Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80:n 2.6 abc /automaattiin jäähdytin tarvikkeena ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80:n 2.6 abc /automaattiin jäähdytin tarvikkeena ?

    - Tietääkö kukaan mistä sais ?
    - ja jos niin onko tietoo hinnasta ?

  • #2
    Aika hintsusti saa, itellä makso '93 satkuun (2.6+automaatti) n.250? ja sekin tuli Saksasta asti, toimitusaika oli useita viikkoja. Liekö sitten alkuperäinen, erään Rovaniemeläisen jäähdytinkorjaamon kautta tilasin.

    Comment


    • #3
      Original 8A0 121 251 C yli 500 euroa(!). No koitapa hommata vaikka DNA-liittymä, jos ajais asian..

      Valeo tekee tarviketta numerolla 731430, mutta jotenkin aavistelen ettei ole ihan ilmainen sekään. Tuota toimittanee mikä vaan tarvikeliike, mutta varaudu siis shokkiin tiskillä.

      Voisi varmaan patentoida jonkin yleismallisen ö-jäähdyttimen laatikkoöljylle ja manuaaliaskin syylärin, jos tarve on. Itse varmaan lähtisin tälle reitille hyvin hyvin herkästi.

      Comment


      • #4
        Syylärin vaihtamiselle ei ole hirveetä paniikkia. Se on lähinnä hajuhaitta siinä vaiheessa kun termostaatti aukeaa niin sisälle tulee nesteen hajua. Lämmetessään haju sitten häipyy. Syylärin päädyssä näkyy vuotojälkiä mutta auton alla parkkipaikalla ei näy minkäänlaista läikkää. Nestettä pitää lisätä noin 3 kuukauden välein. Taidan laittaa rouvalle pyykkipoikia hanskalokeroon niin voi laittaa nenään tarvittaessa.
        Kuinkahan nopeasti vika pahenee ?
        Kannattaisko vielä varmistaa että vuoto on tosiaan jäähdyttimessä ?

        Comment


        • #5
          No se kauhuskenaariohan on että se happanee siten että jäähynestettä pääsee laatikkoon. Ei varmaan aski arvosta ihan hirveästi.

          Comment


          • #6
            Nissellä on edukkaita jäähyjä (laadusta en sitten tiedä).

            Tuo muuten on automaatin yksi (kaikkien lisäksi) heikko kohta, jossa vuoto saattaa tehdä laatikon the endin.

            Tuo öljynjäähdytin/syyläriyhdistelmä on kuitenkin aika nerokas keksintö kaikenkaikkiaan.
            Aineiden ominaisuuksien mukaan öljyn lämpötilan jäähdyttämiseen asteella tarvitaan ilmaa yli nelinkertainen massa veteen verrattuna (4.2/1.0 kJ/kgK). Lisäksi kannatta muistaa, että kilo vettä on n. litra, mutta neljä kiloa ilmaa on yli 3 kuutioita. Tarvitsee aikamoisen puhaltimen tai ajoviiman päästäkseen samaan. Tietysti noi lämpötilaerot on luokkaa parisataa astetta varsinkin kuormitettuna.
            Myös laatikko lämpenee nopeammin pakkasilla kun öljy käy esilämpiämässä jäähyn kupeessa.

            Comment


            • #7
              Yli 500 euroa? Alkaa kuulostaa taas vähän liian tutulta nämä hinnat. Muovinpalasia irtoilee imusarjasta ja menee sylinteriin, kone auki ja imusarjan muovinen pohja maksaa 981?...vieläkään ole toipunu tuosta. Tämäkö on sitä teknistä etumatkaa?? Ja postiluukusta tulee Audimainoksia, "pysyvästi edulliset", kuin veistä haavassa kääntäen....haistakoot.....tana...

              Comment


              • #8
                OT
                Eikös niissä pysyvästi edullisissa mainoksissa lue aina että ei koska 5 syl 6 syl 8 syl turbo gti tdi tai malleja joissa takalasinpesin?

                Comment


                • #9
                  OT edelleen...

                  Unohdit listasta Quattron...

                  Comment


                  • #10
                    Jos on aihetta epäillä automaattilootalla varustetun syylarin ( laatikon jäähdytys) vesikiertoa, niin äkkiä syylari vaihtoon. Arto/Porkkis sen loivasti mainitsikin. Loota menee nopeasti rikki, jos jäähdytysneste pääsee sinne. Laitatko esim 500 ? syylariin tai vaihdat lootan?

                    Comment


                    • #11
                      Joo en katsonut mitä siinä "pysyvästi edullisissa" tällä kertaa luki (meni suoraan roskiin), yleensähän se sisältää lähinnä öljynsuodattimia ja pyyhkimensulkia etuvetoiseen A4 1.6:een.

