Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 audista pomppaa 2-vaihde moottorijarrulla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 audista pomppaa 2-vaihde moottorijarrulla.

    80 Audi 1.8q -87, lootan koodia en kattonu.

    Moottorijarrulla tosiaan pomppaa pykälä silmästä. Vedolla pysyy päällä. Avasin lootan ja vaihteensiirtovivut silmämääräisellä tarkistelulla ehjät/suorat. Rattaat ok. Synkat näytti olevan ok, ja menee päälle normaalin oloisesti.

    Mikä mättää?

  • #2
    Koneen ja laatikon tukikumit niin loppu että paketti pääsee heilahtamaan liikaa?

    Comment


    • #3
      Päittäisvälystä pää/apuakselilla?

      Comment


      • #4
        Siis ponnii pois ihan kävelyvauhdillakin, että ei liene moottorin tukikumien syy.
        En tiiä kuinka paljon välystä on. Ei ne laakerit ainakaan pinnissä oo se on selvä. Täytynee shimmata kun kasaa askin myöhemmin.

        Comment


        • #5
          Se shimmaus onkin sitten hieman kimurantti juttu. En ole koskaan onneksi tehnyt, mutta ohjeet on ja ne on pelottavat :)

          Comment


          • #6
            Mahtaa olla helpompaa kuitenkin uusia ne tukikumit ensin, tai ainakin tutkia kunto.

            Comment


            • #7
              Onks sulla Porkkis joku virallinen audi ohjeistus asiaan? Normi kartiolaakereiltahan nuo näytti ja eikös niitten shimmauksessa päde samat ohjeet kuin etuvetosen poikittaiskoneen askeissa? Se ei ainakaan oo mikään amerikan-temppu.

              Voihan ne tukikumit olla loppu, mutta tuo auto ei siedä yhtään kaasun laskemista vaikka sen tekis niin hitaasti ja rauhallisesti kuin vain voi. Heti ponnahtaa vaihde pois.

              Siks kyselen, kun Porkkiksen kanssa just juteltiin asiasta enkä ilmeisemmin ole yksin tuollaisen ongelman kanssa...

              Comment


              • #8
                Joo mulla on Bentley eli tehdasohjeet, paperilla tosin. Se shimmaus on ohjeissa käsitelty yhtenä prosessina, jossa shimmautuu siis etumurikan hammaskosketus ja kakkosakselin välykset samaan syssyyn.
                Nyt kun etkasta katon niin akselin takapään ulkokoolin alle tulee kyllä shimmi, joka ei vaikuta suoraan etumurikkaan mitenkään. Ehkei ookaan kovin vastenmielinen juttu.

                Tallissa on osina tosiaan kaiketi suunnilleen samaa tehnyt 01A B5:stä eikä mitään ilmeistä vikaa purkaessa kyllä löytyny.

                Comment


                • #9
                  Juuri remppasin transportterin askin joka teki ihan samaa, toki on erilainen laatikko mutta periaate melko sama.
                  2-vaihteen ratas ja kytkentärengas oli aika valmista kauraa, ei tosin huomannut kovin helposti koska molemmista oli sorvautunut 1-2mm kärjistä pois.
                  Laatikkoa avatessa ei kakkosta saanut pysymään päällä enään ollenkaan. Jos olisi pari vuotta aijemin vaihtanut synkron, kun vaihde rupesi kytkettäessä rusahtamaan (synkro pyöri jo ratasta vasten eikä kartiossa ollut enään pitoa) niin olisi tietysti halvemmalla päässyt.

                  Voihan siellä olla haarukoita paikallaan pitävät jousetkin poikki, jos nopeasti on vika tullut. Tai sitten ei vaan jostain syystä (linkit/vaijerit) mene perille asti...

                  Comment


                  • #10
                    Niin, voihan se olla vajaasti kytkeytyvä jos vaihdekepin kuulan kehyksen vulkanointikumi on tyystin hävinnyt. Ei riitä enää tangon liikerata kytkemään vaihdetta kunnolla.
                    Onko vaihdekeppi tukeva liikkeissään vai epäselvä puurokauha?

                    Comment

                    Working...
                    X