Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 -86 2.2 vaihdelaatikosta...kolmonen narahtaa/keppi löysä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 -86 2.2 vaihdelaatikosta...kolmonen narahtaa/keppi löysä

    Itellä ollu auto alle vuoden ja autossa ollu sellainen homma kokoajan, että keppi löysä (ei oma) ja kolmonen narahtaa kun nopeammin yrittää vaihtaa. Kylmänä kolmonen menee paremmin päälle, mutta lämpöisenä pitää rauhallisesti vaihtaa ettei narahda. Moottorijarrutusta ja vaihteen tiputusta 4 --> 3 ei voi tehdä, koska tuuttaa varattua tosi pahasti.
    Auton historiasta sen verran että sen historia on tuttu jo vuosien takaa ja kyseinen kolmosen ongelma tuli sen jälkeen kun auto seisoi puolisen vuotta käyttämättömänä. Voisiko vika olla synkroissa vai voisiko olla (foorumia selatessa löysin) vaihteen siirtohässäkässä/laatikon asennossa (tukikumit kulahtaneet). Vai onko synkrot menny seisomisen johdosta jotenkin jumiin.

    Juuri vaihdoin kaikki pyörän laakerit, putkiston, iskarin yläpään laakerit+tukikumit samaan paikkaan, levyt ja palat eteen, raidetangon pään, toisen ulomman vetonivelen ja vetarin suojakumit kummallekin puolelle....auto muuttui ajettavuudeltaan kuin uudeksi jos ei tuota vaihdeloota ongelmaa lasketa...vielä pitäisi tulpat+sytkäjohdot vaihtaa...ajattelin tehdä lötköstä huippuvehkeen, koska vaihto uudempaan tulee tapahtumaan vasta vähän myöhemmin ja ei viitti räyskällä ajaa....katsastuksessa pomppasi vain takapyörän laakeriin, mutta "samalla" ajattelin vaihtaa "vähän muutakin"!

  • #2
    Mulla olis sulle ehyt laatikko -edulisesti! saa valita noista neljästä jotka o hyllysä!

    Comment


    • #3
      ...vielä pitäisi tulpat+sytkäjohdot vaihtaa...
      Muista sitten, että oikea tyyppi on kuparijohto 5kOhm etuvastuksella. Valmistajia mm. Bosch ja Beru. Maksavat noin 100 ? / setti. Elämä on.

      Comment


      • #4
        En tiedä onko t44:ssa vaihteensiirtotangossa samanlainen kuminivel kuin t89 malleissa, mutta kannattaisi vilkuilla varmuudeksi onko siellä suunnassa väljää.

        Comment


          #5
          Synkroilta kuulostaa, jos esiintyy vain yhdellä vaihteella. Joskus vaihteistoöljyn vaihtokin voi tehdä ihmeitä, kunhan on oikeaa ainetta.

          Comment


          • #6
            Synkro vaiva on.. liekö käytetty tavallista laatikko öljyä? sitä nää VAG laatikot ei kestä....

            Comment


            • #7
              Ei oo tietoo kyllä mitä öljyä sinne on viimeksi lykätty. Mikä on se oikea öljy jota sinne tulisi laittaa?

              Comment


              • #8
                Mobil vs 200 tai Redline mt-90 -nää on molemmat semmottisii erikoisöljyjä.....

                Comment


                • #9
                  Pakko hieman hämmentää soppaa. Nesteen vaihteistoöljy on ainakin omassa lötkössä pelittänyt mainiosti, kunhan on täyssynteettinen GL-4. Hintahan on huomattavasti ystävällisempi ja ton ikäseen lotköön ei muistaakseni edes vaadita muuta.

                  Toi synkrovaiva ei kyllä öljynvaihdolla parane, jos sama vika on kylmällä ja lämpimällä lootalla. Edellyttäen että sillä lootassa on öljyä.

                  Comment

                  Working...
                  X