Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2 20vt vuotaa öljyä moottorin ja laatikon välistä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2 20vt vuotaa öljyä moottorin ja laatikon välistä.

    mikä mahtaa olla mennyt paskaksi kun auto kävi yllättäen vuotamaan öljyä moottorin ja vaihteiston välistä ja kytkinpoljin jää välillä pohjaan. Mutta vaihteet menee hyvin päälle ja eikä kytkin tuntuisi luistavan.

  • #2
    Minkäs väristä mönjää sieltä tulee, ja onko kuinka jäykän oloista?

    Heitetään nyt ehdotuksena työsylinteri, ennenkuin tiedetään minkäoloista sieltä vuotaa.

    Comment


    • #3
      kirkasta ja aika vetistä mutta öljyä se kuitenkin on.

      Comment


      • #4
        unohdin sanoa että sieltä välistä nousee pientä savua kun auto on lämmin ja käynnissä.

        Comment


        • #5
          Eiköhän se jarrunestettä vala työsylinterin läpi. Tuskin öljyt kovin kauaa kirkkaat on?

          Comment


          • #6
            Työsylinteri sieltä luultavammin vuotaa sitten jos poljinkin jää pohjaan. Työsylinteri suht. halpa ja helppo vaihtaa. Jos vika siinä nyt on? Sijaitsee vaihteiston päällä. Se on semmoinen noin 10cm pitkä putki missä on noin 4cm reikä toisessa päässä. Päällä ilmausnippa ja siihen tulee yksi 5mm putki kiinni.

            Comment


            • #7
              tietääkö kukaan mikä sen varaosanumero on?

              Comment


              • #8
                4A0721261 löytyy myös tarvikkeena huokeampaan hintaa.

                Comment


                • #9
                  Halvat tarvikkeet kannattaa jättää ostamatta. Sen verran miellyttävä vaihdettava kuitenkin, että kerralla kunnollinen osa. Mielummin siis originaali purkuosa kuin halpa ja huonolaatuinen uusi.

                  Comment


                  • #10
                    Esim. Sachsia ja Atea voi laittaa ihan huoletta.

                    Comment


                    • #11
                      Sachs tais olla orkkiskin. Helppo vaihto taas on eri juttu. Kerrotko muillekin miten sen uuden saa helposti sinne takas?

                      Comment


                      • #12
                        Boge oli oma orkkis. Eipä tuossa vaihtotyössä minusta mitään ihmeellistä ollut. Vaihdevivuston irrotus auttaa.

                        Comment


                        • #13
                          No ite ainakin sain ihan vaan makaamalla moottorin päällä ja kurottamalla sinne. Pitää vaan varoa ettei väkisin survo ettei se kumi hajoa. En nyt helposta tiedä mutta suht. yksinkertainen, jos on vaan riittävän pitkät kädet ja voimaa. Kun sen saa siihen ns. koloonsa niin se pysyy siinä ja helppo laittaa kiinni pultti.

                          Comment


                          • #14
                            Ilmeisesti sitten tuuripeliä, että sattuuko olemaan oikeassa asennossa. Muutamaa kopeloineena sanoisin kyllä, että suhteellisen hankala. Vaikka on vetarit ja muut siirrelty pois tieltä, että pääsee altakin katselemaan.

                            Comment


                            • #15
                              Itelle ei tullut ees mieleen alakautta alkaa vaihtamaan, osaha on käytännössä ihan hollilla siinä. Ja sen verran oli pelivaraa että pysty ihan ilman tuuriakin laittamaan sen suorassa sinne.

                              Comment


                              • #16
                                Pikkukorisessa minun mielestä ei ole ihan hollilla. Mutta kait ne tekijämiehet tietää.

                                Comment


                                • #17
                                  Lötkö on vähän eri maata..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itselläni käsien pituus riittää kyllä C4 kopassa työsylkyn ropaamiseen yläkauttakin, vaan oli se helpompi survasta paikoilleen alakautta kun kerran auto pukeilla sattui olemaan.

                                    Tämä siis vitoskoneen kanssa, V koneiden suhteen en uskalla sanoa mitään.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X