Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt se alko sit kolisee...Aah 2.8 Vika löytyi !

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nyt se alko sit kolisee...Aah 2.8 Vika löytyi !

    Eli olin ajelemassa tuossa yks ilta ja kiihdytyksen jälkeen yhtäkkiä alko kuuluu kolinaa. Öljyn paineet oli ihan ok (n.3 bar) ja lähtee edelleenkin käyntiin mutta kolisee sikana. Kuin tässä tapauksessa http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...&highlight=aah .Kolina siis tulee (kai) kuskinpuoleisesta lohkosta. Kuullostaa suurinpiirtein siltä et venttiili kopassa olis ylimääräinen mutteri joka pyöris minne sattuu,mut ei ollu =) .

    Teimme ohivuotomittaukset ja kaikki oli ihan ok. Eli ei oo männänrengas poikki, eikä nostajat tai venttiili vikaa. Vaihdoin tuon öljynpaineen säätimen, joka on tuossa kannen yläpuolella(oli ihan rikki) mutta ei ollut vaikutusta asiaan. Nyt alkaa olee vitsit vähissä. Niin ja jako on kohallaan ja tulpat on ihan normaalin näköiset.
    Niin ja kilometrejä on 240tkm. Laakeri vikaakin epäilen mutta tulisko se muka noin yhtäkkiä? Kertokaa viisaammat!!
    Viimeksi muokannut mcpete; 17.6.2008, 08:32.

  • #2
    Voisko olla??? -> http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...light=muoviosa

    Comment


    • #3
      ^Ei voi, koska AAH-koneessa ei tuota surullisenkuuluisaa muoviosaa ole, eikä ole kaikissa ABC-koneissakaan.

      Eikös esim. kiertokangen laakeri pidä tuommosta ääntä jos se "menee"?

      Comment


        #4
        Noita laakeri juttuja miettiessäni ja kysellessäni olen kuullut että se laakeri ei varoitaamatta mene. Et kuulema pitää kierroksilla ääntä ennenkuin sanoo et tunnit täys.. Tänään lisää kuunnelleena olen edelleen ymmälläni,ääni tulee ehkä keskeltä moottoria. Voiko imusarjasta irrota jotain "mujua" joka voisi kulkeutua männän päälle?

        Taajuus kalkatuksella on 2x sekunnissa eli 120 joka viittais sylinterissä olevaan vikaan. Alakerta vikoja kuulema näissä paskoissa on harvemmin. Mites jos männän päällä on mujua niin pitäiskö tulpassa näkyä jotain? Kärsivällisyys alkaa olla aika finaalissa ja masennusta pukkaa päälle,mut kai tästäkin selvitään "edullisesti". Sitäpaitsi se on mulle vaan rahaa..=) Just..

        Comment


        • #5
          omani alkoi naputtaa /kolista huolestuttavasti, kuin pienellä vasaralla hakattaisiin kierrosten tahtiin.
          Äänen aiheuttajaksi paljastui paljastui ilmastoinnin kompura....
          Kannattaa ottaa (jos autossasi on) autom.ilmastointi pois päältä ja kokeilla.

          Comment


            #6
            valitettavasti ilmastointia ei ole,mutta ajattelin vielä tarkistaa kaikkien hihnapyörien pyörivyyden(varmuuden vuoksi). Onneksi tein 2 viikkoa sitten jakopään remontin niin saan nyt sit purkaa uudelleen. No onpahan tutut paikat..

            Comment


            • #7
              Kyllä siinä helposti tulppaan tulee jälkeä, nuissahan on kolmikärkitulpat ja omassani oli yhden tulpan yksi kärki läjässä pelkästään niistä muovinpalasista. Käy korjaamolla jossa on endoskooppi, kattovat onko sylintereissä mitään? Metalli siellä sylinterissä (esim. katkennut venttiili, jota sulla ei ole) pitää kuulemma semmosta meteliä että huhhuh. Omassanihan naputti vain tuo nostaja ja sekin oli kohtalaisen äänekästä kalkutusta.

              Kärsivällisyys alkaa olla aika finaalissa ja masennusta pukkaa päälle,mut kai tästäkin selvitään "edullisesti". Sitäpaitsi se on mulle vaan rahaa..=) Just..
              Kuule kaima, minä jos joku tiedän tuon tunteen, olet varmaan tuon erään topikin lukenut. Lopputulos näkyy tuossa vasemmalla. Tämän ikäisissä autoissa voi tulla ennemmin kyseeseen vaikka jonkun kolariauton tai pelkän käytetyn koneen ostaminen kuin vanhan korjaaminen, tosin täytyyhän ensin tietää kuinka kallis vika on kyseessä. Halvallahan näistä päästään jos rahalla selviää, autojahan nämä vain on. Epätietoisuus ja "jännitys" syökin sitten hermoja senkin edestä...

