Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Awt koneen vaihto ja sopivuus& tiptronic öljyn vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Awt koneen vaihto ja sopivuus& tiptronic öljyn vaihto

    Kulkineena kuitenkin passat-02, 1.8t koneella ja askina tiptronic. Tietääkseni myös audissa ja skodassa on samoja koneita. Onko jotain erikoista kun vaihtaa koneen? Kannattaako nostaa askeineen päivineen? Yms käytännön juttuja?

    Miten tuo öljynvaihto, kuinka saa kaikki öljyt laatikosta? Ilmeisesti suodatin menee vaihtoon, entäs muuta? onnistuuko kotikonstein? Nosturi käytettävissä

    Kone vaihdetaan koska remmi poikennut ja laatikon öljyt koska niitä ei ole koskaan tietääkseni vaihdettu.

    Ja sitten kun se tuleva kone on siinä työn alla niin kuinkas tuon koneen pesemisen kanssa? Sen öljysihdin ajattelin ainakin vaihtaa, jakopään hihna vesipumppu yms.
    Miten sen ketjun kiristimen kanssa, kannattako vaihtaa samalla?
    Muita huoltotoimenpiteitä samalla kun kone on pöydällä? Ajattelin kuitenkin pitää autoa vähän aikaa ja talvi tulossa niin olisi kiva jos toimisi...
    Millä lähtee parhaiten tuo karsta pois öljypohjasta? Voisiko ajatella liuottaa polttoöljyllä tms? Sitten eka käynnistys halvemilla öljyillä, forte perään, käyttää ja tiputtaa öljyt pihalle ja uudet öljyt koneeseen.

    Onko joku tehnyt modausta öljypohjaan niin että saisi sihdin vaihdettua ilman koko öljypohjan irrousta. Vähän samantyylinen isompi laippasysteemi kuin kuplavolkkareissa oli aikoinaan
    Viimeksi muokannut peeki; 14.9.2012, 23:35.

  • #2
    Kannattaako kone ottaa erikseen irti vai laatikko mukana? Keulasta vissiin puskureita myöden irti kaikki vai kuinka olette tehneet koneenvaihdon?

    Comment


    • #3
      Taitaa olla helpoin purkaa keula (puskuri, kennot ja etupalkki) sen jälkeen on tilaa vetää moottori eteen päin ilman laatikkoa koska sille ei ole sen kummempaa tarkoitus tehdä, öjlythän joutuu vaihtamaan laatikon ollessa paikoillaan ainakin jos huuhtelemalla vaihtaa ja öljy pinnan tasohan tarkastetaan koneen käydessä..

      Comment


      • #4
        Kuinka tuo huuhtelu saadaan tehtyä? Ulkoinen pumppu ja öljynlauhduttimesta?

        Comment


        • #5
          En autoa tunne, mutta tuskin siellä on valmiita paikkoja huuhtelulle. Jostain pitää saada lykättyä uutta tavaraa sisään ja toisesta paikasta se vanha pitää saada ulos. Siinä mielessä tuo lauhdutin on paras paikka.
          Ja tuon jälkeen tietysti määrän tarkistus normaalisti laatikosta.

          Comment


          • #6
            Öljyä ei kyllä yhdessäkää kulkineessa lauhduteta. Ilmastoinnissa on lauhdutin.

            Tosiaan öljynjäähdytyksen paluuletkusta kun päästää vanhaa ulos ja ruuttaa uutta sisään öljypohjaan niin kauan kun öljypinta pysyy kohdillaan ja jäähdytyspiiristä tulee puhdasta ulos on järjestelmä huuhdottu. Ensimmäisen kerran huuhdottu. Sitten ajellaan se 5tkm ja toistetaan, jos oikeasti halutaan puhdasta saada aikaiseksi. Huuhdonta siis suoritetaan koneen käydessä ja vaihteita läpikäyden.

            Comment


            • #7
              Miten tuo nokkies välinen ketju? Onko yhtenäinen vai onko siinä lukituspala niinkuin fillarin ketjussa? Voisiko joku sen vaihtanut valaista asiaa ettei tarvi niin harjoitella viikonloppuna.. Ja kuinka tuon kiristimen kanssa, jotain vinkkeja ko operaation tiimoilta..

              Toinen konepitäisi saapua vaasaan perjantaina niin pääsee liottelemaan karstoja pois ja tarkistelemaan koneen kuntoa. Osat tilaukseen huomenna...

              Comment


              • #8
                Yhtenäinen ketju. Otat imunokka irti ja löysäät pakonokan pultteja hieman. Pysyy jakoremmi paikallaan ja ketju mahtuu tulemaan pois ilman pakonokan irrotusta. Sinuna kyllä vaihtaisin jakopään osat, koska et voi olla sata varma onko kuinka paljon ajettu ja seissy. Remmi haurastunu, pumppu jumissa jne. Siinä samalla, kun jakohihna on pois voit ottaa pakonokankin pois ja vaihtaa stefan ja ketjun vaihto onnistuu helpommin. Laske ketjun lenkit yläpuolelta ennen nokkien irrotusta. Menee huomattavasti helpommin kerralla kohdalleen, kun laitat nokkia takas, koska ne kannattaa laittaa yhtenä pakettina kiristäjän kanssa.

                Comment


                • #9
                  Joo, tilasin osat ja otin luonnollisesti jakopäähän uudet osat myös..

