Tulipa tuossa huomattua että diudiin ilmeni uusi vika! Ajaessa kun päästät kaasun pois niin kierrokset jää huutamaan noin 1300rpm ja pysähtyessä jurruttaa aikalailla koska kierrokset jyristää 1100rpm. Missä mahtaa piillä vika? Laatikossa häikkää? Kaasuläpässä/kaasuvaijerissa vai joku sähkövika? Meininki on melkein sama ku olis vakionopeuden säädin kun ei tarvii kaupungissa paljoo kaasuun koskea.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 2.6 AT kierrokset "humppaa"
Collapse
X
-
Siis aaltoileeko kierrokset vai pysyy tasaisesti liian korkealla? Vikakoodeista on varmaankin hyvä aloittaa tässäkin tapauksessa.
Yks tuttavan tuttu kävi tässä taannoin luetuttamassa koodejaan vastaavasta kulkineesta mutta manuaalivaihteisesta. Ongelma oli että tyhjäkäynnillä kierrokset seilasi 800-1200 välillä. Vikakoodinkin antoi kaasuläpän asentoanturista. Ennen uuden osan vaihtoa kaveri oli kuitenkin ladannut akun kunnolla ja vika poistui. Myöhemmin minulle kerrottiin että ongelma oli alkanut kun olivat joutuneet lyömään auton lisävirralla käyntiin. Tämän jälkeen oli ajettu vain pätkä ajoa joten akku ei ilmeisesti ollut lataantunut riittävästi.
Eli tiivistettynä ohjeeni ovat. Lue/luetuta vikakoodit ja kokeile ladata akku.
-
Tuolla koneella tekee juuri tuota, jos akun varaus pääsee vähän liian alas ja jotain nollaantuu. Pari käynnistys kertaa ja latautunut akku korjaa tilanteen. Olisiko ISV asetukset sekaisin?
Toinen toki on imuvuodot joko huohotinputkista tai imusarjan pohjasta mitkä pistää kierrokset seilaamaan. Lisäksi tuo ISV voi olla jumittava (eli tyhjäkäynninsäätöventtiili). Vaihdoin tuon omaani, mutta ilmeisesti vanha oli vielä OK. Tuon käytetyn osan saa kohtuu hinnalla (uusi alkuperäinen on jotain 140 euroa) tarvittaessa. Vaihto on kohtuu helppo. Osa vaihdetaan ja VCDS:llä ajetaan nollaus tuohon.
Comment
-
Laitan kysymystä samaan listaan.
Eli alkoi yllättäen ongelmat 2.6 audi a6:sen kanssa '95 vm.
Eli kuvittelin ainakin että vika olisi alkanut samalla kun auto teki aamulla tenän muutama viikko takaperin. Eli toimi hienosti aiemmin ja yhtenä aamuna ei lahtenyt käymään, edes luvannut. Lopulta auttoi kun akun virrat loppu ja oli latinkissa, eli nollas ittensä. (oli luultavasti ajonesto vika, ehkä, mutta ei kyllä avain valo jäänyt palamaan)
Noh, kierrokset oli tän jälkeen aina kovin korkeella, noin 1300rpm, Homma ei muuttunut mihinkään ja kattelinkin alipaineletkut läpi, kaikki ok.
Imusarjan puolesta en voi sanoa mitään, ei testattu/Avattu.
Tuossa kun käytin ISV:n irti niin ei vaikuttanut mitenkää mahottoman pahalta ja menin kyllä painamaan kiertämällä hieman sisäänpäin ja se kyllä menikin hiukan. Vika on nyt sitten pahentunut, ehkä noiden ihmettelyjen johdosta tai ei. Mutta nyt kun kaasuun hipaseekin niin jenka hyppää 3000rpm, ei ole väliasentoja.
Myös saattaa yhtäkkiä alkaa heilua siinä 1100-1300rpm ja saattaa loppua.
Ajaminen alkoi olla jo yhtä tuskaa kun ei voinu pintakaasulla ajaa, sitä kun ei ole.
Nyt tein välijohdon rosstechin vehkeeseen ja koitin adaptoida tiedot, ei auta, tai ei ainakaan onnistu. kaasupotikka kyllä noteeraa liikkeen, kun auto ei käy niin maksimi auki asento 80% (hieman outo kun luulis olevan 100%) Läpät kyllä aukee kun urku auki, putsailinkin imukurkun.
Mutta tuo ISV (idle stabilaiser) tuntui pysyvän kokoaika 40 kohdalla....ei muuttunu.
Olisko siis kuitenkin ISV, voiko tehdä tällaista kun tuntuu että täysin vastaavaa vikaa ei muilla ollut. Myöskään ISVn töpseli irrotus ei tee mitään.Viimeksi muokannut ledstyle; 28.1.2013, 22:09.
Comment
-
Tulee vissiin vikakoodia jos ISV irti virrat päällä. Ja sitä ei kai mielellään saisi käsin pyöritellä. Mulla on käytetty mutta ainakin toimivasta autosta vaihdettu ISV 2.6 koneeseen edullisesti kaupan tuolla myydään muuta puolella.
Akunjännitteen alhaalla käynti voi myös aiheuttaa vähän tuota hummausta alkuun. Ongelma juuri tuo että hyökkäilee kaasuttaessa. ISV:hen on erikseen nollaus jostain koodauksesta (nollaa samalla myös muut opitut arvot). En nyt muista mistä. Liekkö tuon olet tehnyt?
ISV:n voi virallisten ohjeiden mukaan tarkistaa myös siten, että potikka irti, kiinni auton johdoissa ja virrat päälle (ei käyntiin). Sen pitäs säätyä nolla-asentoon.
Comment
-
Mikäs sulla isvn hinta?
Tein tuon adaptoinnin vcdsllä, mutta tuntu ettei auttanu mitenkään. Jotenkin ihmettelin kun ei tuo idle stabilatorin asento arvo muutunut yhtään käytettäessä. Oli aina 40 arvoltaan. Eli ehkä sen mukaan kokoajan raollaan, kun ohje arvo oli välille 10-60. Tiä sitten pitäskö viel kokeilla akun irrotusta.
Autolla siis ajettu tuon akun loppumisen jälkeen jokunen päivä, eikä tuona aikana parantunut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ledstyle Näytä viestiMikäs sulla isvn hinta?
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119929
Comment
-
Noniin...taas pääsin hetkeks diudin kimppuun.... NOH, testerillä koitin adaptointia mutta ei auta, Eli uudellakin ISV:llä kiekat hypyttää... Otin irti ja koitin laitella virtoja päälle niin uusi ISV ei ainakaan liikahda ja on oikeastaan siinä asennossa että AUKI on, vaikkakin moottori lämmin ja idling switch toimii.
LAitoin sitten tuo toimimattomaksi tekemäni vanhan ISVn kiinni ja ruuvasin täysin kiinni sen, ja nyt lämpösenä kiekat on alhaalla tyhjäkäynnillä ja auto pelittäisi.
ELI joko nyt on säädöissä vikaa tai toi uusi tosiaan ei pelitä.
Onko joku kokeillut 9V paristolla ohjata noita? mihin nastaan pitäisi antaa virtaa, tuntu ainakin kun autosta mittas niin laitimmaisten väliin tuli noin 3.8V.
Tuohonhan vaikuttaa siis suoraan lämpötilatunnistin ja kaasuläppä potikka ainakin.
Hämärä juttu.
Comment
Comment