Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AWT koneen kaasuläpän sopeutus ei onnistu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AWT koneen kaasuläpän sopeutus ei onnistu

    Terve kaikille foorumilaisille!


    Ajattelin kysellä onko kellään käyny vastaavaa, eli vaihdoin uuden kaasuläpän ja sopeutus ei onnistu? Vaihdoin alkuperäisosan eli num. 06B133062M

    Auto profiilin mukainen A4 1.8t B5 AWT-koneella ja on sähkökaasulla.
    VCDS-Litellä yritin sopeuttaa niin suoraan tulee ERROR

    Siinä alla kuvat sopeutus yrityksestä ja vikakoodeista.

    Tuohon imuvuotoon varten olen vaihtanut huohottimeen putken ja sen kumisen t-haaran ja bypassin. Vaatii varmaan vielä sen "takaiskuventtilin" tai mikä onkaan letkun sisällä.

    Kiitoksia vaan etukäteen, jos jollain olisi ideoita mitä tuolle tehdä!!
    Attached Files

  • #2
    Vastaillaan nyt itselle jos tästä jollekkin olis apua. Itselle on ainakin löytyny hyvin täältä ratkasut ongelmiin ja samoin ulkomaalaisilta audi foorumeilta.

    Eli ecu sieltä oli pelkästään mennyt, audi centerillä vantaalla ystävällisesti selvittivät ja mielellään vaihtoivat uuden. Tuli nyt uusi kaasuläppä ja vähän muuta osaa vaihdeltua vaikka ei ois välttämättä tarvinnut.

    Alla on hyvä ohje millä itsekkin pääsin jäljille, mutta jätin sit liikkeelle varmistettaksi. Vähän joutuu ohjetta soveltamaan esim. ecun liittimen numerot oli eri ainakin omassa. Tuota samaa kaavaa olivat käyttäneet audi centerin kuitin mukaan paitsi olivat lisänä testanneet ecun.
    http://elsaweb.spaghetticoder.org/do...252/32097324/3

    Eivät lastua syyttäneet vian aiheittajaks, mutta sanoivat että milloin ecu on menny rikki niin yleensä aina on ollu piirinvaihdolla lastutettu eli avattu. Tiedä sitten miten on.

    No auto toimii hyvin, vaikka tuntuukin rikkinäiseltä kun puuttuu lastun tuomat lisätehot. Saattaa olla hyvin nopeasti otettava Hariselle yhteyttä ja uutta lastua autoon. On luultavasti valittava jos mahdollista ohjelmointi piuhoja pitkin...
    Viimeksi muokannut -jones-; 9.10.2012, 21:17.

    Comment


    • #3
      Epäilen suuresti, että muistipiirin vaihdossa onnistutaan töhöilemään boksista jokin anturitulo rikki. Aika monta piiriä olen vaihtanut ja en kyllä vähällä keksi, että miten se onnistuu. Muistipiirin kupariliuskoja saa helpostikin irtoamaan piirilevystä väärillä työmenetelmillä, mutta se ei nyt vaikuta tuohon mitenkään.

      Miten tuo kaasuläpän sopeutumattomuus ilmeni? Milloin se vielä onnistui?

      Comment


      • #4
        En ite ole epäillyt mitään lastutuksen liittyvää vaan kirjoitin mitä kertoivat... Auto on kuitenkin lastutettu ilmeisesti jo -01 eli aikaisemman omistajan toimesta suomalaisessa liikkeessä, nimeä en kehtaa mainita kun ei ole mitään varmuutta sen aiheuttajasta.

        Noissa ekan viestin kuvissa näkyy tuo 2. kulma-anturin arvo on perseellään ja nuo countit pääsi parhallaan 6 ja sit tuli ERROR, yleensä heitti heti errorin. Ja valitti tuota ahtovuotoa.

        Comment


        • #5
          Sitä vaan mietin, kun nuo ecujen rikkoutumiset ovat hyvin yleisiä merkkiliikkeen huollossa, mutta ei missään muualla. ;)

          Comment

          Working...
          X