Moro,
A3 vm 2000, quattro 132kw ja kytkinpoljin meni veltoksi eikä enää irroittanut. Nestettä oli myös hävinnyt säiliöstä.
Korjaamon diagnoosi oli rikkinäinen työsylinteri, siis se mikä on kytkimen päässä. Työsylinterin lisäksi haluaisivat vaihtaa myös kytkimen sisuskalut. Syynä kuulemma se, että kytkin saattaa hajota pian kuitenkin. Käsitin niin, että työsylinteristä olisi nestettä jotenkin päässyt kytkimen sisään tai jotain tällaista. Ja kuulemma joutuu ottamaan kytkimen kuitenkin irti, niin samalla olisi helppo remppata koko kytkin verrattuna pelkkään työsylinteriin.
Onko tosiaan näin että työsylinterin vuoto voi johtaa kytkimen hajoamiseen? Myös se tuli yllätyksenä, että pelkän työsylinterin vaihto on noin suuritöinen homma? Tämä remontti tulisi maksamaan arviolta 900€. En tiedä mitä pelkkä työsylinterin vaihto maksaisi, mutta huomattavasti vähemmän varmaan.
A3 vm 2000, quattro 132kw ja kytkinpoljin meni veltoksi eikä enää irroittanut. Nestettä oli myös hävinnyt säiliöstä.
Korjaamon diagnoosi oli rikkinäinen työsylinteri, siis se mikä on kytkimen päässä. Työsylinterin lisäksi haluaisivat vaihtaa myös kytkimen sisuskalut. Syynä kuulemma se, että kytkin saattaa hajota pian kuitenkin. Käsitin niin, että työsylinteristä olisi nestettä jotenkin päässyt kytkimen sisään tai jotain tällaista. Ja kuulemma joutuu ottamaan kytkimen kuitenkin irti, niin samalla olisi helppo remppata koko kytkin verrattuna pelkkään työsylinteriin.
Onko tosiaan näin että työsylinterin vuoto voi johtaa kytkimen hajoamiseen? Myös se tuli yllätyksenä, että pelkän työsylinterin vaihto on noin suuritöinen homma? Tämä remontti tulisi maksamaan arviolta 900€. En tiedä mitä pelkkä työsylinterin vaihto maksaisi, mutta huomattavasti vähemmän varmaan.
Comment