Audi 100 -90 RT-moottorilla.
Ongelmana on ollut jo pidempään että moottorin ollessa kylmä/alle normaali käyntilämpötilan, kaasun vähänkään nopeampi painaminen saa aikaan pätkimistä ja epäröintiä. Hetken nykimisen jälkeen moottori alkaa kiihtyä normaalisti. 90-astetta saavutettuaan ongelma poistuu.
Perushuollot on tehty. Tulpat + johdot, suodattimet ym. Sytytysennakon tarkastin ja säädin myöhemmälle kun oli lähemmäs 20-astetta. Järjestelmäpaineet niin kylmänä kuin kuumanakin ovat säätöarvojen sisällä ja pääpaine n. 5.5 bar.
Mitäköhän seuraavaksi tutkisi? Antaako kylmäkäynnistyssuutin lisärikastusta kun moottori on haalea? Tulipellissa oleva alipaine kello kyllä tuntuisi toimivan koska nopea kaasun painallus saa sen pinnit johtavaan tilaan. Liittynee jotenkin juuri tuohon lisärikastukseen.
Ongelmana on ollut jo pidempään että moottorin ollessa kylmä/alle normaali käyntilämpötilan, kaasun vähänkään nopeampi painaminen saa aikaan pätkimistä ja epäröintiä. Hetken nykimisen jälkeen moottori alkaa kiihtyä normaalisti. 90-astetta saavutettuaan ongelma poistuu.
Perushuollot on tehty. Tulpat + johdot, suodattimet ym. Sytytysennakon tarkastin ja säädin myöhemmälle kun oli lähemmäs 20-astetta. Järjestelmäpaineet niin kylmänä kuin kuumanakin ovat säätöarvojen sisällä ja pääpaine n. 5.5 bar.
Mitäköhän seuraavaksi tutkisi? Antaako kylmäkäynnistyssuutin lisärikastusta kun moottori on haalea? Tulipellissa oleva alipaine kello kyllä tuntuisi toimivan koska nopea kaasun painallus saa sen pinnit johtavaan tilaan. Liittynee jotenkin juuri tuohon lisärikastukseen.
Comment