Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT ei väännä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi TT ei väännä?

    Moro!

    Eli 225hv TTq olis kyseessä.
    Tuntuu että auton väännöt ja pikkusen ehkä tehoakin olis karannu teille tietämättömille. Esim. 6 vaihteella 80km/h tuntivauhtdilla ylämäessä kun painaa kaasun pohjaan niin mitään ei oikestaan tapahdu. 1.8t nyt on ollu aina huonot väännöt, mutta ei auto sentään näin ponneton ole ollut.
    Toinen asia minkä olen pistänyt merkille on se, että auto suhisee ja puhisee. Kovaa jos kiihdyttää niin imu äänet kuuluu todella selvästi ja sitten kun vapauttaa kaasun niin suhahtaa melko miehekkäästi. Autossa on vakio suodatin ja by-pass. TT:ssä on 250hv lastu ,mutta ei se silti ikinä tuolla tavalla ole suhissut.

    Autoon on vasta vaihdettu uusi kansi sekä uusi turbo. Hukkaportin tanko jo kokeilin eikä ollut mitenkään löysä tai pitänyt mitään helinöitä.
    Myös kaikki ahtoputket tuntuis olevan kiinni.

    Mistähän vikaa kannattais lähteä etsimään?

  • #2
    Kannattaa paineistaa järjestelmä, ahtovuoto hyvin paljon mahdollisesti kyseessä. Ja tietenkin vikakoodit kannataa aina lukaista.

    Comment


      #3
      Otinpa nyt by-passin handuu ja ku toisesta reiästä puhaltaa ni ilmaa tulee sieltä pienestä reiästä mikä on sen venttiilin päällä? Ja voiko muuten imuputken luttuu meno aiheuttaa tota tehon puutetta? Kuulemma lastu vehkeissä menee aika herkästi kasaa...

      Comment


      • #4
        Jos se suhahtaa kovasti kaasun päästäessä, niin bypässin voisi tarkistaa onko kalvo ehjä.
        Edit: vähän myöhästyin. Puhalla ja ime siitä päällä olevasta pienestä lähdöstä. Se pitäisi jompaan kumpaan suuntaan olla tukossa. En muista kummin päin se meni.

        Ei mulla kaikki irti tyylisellä ohjelmalla huomannu imuputken lyttyyn menemistä. Kyllä sen lyttyyn toki saa menemään, mutta ei sen merkittävää puutumista pitäisi aiheuttaa.
        Viimeksi muokannut LauriJT; 12.9.2012, 21:33.

        Comment


          #5
          Kyllä tuntuis vuotavan kumpaaki suuntaa tuo venttiili.... Eli ku imee ja puhaltaa ni ilma menee läpi.

          Comment


            #6
            Pikkuletkusta ei saa pystyä imemään tai puhaltamaan. Jos pystyy -> vena roskiin.

            Comment


            • #7
              Orkkiksessa on jossain vaiheessa kalvoa muutettu, ilmeisesti kestävämmäksi. Kannattaa ostaa tilalle uusi orkkispässi. Muutenkin taitaa olla halvin. Taisi muuten kaikki 1.8 T pässit olla nykyään korvattu sillä uusimmalla TT:n pässin versiolla.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                Taisi muuten kaikki 1.8 T pässit olla nykyään korvattu sillä uusimmalla TT:n pässin versiolla.
                Näin on tehty jo aikaa sitten.

                Comment


                  #9
                  Nyt on uus passi vaihdettu. Nyt alkaa jo kulkea vähän paremmin vai onko vaan harhaluuloa... mut imuäänet on edellee suhteellisen äänekkäät ja sihahtaa ku päästää kaasun. Sakkaus ääni on kyllä kadonnu nyt. Äänet kuuluu kyllä just kuskin puolelta missä se imuputki on, mut ei tollasia ääniä oo ennen kuulunu....
                  Voiko toi vanha lastu nyt sitte vaikuttaa ku oli ennen kansi ja turbo remppaa jo asennettu....??

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä sen kuuluu kovemmilla paineilla tussauttaa ehjänäkin. Kunhan tosiaan se sakkausääni ei kuulu. Kyllä minullakin kuului imuäänet koppiin selvästi etenkin vedättäessä vaikka kaikki oli ehjää. Jos se vieläkin tuntuu laiskalta, niin kyllä siellä voi vielä jotain olla, jossain anturissa ehkä.

