Onkahan kyseisessä autossa vaijerikytkin? Ajattelin josko voisi säätää! On alkanu ottamaan kiinni koko ajan ylmpänä ja ylempänä....nyt ottaa vasta kiinni kun kytkinpoljin on melkein yläasennossa! Kun painaa polkimen pohjaan niin kuuluu metallinen kolahdus/kilahdus kun poljin osuu pohjaan... Vai alkaako kytkinlevy olla dööd?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100 -86 2.2 typ44 Kytkin alkaa olla sökö?
Collapse
X
-
Kyllä siinä on hydraulinen kytkin, on noita joskus säädetty päästämällä hieman ilmaa ilmausruuvista jolloin ottaa alempana. Tuon ikäisellä alkaa olla ainakin työsylinterin vaihto edessä, voi olla että vuotaa, jumittaa ja lakkaa lopulta toimimasta. Syynä usein se ettei kytkimen nesteitä taida kukaan (muu) vaihtaa, jarrunesteet kyllä vaihdetaan.
Comment
-
Jos poljin jää pohjaan, niin työsylinteriin on todennäköisesti jäänyt ilmaa. Kokeilepa laittaa työsylinterin ilmausruuviin pätkä kirkasta muoviletkua ja väännä ruuvia auki samalla, kun pidät letkun toista päätä ylhäällä.
Jos ei ilmaamalla parane kykimen toiminta, niin työsylinteri irti. Sylinterin voi pestä liottamalla sitä hydrauliikkaöljyssä. Omastani ainakin irtosi kohtuu paljon likaa, joten ei varmaankaan ole turha operaatio.
Saahan tuohon vielä jonkunnäköistä korjaussarjaa, jos vuotaa. Tosin koko työsylinteri maksaa tarvikkeena vain ~40?, joten ei taida oikein kannattaa.
Comment
-
Suosittelen vaihtamaan työsylinterin uuteen. Parissa lötkössä ollut sama vika. Saattaa yht'äkkiä lakata toimimasta ja hinaus / laatikon rikkomenen on kallista. Mun mielestäni oire ei viittaa ilmaan systeemissä, vaan jumittavaan mäntään. Itse poljin palautuu ulkopuolisen jousen avustamana. Jos ilmaa, niin nousee jousen voimalla, jos mäntä jumittaa, ei jaksa jousi palauttaa, luulen ma.
Comment
-
Täytyy lisätä vielä kun selailin, että itse kytkinpoljin on jo hyvän aikaa tehnyt sellaista että ei palauta poljin ylös asti (ellei itse kengän päällisellä kampea ylös)...
Comment
-
Ei viitsi uutta aihetta tehdä näin pienelle kysymykselle, joten jatkoksi vain vanhaan.
Pitäisikö varautua suurinkin ongelmiin kytkimen sylinterin nesteen vaihdossa? Riittävästi vain jarrunestettä säiliöön ja ilmaamaan normaalin tapaan, kunnes tulee kirkasta. Pitäisikö imeä uudet nesteet nätisti ja ei ongelmia?
Liian monta tarinaa ollut kytkimen ilmauksen toivottomuudesta ilman painevehkeitä. Kytkin kyllä toimii jälleen ok, mutta kesähelteellä pariin otteeseen jäi poljin osittain pohjaan. Noita nesteitähän ei varmasti ole koskaan vaihdettukaan, joten aika varmasti jo olisi. Kunhan ei vain ainakin tällä hetkellä ehjästä kytkimestä tulisi nesteen vaihdossa murheen kryyni.
Miten on, onko ilkeitä kokemuksia?
Comment
-
Comment