Aluksi auto tärisi ja värisi käytännössä kokoajan, tuli uusi vauhtipyörä ja kytkin. Jäljelle jäi paha resonointi hiljentäessä moottorijarrulla n. 80-95 km/h (~2200rpm) sekä värinä kiihdyttäessä samalla kierrosluvulla isoilla vaihteilla 5 ja 6.
Seuraavaksi vaihdoin toiset renkaat ja voilá, moottorijarrulla hiljentäessä on ihanan hiljaista! Eli enää ei tärise ja värise kuin kiihdyttäessä kierrosluvun 2200 tuntumassa. Myös tasakaasulla samaisella kierrosluvulla on havaittavissa heikko ylimääräinen wowwow-ääni. Ja perästäpäin täristää. Lopullisesti auton saa kulkemaan hiirenhiljaa sukkasillaan kun ottaa haldexin sulakkeen irti ja kiihdyttelee etuvetona. Pihalla kuiten on jo asteen pakkasta ja raajarikkosella autolla on vähän tylsä ajella.
Olen arponut tässä kannatinlaakerin ja sen rättinivelen kanssa että olisko vastaus niissä. Hinnat yllättäen on aika kohillaan niin kaikki madolliset vihjeet tämän mystisen räminen ratkaisemiseksi otan mielelläni vastaan. Arpomalla tahtoo tulla aika kalliiksi arvoituksen ratkominen, pakoputkikin on uusi mutta apua siitä ei ollut.
Seuraavaksi vaihdoin toiset renkaat ja voilá, moottorijarrulla hiljentäessä on ihanan hiljaista! Eli enää ei tärise ja värise kuin kiihdyttäessä kierrosluvun 2200 tuntumassa. Myös tasakaasulla samaisella kierrosluvulla on havaittavissa heikko ylimääräinen wowwow-ääni. Ja perästäpäin täristää. Lopullisesti auton saa kulkemaan hiirenhiljaa sukkasillaan kun ottaa haldexin sulakkeen irti ja kiihdyttelee etuvetona. Pihalla kuiten on jo asteen pakkasta ja raajarikkosella autolla on vähän tylsä ajella.
Olen arponut tässä kannatinlaakerin ja sen rättinivelen kanssa että olisko vastaus niissä. Hinnat yllättäen on aika kohillaan niin kaikki madolliset vihjeet tämän mystisen räminen ratkaisemiseksi otan mielelläni vastaan. Arpomalla tahtoo tulla aika kalliiksi arvoituksen ratkominen, pakoputkikin on uusi mutta apua siitä ei ollut.