                      Tietysti jos kauhuskenaario on tuo getriebeschaden niin 500? on se pienempi paha. Oletettavasti se syylari kestää taas yli 10 vuotta. Nuilla hinnoilla tosin kannattaa jo olla varma että vika on syylarissa. Mutta onko juuri tosi että nuin voi tapahtua (vaihteistohomma)? Itselläni syylari vuosi päädyistä, ylhäältä. Vuoto alkoi varsin äkkiä eikä sillä sen jälkeen ajettu ennen kuin oli uusi syylari keulilla. Kannattaa kysyä jostain jäähdytinkorjaamosta, ainakin tuolla Rovaniemellä olivat varsin ammattitaitoisia ja löysivät oikeanlaisen syylarin mitä valtuutettu vag-huolto ei osannut tilata. Todennäköisesti tietävät hyvin, onko saatavilla tarvikkeena ja mihin hintaan. Varaudu kuitenkin viikkojen toimitusaikaan, tosin se ei taida olla sinulle ongelma (muistaakseni teillä oli Audi kakkosautona).

                      Ja tähän väliin taas yksi hatunnosto Ingolstadtin insinööreille; syylari menee rikki niin automaattivaihteisto hajoaa, ja seuraavaksi koko auto räjähtää. Vorsprung durch technik! :D

                      Comment


                      • #12
                        Taitaa olla aika harvinaista kuitenkin se syylarin aiheuttama lootan rikkoutuminen. Itse tiedän yhden A 8:n -95. Kaikki osat kuluvat. 10 v jos syylari/ tai jokin muu kestää on se hyvä saavutus:)

                        Comment


                        • #13
                          Tilasin kaverilleni eBayn kautta löytyneestä liikkeestä syylärin hänen AAT koneeseen, hinta puolet meidän hinnasta. Tarjolla oli omaa valmistetta tai orginaalia. Mainonnan mukaan heiltä löytyy syylärit autoon kuin autoon, eli kannattaa kysäistä heiltä. Kirjeenvaihtoa kävin "Babelfishin" saksan käännöksillä ja vastaukset sai lähes samalla minuutilla, toimitus viikossa kotiovelle erittäin hyvin pakattuna.

                          Maksuna pankkisiirto, eivät hyväksyneet PayPallia ulkomaan ihmeeltä.

                          info@kfz-kuehler.net

                          Comment


                          • #14
                            Tilasin ajan perjantaiksi Oululaisesta jäähdytin korjaamosta. Lupasi tilata Nissens syylärin hintaan 270 ? ja vaihdolle arvioi hinnaksi 30 - 50 ?. Päätin tehdä homman heti koska muistelen aikaisemmista projekteistani että jäähd.nestevuodot yleensä pahenevat pakkasten tullessa. Raportoin sitten kokemuksista kun homma on hoidettu.

                            Comment


                            • #15
                              ATF-öljyä menee syylarin vaihdossa pikku tilkka, sen verran mitä sitä siihen putkistoon ja kennoon mahtuu. Puhutaan desilitrasta tai parista.

                              Comment


                              • #16
                                Syylari vaihdettu ja glykoolin hajut hävisivät. Lämmöt pysyvät tasan 90:ssä. Hinta töineen sis uudet nesteet 350 ? . Uusi syylari näytti just samanlaiselta kuin alkuperäinenkin muovi päätyineen paitsi että kiiltelee uutuuttaan. Automaatti öljyä ei lisätty koskapa sitä tuli vain muutama tippa ja lauhduttimen sisälle ei sitä kuulemma mahdu kuin paksun sikaarin verran joten desistä ei pitäisi olla kysymys.

                                Olettavasti neste on vuotanut muovipohjan päälle josta sitten valunut pakoputkien päälle aiheuttaen höyrystymistä ja hajua. Lämppärin kenno ei näyttäisi vuotavan, onneksi (ei näy vuotojälkiä eikä lattia ole märkä).

                                kiitokset kaikille vinkeistä jälleen kerran.

                                Comment


                                • #17
                                  Hyvä, että tuli kuntoon kohtuuhintaan. Nyt ajelet seuraavat 15 v huoletta:)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onkohan minkä hintainen manuaalivaihteiseen autoon syyläri? ilmastointi on..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olisiko vinkkejä, mistä ostaa jäähdytin manuaalivaihteiseen, ilmastoimattomaan ABC kasikymppiin? Orkkisnumero lienee 8A0121251B, vähän alkuperäistä halvempi kelpaisi..

                                      Comment


                                      • #20
                                        http://spareto.com/products/58928-ra...engine-cooling
                                        http://spareto.com/products/8mk-376-...engine-cooling
                                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 8.9.2014, 19:27.

                                        Comment

                                        Working...