Eli näin luultavasti pääsi käymään...
Taustaa: Auto on tosiasiassa 90:n tekniikalla oleva coupe eli mällätty aikoinaan ja kori vaihdettu. Kone siis 2.0 20v(muuta tyyppiä/jne en tiedä), ajettu juuri 300tkm
Ja nykypäivään: Tuossa kauniina sunnuntai päivänä kiihdyttäessä kone rupesi roksuttamaan kuin dieseli/ompelukone! Ajattelin, että venttiilit jotenkin viottonut eli siis hinaukseen ja "korjaamosedälle" näyttämään. Tänään tuli soitto korjaamolta, että kuulemma kiertokangen/kampiakselin laakeri(t) luultavasti hajonneet! Miten mukava yllätys!! Eli siis tiedossa iso remontti ja kivat kustannukset?
Asia lienee helpompi hoitaa kuntoon ostamalla uusi(käytetty) moottori, mutta mistä sellaisen saisi? Vai onko muita vaihtoehtoja? Miten vaikuttaa se, että ennestään jo muunneltu auto? Mistä hyviä vaihtokoneita? Saksasta, Suomesta? Kertokaa mietteitä ja vinkkejä, ne ovat tarpeen!
En ole AMATÖÖRI isolla AALLA, mutta pienellä kyllä(eli ymmärrän autoista sentään jotain)! Joten antakaa armoa sanailuissanne! ;)
Taustaa: Auto on tosiasiassa 90:n tekniikalla oleva coupe eli mällätty aikoinaan ja kori vaihdettu. Kone siis 2.0 20v(muuta tyyppiä/jne en tiedä), ajettu juuri 300tkm
Ja nykypäivään: Tuossa kauniina sunnuntai päivänä kiihdyttäessä kone rupesi roksuttamaan kuin dieseli/ompelukone! Ajattelin, että venttiilit jotenkin viottonut eli siis hinaukseen ja "korjaamosedälle" näyttämään. Tänään tuli soitto korjaamolta, että kuulemma kiertokangen/kampiakselin laakeri(t) luultavasti hajonneet! Miten mukava yllätys!! Eli siis tiedossa iso remontti ja kivat kustannukset?
Asia lienee helpompi hoitaa kuntoon ostamalla uusi(käytetty) moottori, mutta mistä sellaisen saisi? Vai onko muita vaihtoehtoja? Miten vaikuttaa se, että ennestään jo muunneltu auto? Mistä hyviä vaihtokoneita? Saksasta, Suomesta? Kertokaa mietteitä ja vinkkejä, ne ovat tarpeen!
En ole AMATÖÖRI isolla AALLA, mutta pienellä kyllä(eli ymmärrän autoista sentään jotain)! Joten antakaa armoa sanailuissanne! ;)
Comment