Moi
Varsin ikävä ongelma ilmestyi, kun tuossa muutama päivä sitten jouduin vaihtamaan uuden akun koska vanha oli ilmeisen vanha ja purkautui parin viikon seisonnan jälkeen tyhjäksi (oireillut jo talvesta lähtien).
Nimittäin, nyt tuntuu siltä, että joutokäynnillä kone saa toisinaan paljon enemmän bensaa (jos ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen ilmoitukseen on uskominen), ja sammuu jos jostain >30kmh nopeudesta nopeasti hidastaa esim. risteykseen tultaessa. Ennen akun vaihtoa mitään vastaavaa ongelmaa ei ollut.
Myönnettäköön, että tuohon on asennettu K&N:n vapaavirtaussuodatin, mutta ehdin sillä ajaa jotain satakunta kilsaa ennen akun vaihtoa, ja vastaavia oireita ei ollut. Vikakoodit on lukematta, ilmeisesti sieltä voisi jotain löytyä, mutta kysymys kuuluu miten tästä eteenpäin. Pistänkö vakkariputsarin takas paikoilleen, saako joutokäyntiä mitenkään säädettyä tai meneekö MAF vaihtoon (kallis??) ?
mainittakoon että kaarassa on automaatti, eli ei voi tehdä samanlaista moottorijarrutusta kuin manuaalilla joka "pakottaisi" tietyt kierrokset. Auto on ollut 120tkm huollossa heinäkuussa, mutta tulppia ei vaihdettu (en tiedä tarkistettiinko edes). Nyt on ajettu 125tkm
Varsin ikävä ongelma ilmestyi, kun tuossa muutama päivä sitten jouduin vaihtamaan uuden akun koska vanha oli ilmeisen vanha ja purkautui parin viikon seisonnan jälkeen tyhjäksi (oireillut jo talvesta lähtien).
Nimittäin, nyt tuntuu siltä, että joutokäynnillä kone saa toisinaan paljon enemmän bensaa (jos ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen ilmoitukseen on uskominen), ja sammuu jos jostain >30kmh nopeudesta nopeasti hidastaa esim. risteykseen tultaessa. Ennen akun vaihtoa mitään vastaavaa ongelmaa ei ollut.
Myönnettäköön, että tuohon on asennettu K&N:n vapaavirtaussuodatin, mutta ehdin sillä ajaa jotain satakunta kilsaa ennen akun vaihtoa, ja vastaavia oireita ei ollut. Vikakoodit on lukematta, ilmeisesti sieltä voisi jotain löytyä, mutta kysymys kuuluu miten tästä eteenpäin. Pistänkö vakkariputsarin takas paikoilleen, saako joutokäyntiä mitenkään säädettyä tai meneekö MAF vaihtoon (kallis??) ?
mainittakoon että kaarassa on automaatti, eli ei voi tehdä samanlaista moottorijarrutusta kuin manuaalilla joka "pakottaisi" tietyt kierrokset. Auto on ollut 120tkm huollossa heinäkuussa, mutta tulppia ei vaihdettu (en tiedä tarkistettiinko edes). Nyt on ajettu 125tkm
Comment