Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupen kone hajosi! (amatöörille vinkkejä)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupen kone hajosi! (amatöörille vinkkejä)

    Eli näin luultavasti pääsi käymään...

    Taustaa: Auto on tosiasiassa 90:n tekniikalla oleva coupe eli mällätty aikoinaan ja kori vaihdettu. Kone siis 2.0 20v(muuta tyyppiä/jne en tiedä), ajettu juuri 300tkm

    Ja nykypäivään: Tuossa kauniina sunnuntai päivänä kiihdyttäessä kone rupesi roksuttamaan kuin dieseli/ompelukone! Ajattelin, että venttiilit jotenkin viottonut eli siis hinaukseen ja "korjaamosedälle" näyttämään. Tänään tuli soitto korjaamolta, että kuulemma kiertokangen/kampiakselin laakeri(t) luultavasti hajonneet! Miten mukava yllätys!! Eli siis tiedossa iso remontti ja kivat kustannukset?

    Asia lienee helpompi hoitaa kuntoon ostamalla uusi(käytetty) moottori, mutta mistä sellaisen saisi? Vai onko muita vaihtoehtoja? Miten vaikuttaa se, että ennestään jo muunneltu auto? Mistä hyviä vaihtokoneita? Saksasta, Suomesta? Kertokaa mietteitä ja vinkkejä, ne ovat tarpeen!

    En ole AMATÖÖRI isolla AALLA, mutta pienellä kyllä(eli ymmärrän autoista sentään jotain)! Joten antakaa armoa sanailuissanne! ;)

    #2
    Mikään ei ole ikuista.

    Jos itse meinaat rempata niin eiköhän noita kampuroita ainakin löydy helpohkosti. Voi äkkiäkin löytyä niin helposti ettei kannata edes alkaa hiotuttamaan vanhaa vaikka mahdollista olisikin.
    Kuulostaa tosi asialliselta korjaamolta jos "luultavasti hajonneet". Vai konettako ei ole vielä purettu alakauttakaan yhtään?
    Itse ottaisin koneen levälleen ja vähintäänkin hoonaisin ja rengastaisin ja laakeroisin sekä vähän varmaan kansihommaa olisi noilla metreillä tiedossa.

    Ainiin itsellä saattaisi olla kova kiusaus laittaa 2.3 kampura ja porauttaa 82,5:een ja hommata jostain vaikkapa käytetyt 7A:n (2.3 20v vapari) männät ja veivit...

    Konekoodisi on NM.

    Öljypumpun voisi vaikka laittaa uusintalistalle myös.

    Halvempi vaihtoehto olisi vaihtaa koko kone, mutta tuollaisen prosenttipelin kanssa voi kostautua! Tonnin jos budjetoit niin ei liene ihan metsässä.

    Comment


    • #3
      Niin joo...unohdin tosiaan mainita, että ei ole vielä purettu ja sen takia kirjoitinkin "luultavasti". Asiaan saan toivottavasti varmuuden huomenissa, että pääsee sitten kattelemaan kuinka äijän käy.

      Kiitti porkkikselle neuvoista...

      Comment


        #4
        Luultavasti siellä sitten on oikeesti vikaa kun korjaamo niin on sanonut.

        Tuli vain mieleen, että onko tuossa hytikkanostimet venttiileillä? Moottori voi pitää mielenkiintosta ääntä jos ei ole moottorissa tarpeeksi öljyä.

        Comment


          #5
          Samaten vuotava pakosarja saa jänskää meteliä aikaan, se kuulostaa kans semmoselta naputukselta.

          Comment


            #6
            itse kyllä entesks kattosin virranjakajan kunnon, sen muovirattaalla on tapana hajota joskus ja sen jälkeen ei kyllä meno maistu.

            Comment


            • #7
              HUOH...kylläpä pystyy unohtamaan tässä *%tutuksen tilassa asioita mitä piti mainita vielä.
              Eli siis ensimmäiseen viestiin lisäksi mitä huomasin outoa....Ensiksi moottorin käynti oli epätasainen eli ei käynyt kaikilla pytyillä. Toiseksi "surina" alkoi kuulua vasta kun painoi kaasua ja oli veto päällä eli ylämäkeen noustessa kaasua painaessa rallatus alkoi ja loppui kun hölläsi kaasua. Tästä syystä epäilinkin jotenkin venttiileitä. Mutta tosiaan huomenna tai ylihuomenna tai joskus kuulee totuuden.

              Comment


                #8
                Suotta arvailemaan, kun faktaa on tulossa lähipäivinä.

                Itse olen kunnostamisen kannalla. Käytetyn moottorin ostaminen on aina riski. Vanhan korjaamalla saa haluamiltaan osin uutta vastaavan.

                Comment


                • #9
                  Toiseksi "surina" alkoi kuulua vasta kun painoi kaasua ja oli veto päällä eli ylämäkeen noustessa kaasua painaessa rallatus alkoi ja loppui kun hölläsi kaasua.
                  Tuo kuulostaa ihan tismalleen samalta kuin minulla, paitsi että minulla kuitenkin käy ihan kaikilla pytyillä. Vika on vuotava pakosarja. Säikäyttävä ääni se on, kun ekan kerran kuulee... Näin siis minulla.

                  Comment


                    #10
                    Onko tuo NM pelti- vai valusarjalla?

                    Comment

                    Working...
                    X