Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7 Biturbo tuntuu nuhaiselta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.7 Biturbo tuntuu nuhaiselta

    Vaihdoin tällaiseen vm. 2000 tiptronic quattroon. Nyt hetken ajeltuani sillä, tuntuu kuin tehoa uupuisi ja rutkasti. Auto ei tunnu missään vaiheessa repivän kunnolla. Jos kuvittelee että auto olisi vapari, niin siltikin sen kokoinen kone jättää arvailun varaan, mutta että biturbo.

    Mikä voisi olla että auto ei antaisi kaikkeaan. Soittelin kauppaajalle joka sanoi, että auto on seissyt muutaman kuukauden ja että se voisi olla aiheuttanut häiriötä. Käytin katsomassa löytyykö vikakoodeja, mutta kaikki oli kunnossa.

    Kyselin alustavasti jo ffp-foorumilta josta tuli vinkkiä että saattaisi olla ahtopuolessa vikaa. Auto ei tosiaan tunnu edes missään vaiheessa vääntävän kunnolla.

    Lastutuslapussa lukee seuraavia lukujua:

    275 PS @5600 rpm.
    450NM @3000-5000.

    Otin videon 0-100 jotta saisin arvioita siitä, onko tämä tosiaan tämän teholuokan suorituskykyä:

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=b4Z7kmnVxl8[/ame]

    Luulen kuitenkin että noilla tehoilla ja väännöillä pitäisi pystyä parempaan.

    Neuvoja/mielipiteitä?

    Kiitos.

  • #2
    Kyllä tuo mielestäni ihan normaalisti liikkuu. Tuollainen iso painava auto kiihtyy tuollei eleettömästi ja tasaisesti. Niino tuon videon mukaan kiihtyvyys 0-100 on reilu 8sec
    Viimeksi muokannut mjkorhonen; 2.10.2012, 18:04.

    Comment


    • #3
      Katso diagnostiikasta paljonko ilmamassa on ja myös miten kanavan 115 ahtopyyntö ja toteutuma kohtaavat. Jos ei ole vehkeitä niin hommaa vcds, tuon(kin) auton kanssa se tulee tarpeeseen.

      Comment


      • #4
        Onhan noita vaihtoehtoja, Ilmamassamittari, N75 ahtopaineen säätövena, ahtovuoto jne. Mikään ei välttämättä anna vikakoodia, vaikka siellä jotain olisikin.

        Ilmamassamittarin arvoja tosiaan näkee Vag-com ohjelmalla/vcds (tuloksen jakaa 0.8:lla = tehot hv), foorumilta löytyy ohjeet ahtovuodon testaamisen, N75 on suhteessa edullinen vaihtaa. Esim. itselläni oli vika N75:ssä jonka vaihdoinkin ensimmäisenä, tosin vika ei ollut läheskään noin raju.

        Comment


        • #5
          Jotkut ovat sanoneet (ainakin myyjä), että eihän se iso auto samallatavalla lähde kuin pienet 1.8t koneiset. Mutta mielestäni jossain on vikaa jos entinen -98 automaatti 1.8t kiihtyi noin 1,5 sekuntia nopeammin, vaikka hevosvoimia noin 100 vähemmän. Ei riitä enään syyksi muutamat lisäkilot kun ei sillä etuvedolla voi edes polkea kunnolla pohjaan ilman sutimista lähdössä.

          Joskus kokeilin tuohon -98 A3:een vag-comia kun sain sen lainaan ja katsoimme ilmamassaa ja siitä päättelimme tehoja. Mietin vain että millainen johdon tulisi olla jotta se menisi nykyisiin läppäreihin kiinni, kun silloinen oli muistaakseni väylään COM port?

          En ole mikään kummoinen autoasiantuntija, mutta mitä ongelmaan liittyvää tietoa saan jos lataan vapaan ohjelman VCDS-Lite?

          Tietenkin jos hevosvoimat voi päätellä ja eivät vastaa todenmukaisuutta niin sitten varmaankin on alettava kunnolla tutkimaan.

          Comment


          • #6
            ffp:lla on mielestäni aika hyvä linkki rosstechin tuotteeseen, mut eipä sitä o pakko ostaa.
            Aika paljon karsitumpi on toi kevyt-versio. http://www.ross-tech.com/vcds-lite/index.html

            Comment


            • #7
              Juu diffas vastailikin ongelmiini ffp:llä =) Eikös tämmöinen piuha käy http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapeli ?

              Ja eikö tuon auton pitäisi kuitenkin ottaa hieman repivämpää vetoa edes ykkösellä kun talla on konehuoneessa asti? Kakkosella meno hyytykin jo täysin.

              Comment


              • #8
                Vikaa sitten löytyi vag-comilla kun katsottiin. G62 lämpötila-anturi, N75 ahtopaineensäätöventtiili ja/tai ahtovuotoa. Se on sitten ilmeisesti pyörähdettävä varaosatiskillä. Vielä kun löydän tuon n75 jostain konehuoneesta.

