Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 (AVJ) öljyntasoanturin vikavalo.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 (AVJ) öljyntasoanturin vikavalo.

    Terve!

    Eilen ajellessa normaalisti noin 80km/h syttyi mittaristoon öljyn_taso_n(muistinkohan oikein?) vikavalo, eli keltainen öljykannu ja "service"-teksti. Merkki kävi ruudulla kolme kertaa, jonka jälkeen hävisi. Tänään ajoin noin 30km ongelmitta, kunnes samainen vikavalo vilkahti jälleen mittaristossa. Mitähän tuo meinaa ja mihin toimenpiteisiin pitäisi ryhtyä?

    Jatkona vielä, kuinka avata konepelti kun avausvaijeri on ilmeisesti katkennut? :D Ainakaan mitään vastusta ei vipua vetäessä tunnu, ja näkyvä osa liikkuu kyllä vivun mukana. Samassa rytäkässä tapahtui tuokin eilen kun olin öljyn määrää tarkastamassa, jäi yritykseksi siis..

    Kiitos jo etukäteen avusta!

    E: Ne vikakoodit, mitähän kaikkee..

    Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
    Scan: 01,02,03,08,09,0F,11,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56 ,57,65,67,69,75,76,77

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
    Controller: 8E0 909 518 M
    Component: 1.8L R4/5VT 0002
    Coding: 0011501
    Shop #: WSC 79414
    VCID: 3A07F2693551
    2 Faults Found:
    17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit
    P1548 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
    18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
    P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.LBL
    Controller: 8E0 614 517
    Component: ABS/ESP front 1726
    Coding: 04275
    Shop #: WSC 06435
    VCID: E5BDF1156C6F
    1 Fault Found:
    01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
    35-10 - - - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.LBL
    Controller: 8E0 820 043 A
    Component: A4 Klimaautomat 1012
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 63351
    VCID: 1F3123FD8EB3
    1 Fault Found:
    01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221)
    30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.LBL
    Controller: 8E0 907 279 E
    Component: int. Lastmodul NDL 0305
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 63351
    VCID: 341BDC511735
    1 Fault Found:
    00985 - Right Tail Light (M2)
    57-00 - Electric Circuit Failure

    -------------------------------------------------------------------------------

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.LBL
    Controller: 8E0 959 433 AD
    Component: Komfortgerát T85 0316
    Coding: 06720
    Shop #: WSC 63351
    VCID: 73991F4D52BB
    4 Faults Found:
    01561 - Left Rear Door
    59-10 - Can't Unlock - Intermittent
    01561 - Left Rear Door
    61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
    01562 - Right Rear Door
    59-10 - Can't Unlock - Intermittent
    01562 - Right Rear Door
    61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

    End --------------------------------------------------------------------------------------------------
    Viimeksi muokannut Joopakoo; 1.10.2012, 17:20. Perustelu: oikea anturi..

  • #2
    Kyllä nyt taitaa olla öljyntasoanturi joka aiheesta tai rikkinäisyyttä ilmottelee. Punanen öljykannu kertoo paineesta. Jos siellä autossa öljyä on tarpeeksi niin anturikaupoille todennäköisesti joutuu. Ja anturi sijaitsee öljypohjassa.

    Comment


    • #3
      Kiitos bonus korjauksesta, niinhän se tosiaan oli.. :) eilen sen katsoin niin oli jo unholassa oikea anturi.

      Näin arvelinkin.. millähän osanumerolla ja kustannuksilla tuon anturin saa? Onko se öljypohjan kyljessä vai joutuuko purkuhommiin? Amatööri näiden kanssa kyselee.. :)

      Comment


      • #4
        Omaani juuri hiljan anturi vaihdettiin, sijaitsee öljypohjassa helposti vaihdettavissa, mutta koska öljyt tulee pihalle niin kannattaa ajoittaa öljynvaihdon yhteyteen.
        Juttua olis löytynyt esim: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=914398

        Anturi auton valmistenumeron perusteella:
        >>8E-2-400 000 anturi on 1J0 907 660B
        8E-3-000 001>> anturi on 1J0 907 660C
        Hintaa jotain 70 - reilu satanen sen mukaan mistä haluaa ostaa.

        Comment


        • #5
          Kiitos kovasti vastauksesta! Joo, tuon kun olisi löytänyt, ei osunut hakiessa silmään.. :) Nno, täytyy seuraavan öljynvaihdon yhteydessä hoitaa tuokin samalla sitten alta pois.

          Ei kukaan osaisi sanoa tuohon konepellin aukaisuun/aukaisumekanismiin vielä mitään?

          Comment


          • #6
            Keltainen öljykannu ja SERVICE teksti kyllä meinaa omasta mielestä öljytason alhaisuutta, keltainen öljykannu ja SENSOR meinaa anturivikaa. Niikuin tuolla toisessa topicissa mainitaan

            Comment


            • #7
              Ainakin toissapäivänä oli himpun alle puolenvälin öljyä mittatikun mukaan kun tuon valon heitti.. Ja nimenomaan heitti, ei ollut kun muutaman sekunnin sillä kertaa. Tänään täytyy tutkia tuota konepellin avausmekanismia että mikä siihen on tullut, jos saisi ne tsekattua taas.. :)

              E: Ja tosiaan, se SENSOR-tekstihän se siellä vilkahteleekin..
              Viimeksi muokannut Joopakoo; 3.10.2012, 12:56.

              Comment

              Working...
              X