Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t kipinä hukassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8t kipinä hukassa?

    Elikkäs, auto on siis audi a4 b5 1.8t aeb. Autoon oli muutamapäivä aijemmin laitettu lastu apr:n toimesta. Ajoin hiekkatietä rauhallisesti kunnes saavuin isommalle päätielle jossa lähdin kiihdyttämään. Auto ei vastannut kaasuun ja alkoi nykimään ja lopulta sammui. Vikakoodin antoi kampiakselin asentotunnistimesta jonka vaihdoin. Ei kuitenkaan suostunut starttaamaan ja kun testasin niin kipinää ei anna millekkään puolalle. Apr:n kaveri kertoi kuitenkin ettei voi olla lastusta kiinni kun testerillä saa yhteyden? Itse ajattelin että vika on luultavasti sytytyksenvahvistimessa tai moottorinohjausyksikössä. Voiko olla että ohjausboxi ei anna lupaa sytyttää kun siellä on se kampiakselin asentotunnistimen (g28) vikakoodi? Apu olisi todellakin tarpeen, ei huvittaisi hinauttaa korjaamolle jos kyse onkin jostain yksinkertaisesta pikkuviasta?

    #2
    Ei vikakoodi itsessään haittaa, jos vika on korjattu. Tarkasta ettei jako ole hypännyt. Siitä voi tulla pyörintänopesuanturoinnin koodeja myös. Yläkerran ja alakerran anturoinnin on siis oltava sopivassa sekvenssissä keskenään.

    Todennäköisesti ei tosiaan ole boksissa hämminkiä, jos testerille juttelee ok.

    Comment


    • #3
      En tarkastanut jakoa sen ihmeellisemmin kuin tarkistamalla hihnan kunnon. Tuskin on päässyt jako sekoittumaan koska hihnalla ajettu vasta noin 2000km eikä hihnassa ollut mitään hyppäämisen merkkejä..

      Comment


        #4
        Onko kiristimen patruuna myös 2000km ajettu? Onko kiristin asennettu oikein asettamalla ensin rullan asento oikeaksi ennen patruunan vapauttamista?

        Comment


        • #5
          On vaihdettu samaan aikaan, ja asennettu oikein. En usko että vika on jaossa tai hihnassa.

          Comment


            #6
            Ei ne uudet osat valittavasti tarkoita sitä että vika ei voi olla siellä.
            Nimimerkillä monta "uutta ja ehjää" osaa nähnyt...

            Comment


            • #7
              Osaako joku sanoa missä se jakohihnan alamerkki pitäisi sijaita ? Ylämerkki näkyy selvästi, mutta alamerrkiä en ole onnistunut löytämään ?

              Comment


                #8
                Vauhtipyörällä. Katsotaan vaihteiston aukosta sieltä öljynsuodatinjalan tienoilta.

                Comment


                • #9
                  Tarkastin ja kyllä oli jako kohdallaan... Voisikohan vika olla sytytyksenvahvistimessa vai missä? Kipinää ei siis tule ollenkaan.

                  Comment


                  • #10
                    Kyseessä aeb moottorillinen kdfi moottorinohjauksella. Elikkäs edellinen kdfi tuli tiensä päähän ja uus samanlainen tuli tilalle. Kuitenkin kipinä silti hukassa. Puola kolme pinninen ja ilmeisesti ne menee näin. 12V (akun jännite kun virrat päällä), maadoitus, ja ecun ohjaama heräte virta. Näistä kaikki nopeilla mittauksilla ok. Onkos tässä joku erillinen sytytys moduuli yms? Vai missä lie vika piilee. Eri puolilla koitettu eikä vaikutusta

                    Comment


                      #11
                      Mites kampiakselin asennontunnistin ?

                      Comment

                      Working...
                      X