              Comment


                #8
                Eli 5 pytyn kiertokangen laakeri oli päättänyt lähteä liikkeelle ja öljypohjasta löysin siitä osia... Eli nyt on käynnissä moottorin pois nosto ja vaurioiden todellinen määrittäminen. Eli jos jollakulla on esim ylimääräisiä kiertokankia tai vaikka kampiakseli niin on mahdollista, että olisin kiinnostunut ostamaan. Sitten jos jostakin on mahdollista saada laakeri & tiiviste sarja edullisesti, niin sellainenkin olisi ostoslistalla. Tietysti loistavia ideoita tekniikka puolelle saa myös tarjota,mut käsittääkseni tuollaisen 20v turbomoottorin asennus kai on myös aika hankalaa jonkun erilaisen moottori kiinnikkeen takia ? Viisaammat taas neuvokaa.


                Mä vaihdan harrastuksen postimerkkien keräilyyn !!!!
                Viimeksi muokannut mcpete; 17.6.2008, 08:34.

                Comment


                  #9
                  Eli näytästää siltä että suuremmilta vahingoilta säästyttiin. Kampiakseli on koneistettavassa kunnossa eli laakeroinnilla näyttäis selviävän. Sit jos tosiaan jollain on hyviä laakeri diilejä niin olisin kiinnostunut. Samoin tiivistesarja on ostoslistalla ja ne lohkon paineventtiilit ja venttiilin ohjurikumit.
                  Viimeksi muokannut mcpete; 17.6.2008, 08:37.

                  Comment


                    #10
                    Alakerran tiivarisarja 078 198 011 noin 180e
                    Sama tarvikkeena Reinz 08-31706-01 tarvikeliikkeestä alle satasella.
                    Veivilaakeri 078 105 701 N noin 9 euroa "puolikas" eli sarja originaaleja maksaa hunajaa (x12).
                    Tarvikelaakereita en ainakaan itse löytänyt, mutta kannattaa kysellä tarvikeliikkeistä ja koneistamoista. Eiköhän niitä löydy murto-osahinnalla.

                    Ellei aiheuttaja löydy ja sille ole selkeää syytä esim. tukkeutunut öpumpun imusihti niin itse vaitaisin ehdottomasti öljypumpun myös! 078 115 103 E. Maksaa kyllä hunajaa, yllättäen.

                    Comment


                      #11
                      aiheuttajaksi olen epäillyt vahvasti paskaisella öljyllä ajoa tai ilman öljyjä ajoa. venttiilikoppa ja nokan ympäristö oli ainakin ihan öljymujussa, kun sen keväällä avasin ja vaihdoin öljyt eli jotain paska öljyä siellä on joskus ollut. Eikös öljypunpun hajoaminen pitäisi näkyä öljyn paineen laskuna? Mites osaisiko joku sanoa mistä mahtaisi löytyä jotain räjäytys kuvia tuollaisesta padasta,lähinnä öljykierrosta.
                      Viimeksi muokannut mcpete; 17.6.2008, 08:38.

                      Comment


                        #12
                        No niin koneistamossa käynti ei ollut oikein helpottava. Kampiakselin saa koneistamalla kuntoon,mutta mistään ei löydy 0.25 laakereita. Ei edes stokkalta. Eli nyt saa tarjota varaosa konetta tai pelkkää alakertaa.

                        Comment


                          #13
                          Nyt on kannet irti,laakerit tilattu (kiitos kaikille auttaneille). Sylinterit näyttivät olevan hyvässä kunnossa,ei muuta kuin hoonaus ja uudet männänrenkaat ja menoksi. Toivottavasti ennen lumia saisi kasaan niin olisi vielä kiva auton alla ruuvata.

                          Comment


                            #14
                            Kerrohan tännekin asiasta kiinnostuneille että mistä laakerit löytyi?

                            Comment


                              #15
                              Eli tuo alla oleva mogulin netti saitti avasi pelin. Selvitin että arwidson tuo glycoa maahan ja soitin suoraan sinne ja kerroin, että varaosaliike, eikä koneistamo eikä stokka pysty toimittaa, ni sittten ne sanoivat etttä "hei ei haittaa me tilataan sulle tehtaalta.". Lupasivat palata asiaan kun homma on selvä.

                              http://www.elcome.ltd.uk/fm/index.asp?lang=21
                              Viimeksi muokannut mcpete; 17.6.2008, 08:45.

                              Comment

                              Working...
                              X