Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljynvaihto / lisäys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Automaatin öljynvaihto / lisäys

    Kertokaa viisaammat. Kyseessä automaattiaski 5HP19.
    Koitin etsiä aikaisemmista aiheista, mutta en löytänyt suoraan vastausta.
    Kun sanotaan että öljyt laitetaan painekannulla askiin, meneekö se yksinkertaisuudessaan näin:
    Öljypohjasta isompi öljyroppu irti, siis se joka on syvennyksessä ja öljy siitä sisään. Öljyä on oikea määrä silloin, kun tulee samasta reijästä ulos?

    Kiito jo etukäteen.

  • #2
    Hei
    Auto vaakatasoon, öljyn lämpötilan mittaus ( n. 40 C ) moottori käyntiin ja öljyntäyttöroppu auki. Sen jälkeen lisätään öljyä kunnes tulee ylitse täyttöropun reunan.
    Viimeksi muokannut Erkki Salonen; 4.10.2012, 14:49. Perustelu: ei osaa kirjoittaa

    Comment


    • #3
      Tärkeää on että auto käy koko aika.

      Comment


      • #4
        Iso kiitos vastauksista, en ihan hakoteillä ollut tuossa asiassa:)
        Sitä en tiennyt, että moottori oltava käynnissä.

        Öljyä hävinnyt kun huomasin, että kuljettajanpuolen etuvetoakselin stefa vuosi laatikon kyljestä. Nyt on uusi stefa paikallaan.
        Nyt on rakennettava "painekannu"

        Kiitos asiallisista vastauksista.

        Comment


        • #5
          Sulla on laatikos erikseen vetopyörästön öljyt ja vaihteistoöljyt koska kysees on automaatti. Vaihteistoöljy ei voitele vetopyörästöä. Jos sulla on vetarin stefa vuotanu ni todennäkösesti se vajaus löytyy vetopyörästön öljyistä.

          Comment


          • #6
            Terve

            Kiitos täsmennyksestä. Kieltämättä, mietin kyllä asiaa että onko se etuperän öljyä vai vaihteiston öljyä.
            Muistatko onko etuperään erikseen täyttöruuvi, sekä ruuvi josta tarkistetaan oikea öljymäärä?

            Comment


            • #7
              Sitä en valitettavasti muista. Viisaammat auttakoon täs kohtaa :)

              Comment


              • #8
                kuljettajan puolelta tulee kyllä laatikko öljyt ulos eli vasemmalta. oikealta ei. oikealla puolella on täyttöproppu (8mm kuusio) siinä vetarin tasolla suurinpiirtein eli sieltä voit täytellä vetopyörästöä

                niin ja siis öljymäärä on oikea sitten kun alkaa valumaan :)
                Viimeksi muokannut okkim; 16.10.2012, 08:08. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                Comment


                • #9
                  Hieman tarkennuksia kaipaisin C4 satkun 4HP24 laatikon öljymäärän tarkistukseen. Laatikossa ei ole öljytikkua jolloin tarkistus tehdään täyttöpropusta. Tarkistin öljyt kun VCDS ruudulla oli öljynlämmöt noin 35C, kone käynnissä, valitsin P:llä ja kaikki pykälät noin 10 sekuntia vuorollaan läpi kelattuna. Nyt katoin jälkeenpäin Elsasta että oikea lämpötila olisikin ollut 60C. Onko tuo korkeampi lämpötila sitten mittatikusta tarkistettaessa käytettävä ja mikä on oikea lämpötila kun säädetään täyttöpropun kautta?

                  Comment


                  • #10
                    35-45 astetta sanotaan täällä
                    http://www.audipages.com/Tech_Articl...servicing.html
                    Tässä 5hp24 ohjeessa sanotaan, että 40 asteessa pitäisi valua pieni noro öljyä jos taso oikein.
                    http://www.thectsc.com/5hp24-transmi...vel-procedures

                    Kuvissa ohjeet 5hp19 laatikon öljynlisäykseen. Luulisi samojen lämpötilojen pätevän vanhempaan 4hp-lootaankin, kun yli 50ast. on jo liikaa propusta öljyntasoa mittaamalla.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut vV8m5; 13.3.2016, 20:20.

                    Comment


                    • #11
                      Sen verran tarkennusta että laatikkohan on 4HP18FLA, ei 4HP24 kuten aiemmin virheellisesti kirjoitin. Joka tapauksessa öljymäärän tarkistuksen kannalta tällä ei liene merkitystä.

                      Comment

                      Working...
                      X