                  Comment


                  • #10
                    Nyt kone nipussa. Eli vain kansi otettiin varaosakoneesta, sille plaanaus. Uudet pultit kanteen, jakopään hihna, rullat ym, nokkien välinen ketju vaihtoon. Vain muutama venttiili oli ottanut osumaa. Orginaalikoneessa ruvettu käyttämään pienempää öljynvaihtoväliä, oli hyvinkin puhdas yläpäästä. Kaikki irronnut karsta oli öljypohjassaja osin sihdissä. Öljyt tipitettiin koneesta kun kansi oli koneistamolla ja alakerta laitettiin polttoöljykylpyyn elikaadettiin öljytila täyteen polttoöljyä. Sai lilluapari päivää mutta otettiin kuitenkin öljypohja irti, vaihtoon sihti ja varmuuden vuoksi öljypumppu vaihdettiin uuteen. Ei kuitenkaan lähtenyt käyntiin, herjasi toistuvasti kampiakselin asentotunnistinta joten semmoinen piti hakea marmorilta edullisesti... Käytin koneen rempan jälkeen normaalilämpöiseksi, uusien öljyjen sekaan halppis motorflush, 15 min käyttö n 2000rpm, öljyt ja suodatin vaihtoon vielä kerran. Öljyinä motonetin halppisöljyt, viikon päästä paremmat öljyt sisään.

                    Oli muuten 9 vikakoodia kun poistin vikakoodit ensimmäisellä kerralla, suurin osa koodeista johtui tyhjäksi sahatusta akusta mutta myös nokka-akselin ajoituksesta, liittynee tuohon jakohihnan hyppäämiseentai mitä siellä jakopäässä nyt oli tapahtunutkaan?ostin siis auton kun jakopäätä oli jo purettu mutta hihna oli ehjä..

                    Miten kun tuo akku on ollut irrotettuna, pitääkö tippilaatikkoa,kaasuläppää ym sopeuttaa/ resetoida tms? Eikö ainakin tippilaatikkoon ollut olemassa jokin resetointiohje jossakin, en nyt ainakaan pikaisesti etsien löytänyt sitä...

                    Eikös awt koneisissa ollut tuon huohutuksen kanssa jotain venttiiliongelmaa? Oliko siihen joku päivitysohje jossain ja eikös tepolta saanut tilattua jotain huohotuksen parantamispakettia? Laittakaa linkkejä jos. Muistatte missä noita päivityksiä, ohjeita ymkäsiteltiin niin voin lukaista ne sieltä. Huomenissa pitäis hakea auto kotiin ja jopa pitää sitä käyttiksenä pari kuukautta...

                    Comment


                    • #11
                      On huohotusongelmaa. Katoppa tämä viesti: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=56

                      Siellä listattuna tarvittavat osat, joilla huohotus muutetaan uudemman malliseksi, eli pancake-venttiili moottorin takaosaan.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt herjaa kampiakselin asentoanturia jonka vaihdoin eilen. Anturi ostettu merkkiliikkeestä. Ei tietenkään lähde käyntiin vaan saa olla testeri mukana ja poistella tuota kampiakselin asentoanturin vikakoodia. Voi starata neljännellä tai kymmenennellä kerralla. Mistä lähtisin etsimään vikaa? Onko siellä vauhtipyörässä jokin magneetti joka antaa impulssin tuolle anturille? Vanha anturi oli aika likainen , olisiko vauhtipyörä niin paskan peitossa ettei saa signaalia. Kulkinehan on tippilaatikolla jos sillä on merkitystä... Vai pitääkö lähteä etsimään vikaa ecusta? Voihan tietenkin olla niin huono tuuri että uusikin anturi on sökö mutta aika epätodennäköistä..?

                        Jos jollain on ollut vastaavaa vikaa tai tietoa mikä tuota vaivaa niin laittakaa tietoa jakoon. Viikon päästä pitäisi ruveta lapsia kuskaileen eskariin ja kouluun mutta eihän tuohon autoon voi oikein tuossa kunnossa luottaa...

                        Comment


                        • #13
                          Yksinpuheluksi menee mutta v-checkerin suomennoksessa virhe...


                          ..eli nyt selvisi taas ystävämme googlen avulla seuraavaa: koodina on 16725 p0341 kampiakselin asentotunnisin virtapiirin vaihteluvälin/ toiminnan ongelma. Vikaakoodilukijana on V-checker suomeksi. Googletin ja löysin seuraavaa:





                          "eli volsusta oli mennyt Nokka-akselin asento tunnistin

                          mutta OBD.fi myymä V-Checker PRO VAG suomi vikakoodin lukijassa oli käännös moka

                          16725.P0341 Kampiakselin asentotunnistimen virtapiirin vaihteluväli/toiminta ongelma (Camshaft Pos.Sensor Circ Range/Performance)

                          camshaft = Nokka-akseli
                          crankshaft = Kampiakseli

                          tästä syystä eivät oikein meinanneet uskoa minua korjaamolla ennenkuin viitsivät katsoa omalla lukijallaan koodin"

                          Eli tällaista tällä kertaa, pitänee ruveta tutkimaan nokka-akselin asentoanturia...

                          Nyt on sekin anturi vaihdettu, voisiko olla hihnan ajoituksen tai ketju hampaan pielessä tai jotain muuta vikaa?..

                          Comment


                          • #14
                            Tietääkö joku varmmuudella sanoa kuinka tuo nokkaketjun kiristäjä/ ajoitus toimii? Siellähän on päässä solenoidi? Tms, 2 nastaa... Toimiiko niin että saatuaan 12v ohjaa öljynpainetta alemmalle osalle kiristintä?

                            Comment

                            Working...
                            X