                    Comment


                      #11
                      Pistin merkille että suhina kuuluu alussa tasasena ja sit 4000 kierroksen kohalla tasainen suhina muuttuu tsitsitsitsi ääneksi ja lopulta häviää kokonaan. Tossa ennen 4000 tuntuis vähä nykivän mut lopussa vetää nätisti...

                      Comment


                      • #12
                        Ei kyllä kieltämättä ihan normaalilta kuulosta.

                        Comment


                          #13
                          Painetestiä kehiin, jos kerran moottori ollut palasina niin hyvin todennäköstä että jostain vuotaa ahdot ulos.

                          Comment


                            #14
                            No juu ahtovuotohan siellä oli!
                            Turbolta lähtevä 90 asteen kulman omaava painepuolen ahtoletku oli rispaantunut turbon päästä niin että klemmari ei enää pysy kunnolla kiinni. Lopulta letku sitte lähti kokonaan irti kun vedätti oikeen kunnolla tuota autoa.
                            Letkuhan on tietenkin sen verran spesiaali ettei saanu kuin marmorilta vaikka kunika etsi ja hintahan on moisella pätkällä melko suolainen. Pakkohan se oli toki ostaa.

                            Comment


                              #15
                              Siinä ois vaihtoehto joka kestää, tosin myöhässä.
                              http://www.doc-power.fi/product/4736...e---turbo-hose

                              Comment


                                #16
                                No tulipahan nyt letku vaihdettua mut samalla tavalla suhisee edellee kun vedättää ja kutosella ku painaa 70km/h kaasun pohjaa niin sama ku astuis pesusienen päälle. Tuntuu ku joku ahdistai menoa...... Onko muita ideoita kuin tuo ahtovuoto?? Tuntuu kyllä jo pikku hiljaa siltä että tuo vehje ei ilman vikoja kulje päivääkään.

                                Nii se piti vielä kysyä että kuuluuko noiden ahtoletkujen olla kuin kovia ku pitää kierrokset esim. 4000 ja puristelee niitä? Vai onko letkut ihan lörppöjä?
                                Viimeksi muokannut turpiini; 27.9.2012, 23:34.

                                Comment


                                • #17
                                  Meillä ollu nyt TT pari viikkoa ja suhina on kans ollu aika kovaa, tänä aamuna alkas kuulua sit semmonen ulinakin konehuoneesta kovempaa kiihdytettäessä. Ei siis mikään normaali vihellys vaan niinku koira ulvois matalalta! Olisko nyt sitte kyseessä just se imuputken lyttyyn painuminen? Ja ilmamassa-anturi antoi vikakoodia, ilmamassa-anturi signaali hetkellisesti liian suuri. Uus tilattiin, ku oli viimeks vaihdettu 06.

                                  Autohan on -99 TT APX moottorilla ja oettingerin ohjelmoima 250hp/380nm ja bsr cat-back putki.

                                  http://www.doc-power.fi/product/5304...-#.UXp7uMpBmuo Olisko tommonen linkissä oleva imuputki toimiva? Vai pitääkö hommata metallinen?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ahtovuoto... Aika peruskauraa melkeimpä kaikissa ahdetuissa 2000 luvun taitteen ahdetuissa.
                                    Tuo ilmamassamittarin koodikin viittaisi vuotoon.

                                    kyllä tuolla silikoni imuputkella saa vetoalueen tasaisemmaksi mutta ei se mitään ääniä hiljennä, jopa koventaa imuääniä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niin mut onko tuon silikonisen kans sitä ongelmaa että menee lyttyyn? Olis vaan aika paljo halvempi ku esim se metallinen mitä Slamit myy. Täytyy yrittää kattoo onko sielä vuoto jossain.

                                      Comment


                                        #20
                                        Semmonen käsitys, että tohon imuputken lytistymiseen auttais pikkusen filsuboxin reijittäminen. Nimittäin se imukärskä sieltä boksista pois ei ole mikään koolla pilattu ja voi helposti kuristaa virtausta ja aiheuttaa pehmoisemman putken elämistä (eikö tuo oo sama filsuboxi kuin 1.6 A3:ssa...)

                                        Comment


                                        • #21
                                          On tuo forgen silikoniputki sen verran jämäkkä ettei se kyllä lyttyyn mene. Alkuperäinen putkihan on yhdeltä kohdalta suunniteltu vähän perseelleen, että siitä se voi kuristua lyttyyn. Mutta siitä sulla tuskin on kyse vaan veikkaan kanssa ahtovuotoa.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X