Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suuttimet tapissa 2.7t?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Suuttimet tapissa 2.7t?

    Lokkasin vag-gomilla suutinten aukioloaikaa ja näytti noin 6800 ringeillä noin 15ms. Pari kampiakselin kierrosta ottaa noilla ringeillä aikaa noin 17,6ms. Voiko tästä päätellä, että suutinten kapasiteetti alkais olemaan käytetty? Pystyykö motronic pitämään suuttimia täysin auki vai onko suihkutus estetty jossain kohtaa (esim. imuventtiilin aukeaminen tms.)?

    #2
    muistaakseni 6000rpm on suutin 100% päällä jos 20ms. Tosin esim GIAC ajaa ohjelmallisesti noita 140%:lla joka tuntuu ihmeelliseltä, mutta sillä ilmeisesti saa kuitenkin enemmän bensaa kuin 100%:lla. Eli toi 15ms ei ole aivan tapissa mutta melkein.

    Comment


      #3
      Mitäs 2.7t myllystä voi tehoa saada vakio suuttimilla (ja bensan paineilla)?

      Comment


        #4
        tohon ei voi sanoa mitään tarkkaa. jos ahtimet on vakiot niin ehkä jotain 340hp turboback putkien kanssa custom ohjelmalla? viimiseen asti kuormitettuina voi 400hp:kin rikkoontua 5bar säätimellä ja isommilla turboilla.

        Comment


        • #5
          2.7t suuttimet on 349ml/min,joten kyllä ne riittävät +450hv....ja varmaan lähelle 500hv,jos rukkaa bensanpainetta.

          Comment


            #6
            onko tuo pelkkää teoriaa?

            En kovin helposti usko että noilla liki 500 kukaan on tehoa ottanut. jonku 420hp uskon käytännössä saatavan, mutta silloinkin ollaan jo noin 13 AF lukemissa.

            Comment


            • #7
              jos joku tarvitsee isompia suuttimia, niin bosch blue topit löytyy hyllystä.

              Comment


                #8
                rule of thump, eli nyrkkisääntö:
                400hv 4cyl = 500cc suuttimia
                josta seuraa:
                500hv 6cyl = 417cc suuttimia
                420hv 6cyl = 350cc suuttimia

                Tämä siis pelkkä karkea yleistys moniventtiili koneisiin, mutta kyllä sillä selviää.
                Ei tietenkään ota huomioon hyötysuhdetta mikä voi 5venttiili koneessa olla parempi, ruiskutusaika
                pidempi kun on enemmän aikaa venttiilien olla auki yms
                Sinänsä tuo ole mikään laki, olen itsekin jarruttanut snadisti enemmän ku tuo antaisi suuttimien tuotoksi, tuo ohje on niinku suuttimien valintaa varten että on vähä ees varoja, tuntematta kuinka hienosti nuo 5v koneet toimii 500hv pakettiin vaihtaisin suuttimet, 450 pakettia kokeilisin orkkiksina.

                Comment


                  #9
                  Luulisi että RS4:ssäkin olisi samat suuttimet jos ne riittää +450 hv?

                  Kukahan osaisi varmistaa että onko tosiaan euromallissa vakiosuuttimet 349cc? Kun kuulin yhdeltä "säätäjältä" että ne olisi erilaiset kuin jenkeissä, ja täällä ne olisi 325cc. Jos joku tietää alkuperäisen suuttimen osanumeron, niin sitä kautta sitä voisi alkaa metsästämään että pitääkö tuo asia paikkaansa.

                  Comment


                    #10
                    Etkan mukaan

                    S4 078133551BL
                    RS4 078133551BJ (siemens)

                    Comment


                    • #11
                      Tuottoja:
                      http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

                      Comment

                      Working...
                      X