Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Selvitetty: Öljynpaineongelma audi 80 2.8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Selvitetty: Öljynpaineongelma audi 80 2.8

    Tervehdys kertokaapa viisaammat mistä vois johtua... vaihdoin 2.6 koneen tilalle 2.8 satkun keulalta, ei ollut ihan heittämällä juttu mut menee suht nätisti kumminkin. Tilanne nyt, samalla kun kone vaihtui tuli käyteltyä puhdistus aineet koneesta läpi eli öljyjen seassa ei pitäs olla mitään... Toimi reilun viikon hyvin ja nyt kun menin pesemään auton (en edes konetta) rupes öljyn paine valot kiukkuumaan.

    Pienillä kierroksilla polttaa valoa, hieman kun antaa kierroksi öljyn valo sammuu, mut rupee palamaan piippauksen kera jossain 3100 kierroksen tienoilla. Molemmat öljyn anturit vaihdoin ei avittanut tilanteeseen. Kone käy nätisti ei rallattele vaikka varottelee mittari. Ilman anturia starttasin jolloin tulee kunnolla öljyä anturin reijästä. Seuraavaksi on tarkoitus asentaa anturin tilalle mittari et todellisuuden näkee, kunhan jostain saan vaan sopivan sovitteen et saan anturin kiinni.

    Tuleeko kellekkään mitään muuta mieleen mistä vois johtua ja miksi ihmeessä se sen 3100 kierroksen kohdilla ilmottelee uudestaan tosta paineesta....
    Viimeksi muokannut Jari T.; 28.9.2012, 07:37. Perustelu: Pari kappalejakoa luettavuuden parantamiseksi.

    #2
    Öljynpainehälytys on kierrosriippuvainen. Tulihan oikeanlaiset anturit ? Yläpaineanturi ei ole maissa paineettomana niinkuin normaali anturi.

    Mekaanisella mittarilla varmistus paineista.

    Comment


    • #3
      Nyt on anturi laitettu ja kiroiltu hetki ei tainut olla sit kovinkaan yksinkertainen vika... kannen päästä mitattuna siis sieltä missä noi anturit sijaitsee antaa paineeksi alle 0.5 baaria sen verta kiertää et kone ei leikkaa kiinni mut kumminkin ihan liian vähän. Mistäs sit ruvetaan ehtimään vikaa öljy pumppu / sihti ?

      Comment


      • #4
        tuli käyteltyä puhdistus aineet koneesta läpi eli öljyjen seassa ei pitäs olla mitään
        Etei olis sihti kuitenkin, minkälaista möyhyä lie irrottanut niillä puhdistusaineilla.

        Tämä nyt on kylläkin arvaus/veikkaus, mutta tuntuis loogiselta, noin äkkipikaan vikaan.

        Comment


          #5
          Öljynpaineanturit on kyllä minun mielestä öljynsuodattimen jalan läheisyydessä. Kannattaa mitata sieltä paineet.

          Comment


          • #6
            Riippuu vähän vuosimallista , mistä löytyy paineventtiileitä. "Uudessa" 2,8:ssa on sisäisesti myös öljypumpun yksikössä. Vanhemmissa , ennen 1994 , on ulkoinen paineventtiili. Sen näkee parhaiten SSP128:sta . Näyttäisi ainakin kuvan mukaan olevan avattavissa ulkoapäin.

            Comment


            • #7
              Toi kone on jostain 90 luvun taitteesta 90-92 öljy antureita tossa versiossa ei ainakaan ollut suodatin jalan läheisyydessä kuten 2.6 -95 abc koneessa vaan ihan kannessa on. Toi paskan irtoominen vois olla hyvinkin looginen vika kun näin jälki käteen ajattelee...pitänee öljypohjaa raottaa ja koittoo kahtoo. Riittääkö alemman pohjan irrottaminen tässäkin koneessa et pääsee käsiksi sihtiin?

              Comment


              • #8
                Ei se olekaan siellä, katso tuosta sivut 18...21, se öljypumpun lähellä oleva
                http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF

                Comment


                • #9
                  Tossa kuvassa sit puhutaan 0.3 ja 0.9 baarista öljyn paineisista antureista jos ne noin pienet on ei oo ees pahasti pielessä mulla. Tommosen eron vois jo sihdin tukkeutuminen selittää tai sit paksumpaa öljyä kehiin.

                  Comment


                  • #10
                    Jos sulla on alle 0,5bar korkeilla kierroksilla öljynpaine, niin kyllä ne sitten on todella pahasti pielessä. Kunnossa olevassa koneessa sielä kuitenkin pitäisi olla useita bareja. Älä nyt missään nimessä koita korjata sitä paksummilla öljyillä.

                    Comment


                    • #11
                      Vika selvis oli kuskin kannesta ennen antureiden paikkaa purkautunut öljyn painevena. Vanha oli ihan erinäköinen kun toi uus mut homma toimii silti entinen pienellä tähtikannalla irroitettavissa uus 10 mutteri kannalla.Tulipa taas tehtyä ihan turhaa työtä kun ei ensiksi noita venoja vaihtanut. Tossa vehkeessä mittaa ne öljyn paineet sieltä kannen päästä.

                      Comment

                      Working...
                      X