Eikös kytkimen työsylinterin jousi paina käpälää ja siten painelaakeria kokoajan asetelmaa vasten?
Edit: Eikäku, eihän se paineasetelma pyöritä painelaakeria kytkin ylhäällä lainkaan, kun akseli ja asetelma pyörivät samaa nopeutta muulloin paitsi silloin, kun kytkintä painetaan...
Kytkimen silmälaakeri voi myös ääntää, mutta yleensä sekin pitää kohinaa vain kytkintä painettaessa.
Jos auto pitää sellaista nopeuden mukaan taajuutta muuttavaa kohisevaa ääntä, niin yleensä se tulee voimansiirron laakereista. Pyörän laakerit muuttavat taajuutta samalla tavalla, mutta niiden ääni on yleensä selvästi erilainen - vaikea kuvailla ja pyöränlaakerien ääni usein muuttuu hiukan rattia käännettäessä.
Yksi paikka mikä vielä kannattaisi tarkistaa ennen askin avaamista on kardaanin tukilaakeri.
Comment