Lokkasin vag-gomilla suutinten aukioloaikaa ja näytti noin 6800 ringeillä noin 15ms. Pari kampiakselin kierrosta ottaa noilla ringeillä aikaa noin 17,6ms. Voiko tästä päätellä, että suutinten kapasiteetti alkais olemaan käytetty? Pystyykö motronic pitämään suuttimia täysin auki vai onko suihkutus estetty jossain kohtaa (esim. imuventtiilin aukeaminen tms.)?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Suuttimet tapissa 2.7t?
Collapse
X
-
-
rule of thump, eli nyrkkisääntö:
400hv 4cyl = 500cc suuttimia
josta seuraa:
500hv 6cyl = 417cc suuttimia
420hv 6cyl = 350cc suuttimia
Tämä siis pelkkä karkea yleistys moniventtiili koneisiin, mutta kyllä sillä selviää.
Ei tietenkään ota huomioon hyötysuhdetta mikä voi 5venttiili koneessa olla parempi, ruiskutusaika
pidempi kun on enemmän aikaa venttiilien olla auki yms
Sinänsä tuo ole mikään laki, olen itsekin jarruttanut snadisti enemmän ku tuo antaisi suuttimien tuotoksi, tuo ohje on niinku suuttimien valintaa varten että on vähä ees varoja, tuntematta kuinka hienosti nuo 5v koneet toimii 500hv pakettiin vaihtaisin suuttimet, 450 pakettia kokeilisin orkkiksina.
Comment
-
Luulisi että RS4:ssäkin olisi samat suuttimet jos ne riittää +450 hv?
Kukahan osaisi varmistaa että onko tosiaan euromallissa vakiosuuttimet 349cc? Kun kuulin yhdeltä "säätäjältä" että ne olisi erilaiset kuin jenkeissä, ja täällä ne olisi 325cc. Jos joku tietää alkuperäisen suuttimen osanumeron, niin sitä kautta sitä voisi alkaa metsästämään että pitääkö tuo asia paikkaansa.
Comment
-
Comment