Elikkäs, auto on siis audi a4 b5 1.8t aeb. Autoon oli muutamapäivä aijemmin laitettu lastu apr:n toimesta. Ajoin hiekkatietä rauhallisesti kunnes saavuin isommalle päätielle jossa lähdin kiihdyttämään. Auto ei vastannut kaasuun ja alkoi nykimään ja lopulta sammui. Vikakoodin antoi kampiakselin asentotunnistimesta jonka vaihdoin. Ei kuitenkaan suostunut starttaamaan ja kun testasin niin kipinää ei anna millekkään puolalle. Apr:n kaveri kertoi kuitenkin ettei voi olla lastusta kiinni kun testerillä saa yhteyden? Itse ajattelin että vika on luultavasti sytytyksenvahvistimessa tai moottorinohjausyksikössä. Voiko olla että ohjausboxi ei anna lupaa sytyttää kun siellä on se kampiakselin asentotunnistimen (g28) vikakoodi? Apu olisi todellakin tarpeen, ei huvittaisi hinauttaa korjaamolle jos kyse onkin jostain yksinkertaisesta pikkuviasta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8t kipinä hukassa?
Collapse
X
-
Ei vikakoodi itsessään haittaa, jos vika on korjattu. Tarkasta ettei jako ole hypännyt. Siitä voi tulla pyörintänopesuanturoinnin koodeja myös. Yläkerran ja alakerran anturoinnin on siis oltava sopivassa sekvenssissä keskenään.
Todennäköisesti ei tosiaan ole boksissa hämminkiä, jos testerille juttelee ok.
-
Kyseessä aeb moottorillinen kdfi moottorinohjauksella. Elikkäs edellinen kdfi tuli tiensä päähän ja uus samanlainen tuli tilalle. Kuitenkin kipinä silti hukassa. Puola kolme pinninen ja ilmeisesti ne menee näin. 12V (akun jännite kun virrat päällä), maadoitus, ja ecun ohjaama heräte virta. Näistä kaikki nopeilla mittauksilla ok. Onkos tässä joku erillinen sytytys moduuli yms? Vai missä lie vika piilee. Eri puolilla koitettu eikä vaikutusta
Comment
Comment