Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jäähdytysnesteiden lämpötilamittarin temppuilu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jäähdytysnesteiden lämpötilamittarin temppuilu

    Kyseessä tuollainen 1.9tdi awx. Mittari näyttää lukemat yleensä 60c ja yhtäkkiä saattaa pompata 90c tai 120c ja seilailla näiden välillä. saattaa myös pysyä 90c, kun on pompannu.
    vcds näyttää ok lämpöjä. Output testissä kyllä viisarissa on pieni viive 90c-kohdassa muihin verrattunua, kun ohjelma ajaa kaikki viisarit ylös.

    -Mittaristo on korjautettu, kyseessä magneti marelli.
    -Termostaatti vaihdettu
    -Lämpötilaanturi vaihdettu

    Onko kellään ideoita? kiitos jo valmiiksi vastauksista.

  • #2
    Itellä pomppi myös jäähdytinnesteen viisari, mutta korjaantu termostaatin vaihdolla. Onnekas arvaus olisikin, että oiskohan sun termarissa joku tehtaanvika?

    Comment


    • #3
      Jäänyt ilmaa järjestelmään? Tuleeko kabiniin kunnolla lämmintä / kuumaa kun laittaa pyyntiä?

      Comment


      • #4
        Lämpöanturissa tod.näk. tuossakin autossa on kaksi anturia, eli erillinen ECU:lle (VCDS lukee tätä) ja toinen mittaristolle.

        Onko johtimet kunnossa, ettei jotain katkosta mikä aiheuttaisi vähän vastusarvossa heittelyä? Mittaristokuitenkin pehmentää noita arvojen muutoksia jo itsessään, joten pienet heitot ei näy, mutta isompi pidempiaikanen näkyy.

        Comment


        • #5
          Kyllä tuossa on yksi anturi, joka lähettää tiedon sekä eculle että mittaristolle.
          Sijaitsee tulipellin puoleisessa kannen päädyssä, suht ikävässä paikassa.

          Aika samat oireet kun mulla oli vastaavassa pumpparissa, lämpöanturin vaihdolla se tuli kuntoon.

          Mutta jos se ja muut asiaan liittyvät on jo tsekattu/vaihdettu, niin ei kai siihen jää kun liitin/johtovika jäljelle...

          Comment


            #6
            Vaikka mittaristo on korjattu, niin se on silti Magneti Marelli :)
            Niissä voi olla monta vikaa.

            Prosessorivikahan siitä on korjattu, mutta jos siinä on vielä lisäksi "murtumavika", joihin olen törmännyt toistaiseksi 4 kertaa löytämättä syyllistä.

            Tämän on aina saanut todettua taivuttamalla piirilevyä, jolloin viisarit värähtää. Kannattaa seurata VCDS:n measuring blokeista, ne on reaaliaikaisempia kuin viisarit.

            Comment


            • #7
              Tuntematta kummiskaan juuri kyseistä konetta, mutta aika monessa Vaggineessa on niin että samassa "anturimötikässä" on sisällä 2 eri anturia toinen eculle (G62) ja toinen lämpämittarille (G2).

              Comment


              • #8
                Kyllä ja tuossakin koneessa on juurikin tämä dual temperature sender.

                Vaikka mittaristo on korjattu, niin se on silti Magneti Marelli :)
                Tämän minäkin olisin halunnut todeta mutta kun ei tiennyt voiko korjattu olla vaikka vaihdettu :)

                Comment


                • #9
                  Reaaliajassa näyttää ihan oikein 0-89 asteeseen ajettaessa.
                  Lämmöt tulee sisälle ihan oikein.
                  Tuleeko nuo johdot suoraan mittariston liittimelle? Helpottaisi kovin paljon mittaamista. Koska havaitsin heti anturin asennuksen jälkeen ensimmäisen kerran käynnistessä nätisti nousevan kohti 90 astetta tyhjäkäynnillä.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä olen korjannut vastaavia, viimeksi identtisillä oireilla tällä viikolla. Murtuma yleensä mittariston pintaliitosvastuksen juotoksessa. Toisin kuin tuolla aikaisemmassa viestissä kirjoitin, niin nyt niitä on saanut korjattua.

                    Tämä on vain yksi niistä monesta tyyppiviasta, joita magneti marellissa on.

                    Comment


                    • #11
                      Aivan. Joo kyllä minäkin alan taas jälleen kerran epäileen mittaristoa :). Toimiikokohan tuossa mittarivian(vastuksen) rajaamisessa toi kylmäspray taktiikka?

                      Comment


                        #12
                        Mä oon löytänyt sen painelemalla sormella piirilevyä ja mikroskoopin ja kolvin kanssa käynyt läpi sen alueen josta eniten arvot muuttuu. Measuring blokista näkee hyvin muutoksen.

                        Viimeks näki murtuman mikrokoopilla, aina ei sitäkään.

                        Comment

                        Working...
                        X