Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,0E RT-koneen jakohihna

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,0E RT-koneen jakohihna

    Terve!

    Semmonen kysymys tuli mieleen, että onko tuommosessa 5 syl myllyssä tuo jakoremmi 120 vai 142 hampainen? Ei viittis tuoda korjaamolle väärähampaista hihnaa:D

  • #2
    Paikallisessa kysyivät moottorin valmistenumeroa, sillä selvisi kumpi hihna siellä on. Vesipumppuhan täytyy kanssa olla hihnan mukaan. Näissähän vaihdetaan ohjainrulla ja vesipumppu aina hihnan kanssa samalla kertaa.

    Comment


    • #3
      Joo ohjainrulla, vesipumppu yms. onkin mulla, mutta ilmesesti pitääkin kysästä uudestaan vielä valmistenumeron kanssa että oikeasti osat kohtaavat... Omituista kyllä jos samassa koneessa on rakennetta muutettu niin että hihna ja pumppu muuttunut erilaiseksi.

      Noh viikko aikaa selvitellä osat kohdilleen...

      Comment


      • #4
        Esim, -88 vuosimallissa on ainakin kahta tyyppiä ollut jakopäässä. Joku muistikuva on myös jäänyt, että myös tuon hampaiden lukumäärän lisäksi hihnan leveydessä on pari mm eroa.
        Viimeksi muokannut Härski; 23.9.2012, 13:12.

        Comment


        • #5
          Joo, mutta tuo on jo uudempi, mallivuotta 1990 (vaikka valmistettu 1989 puolella), joten suurella todennäköisyydellä hihna on leveämpi ja suurempihampaisempi.

          Noh auto saa seistä vähän aikaa jos hihna ja pumppu onkin väärä, kunhan vain tulee vaihdettua :)

          Comment


          • #6
            Kävipä sitten niin että hihna ja pumppu oli oikeat, mutta ohjainrulla oli liian iso!

            Noh, äkkiä hakemaan oikea osa ja sen seurauksena huolto myöhästyy sen verran ettei ehkä ihan ehdi autolla töihin :( .

            Mutta ainakin 89 lopussa valmistetut RT-myllyt ainakin tuntuu olevan tuolla 142-hampaisella hihnalla.

            Comment


            • #7
              ETKAsta vilkuillen remmin vaihtuminen näyttäisi tapahtuvan RT:lle valmistenumeroiden 010236 - 010237 välillä, auton valmistumispäivinä raja menee huhtikuu - toukokuu 1988.

              Comment


              • #8
                Hyvä tietää. Ihme säätämistä kyllä välillä noitten osien tilailu, pitäisi kaikki osat olla irti ja lyödä varaosatiskin pöydälle perkele...

                Mutta plussana, oli korkea aika tehdä jakopääremppa: ohjainrullassa oli välystä, hihna oli öljyinen, kampuran stefa vuosi kunnolla ja vesipumpun tiiviste oli mallia perseestä. Koneen käyntikin hiljeni, kaikki ylimääränen mölinä lähti siltä seisomalta :D.

                Ensimmäinen ja toivon mukaan viimeinen remppa minkä teetän korjaamolla maksoi yhteensä osat + työt sen 320 euroa. Ehkä ihan siedettävää... ?

                Comment


                • #9
                  Ei tuo nyt järkyttävän kallis ollut. Ja kertomasi mukaan ihan ajankohtainen remontti :)

                  Comment


                  • #10
                    Eniten harmittaa se että kunnon audisti tekee tommosen rempan itse mutta en uskaltanut :D

                    Jokatapauksessa nyt on kiva käynnistää aamulla kone kun ei kuulu mitään ylimääräisiä ulinoita koneen suunnalta auton käynnistyessä... Paitsi mitä nyt nostajat naputtaa kylmänä mikä nyt tuskin yllättää ketään.

                    Seuraavaksi haen varalaatikon tuon jollottavan AMK:n hajoamisen varalle ja pommin joku kaunis päivä ni tällähän ajelee vielä toivottavasti hyvin kauan :).

                    Comment

                    Working...
                    X