                Comment


                • #9
                  Sitten noista teholukemista,eli ilmaisesti pitäisi olla ABT? Suosittelen tarkistamaan ecun,itsellä piti olla kyseisen toimitsijan päivitys mutta ecu olikin vaihdettu jossain vaiheessa joten puhdittomuus johtui ainoastaan siitä että auto olikin vakio =)

                  Comment


                  • #10
                    N75 on siinä ison Y-putken vasemmalla puolella, suunnilleen maffin edessä ja siinä on ruskea liitin. Helppo vaihtaa, mutta pieniä klemmareita kannattaa hommata 4 kpl, niin saa sen uuden kiinnikki.
                    Tai ainakin omassa se oli tuossa kohtaa, mutta eikös tuo sama moottori ole?

                    Comment


                    • #11
                      huonoa säkää jos noi hajonnu auton seisoessa.
                      Jos ostit firmalta niin firman pitäs hoitaa se kuntoon sillä edellytyksellä, että on alle 6kk ostosta. Missä tarkistutit ekan kerran koodit, kun sillon ei löytynyt mitään?

                      Comment


                      • #12
                        Nyt olenkin tietoinen osien paikoista ja huomenna pitäisi saada kumpikin, jotenka huomenna katsotaan onnistuuko vaihtaminen =) Ja kyllä sen ABT pitäisi olla, mutta tämäkin varmaan kannattaa nyt sitten tarkistaa.

                        Myyjä on yksityinen ja hänen poikansa pitää autokorjaamoa jossa sain käyttää auton näytillä kun sanoin että paska ei kulje. He löivät tökkeliin ja ei löytynyt mitään mutta ajossa ahdonsäätösolenoidi oli vinkkassut jotain. Ajon jälkeen koneelta testasivat osia, toimivatko ne (kuuluuko naksahdus) ja n75 naksahti, eli muka toimi. Sanoivat että alkaa todennäköisesti toimimaan hetken ajon jälkeen, kun saattaa sähkölaitteet "seota" jos auto on seisonnassa pitkään. Noh, nyt ei ole viikossa toiminut joten mulle riitti. Ffp foorumilta eräs ystävällinen heppu suostui katsomaan VAG-comilla vikakoodit ja heti löytyi ilmoituksia: N75, lämpötila-anturi G62, peruutustutka, ja käy liian rikkaalla.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt on N75 vaihdettu ja auto käyttäytyy ehkä pikkasen järkevämmin, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. Ahtovuotoja ilmeni ja vikatesteri ilmotti Positive deviationia ja vika löytyi.

                          http://s7.postimage.org/78jt946iz/06102012436.jpg

                          Ei ihme jossei kulje. Ihan bypassien keskelle sijaitsevassa yhdysletkussa mulkun mentävä rako josta paineet sihisee ulos.

                          Comment


                          • #14
                            Heh, juuri kun luin tuon vikakoodin, meinasin sanoa että ahtovuoto. Mutta se olikin jo tuossa kuvassa :)

                            Comment


                            • #15
                              Itsellänihän oli samaisessa letkussa ja samanlainen =)

                              Comment


                              • #16
                                Ostitko uuden silikonisen? Kestää vissiinkin paremmin. Ilmeisesti volkkarilta pitää hakea. Mikähän tämän tuotekoodi on tai miksi sitä kutsutaan?

                                Comment


                                • #17
                                  Luulin että oli kiire, niin menin ja ostin marmorilta n.28€ jos en väärin muista. "Y- letku" nimellä kyselin, osanumeroa en muista ETKA:sta pitäs löytyä ja ei ole silikonia. Mutu on että pärjää normi lastuhommilla ihan kumisellakin =)

                                  Silikoni letkuissakin tuntuu eroja olevan,että en nyt ihan mitä vaan menis laittamaan. Rättien määrä tuntuu olevan kestävyyden määre, en tiedä kannattaako laittaa jos on vähemmän kuin 3 "rättiä".
                                  Ebay:stä toki löytyy S4 haulla halpoja sarjoja, mutta niiden kestosta ei ole mitään hajua.
                                  Viimeksi muokannut kessi; 6.10.2012, 21:30. Perustelu: ...lisäystä

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nonnih. Nyt olisi tbb vaihdettu ja auto kulkeekin iloisemmin. Jossain vaiheessa kesken vedon saattoi tuntua että veto uuvahtais hetkeksi ja sitten taas jatkuisi, mutta kulkeepi jo paljon paremmin. Vielä ilmeisesti pitäisi katsoa vikakoodit näyttääkö mitään tai pitääkö nollata vanhoja.

                                    Tässä vertausta

                                    Ennen: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=b4Z7kmnVxl8[/ame]

                                    Jälkeen: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Cj33NpDPoJs[/ame] vauhtivilkku päällä =)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sopeutukset kannattaa nollata, varsinkin jos autolla ajeltu ahtovuodon kanssa enempi niin voi olla hieman ihmeissään ecu. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onnistuuko se vcds:llä? Täytyy piuha ensin hankkia niin saa muutenkin tietoja katseltua =)

                                        Comment


                                        • #21
                                          jotkin sopeutuksen menee ainakin akun irrottamisella ½-1h ajaksi. Oppiihan ecu kyllä ajossakin arvot mutta joskus olen kuullut että jos menee sopeutukset tarpeeksi pieleen niin ei enään oppisi "takaisin".

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ne nollautuu kun poistat vikakoodit, vaikka niitä ei olisi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ourait. Pistin obd2 piuhan tilaukseen niin pääsee itse näpertelee hieman. Pitää vaan opetella käyttää ohjelmaa.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X