesteet myös toivat parempaa tehoa jarrutukseenkin.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X