Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 -01 dynotulos kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 -01 dynotulos kysymys

    Kävin penkittämässä auton ja tuloksessa on omituisuus. Autossa pitäisi olla 250Kw/420Nm, penkitys tulos 238,2Kw/375,38Nm. Näihin arvoihin sen enempää puuttumatta, paitsi jos vertaatte tulos grafiikkaan, niin dynon taka-akselin mittauksessa oli jotain häikkää, joka jouduttiin kompensoimaan käsin. Tankissa oli Nesteen 98-oktaanista ja ESP off. Mitään vikakoodeja ei ole.

    Tuo omituisuus, joka ihmetetyttää tapahtuu aina 4700rpm kohdalla, tehot tipahtavat noin 20Kw jostakin syystä? Tämä testattiin useaan otteeseen. Testaaja näki koneelta, että tuolloin nakutuksenesto puuttuu peliin, sytytysennakko muuttuu useita asteita, imu- ja pakoventtiilien säädöt muuttuvat. Mitä tuolloin tapahtuu?

    http://i45.tinypic.com/2d79gyu.jpg

    #2
    Suunnilleen noilla kierrosluvuilla imusarjan läpät ilmeisesti vaihtaa asentoaan, voisiko liittyä jotenkin tähän? Toimiiko ne läpät S6:ssa suoralla sähköohjauksella vai alipaineella?

    Comment


      #3
      Moottori nakuttaa tai moottorinohjain luulee niin, ja säätää ennakkoa pienemmäksi.

      Comment


        #4
        Miltä seos käyrä näytti, oliko samassa kohdassa kyykkäys? Onko tulpat ok?

        Comment


          #5
          Imusarjan läpät toimii vakuumilla. Molemmissa omissa autoissa on samanlainen notkahdus ja juurikin siinä imusarjan pituussäädön kääntöhetkellä.

          Comment


          • #6
            Mä en valitettavasti osaa kertoa tuosta enempää :( Auto toimii täysin ok, ei nyi ym. Imusarjojen läppien tekniikasta en tiedä. Ajossa en ole tuollaista "pudotusta" huomannut.

            Comment


              #7
              Päättelikö penkittäjä ennakoiden muutoksen perusteella että nakuttaa? Läppien kääntyessä tulee pieni notkahdus ilmamassassa, ja sitä myöten ennakko vähän putoaa, voisko olla näin? Tuolla dyno tuloksella ei ole sinänsä mitään virkaa, toisella penkillä saisit toisenlaisen tuloksen. Eivät kerro absoluuttisia totuuksia.

              Comment


              • #8
                Hän seurasi nakutusta ja ennakkoa erikseen testin aikana tietokoneelta.

                Comment


                  #9
                  Ei vakiota vaparia kovin helposti saa naulaamaan. Tuo imusarjan kääntöläppä olisi helppo testata penkissä kun jättäisi solenoidilta piuhan auki jolloin läpät olisivat matalien kierrosten alueella läpi rekisterin tai sitten käsipelin painaisi läpät lyhyemmän kanavan asentoon vedon ajaksi. Tämä tietysti jälkiviisautta tässä vaiheessa mutta itse ajattelin teorian testata seuraavan kerran kun on rullille taas kulkua.

                  Comment


                    #10
                    Jos siellä läppien säätöpiirissä on isompi vuoto (letku poikki tms.), niin sitä kautta voisi vetää laihalle solenoidiventtiilin auetessa. Tosin eikai sellaisen 3 mm:n letkun läpi pääse kovin paljoa ylimääräistä ilmaa tulemaan...

                    Comment


                      #11
                      Ei siihen verraten mitä tuommoinen kone muuten ahmii yläkierroksilla maffin läpi.

                      Comment


                      • #12
                        Millä kierroksilla N335 aukeaa eli se ilmanputsarin läppä. Onko se tuo ylemmillä kierroksilla olevan pienen pudotuksen syy.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                          Millä kierroksilla N335 aukeaa eli se ilmanputsarin läppä. Onko se tuo ylemmillä kierroksilla olevan pienen pudotuksen syy.
                          Testaaja kuittasi tuon pienen pykälän renkaiden luistolla? Jännää tuossa mun mielestä on että vaikka teho putosi ja pysyy aika tasasena, niin vääntö jatkaa nousua.

                          Comment


                            #14
                            Väännön nousuhan loppuu notkahdukseen ennen 5000kierrosta. Luulis tollaisen notkahduksen tuntuvan jo ajossakin, ellei ajossa moista sitten tapahdu.

                            Comment


                              #15
                              Vanhemmasta AHK:sta tuon kyllä huomaa kun vetää riittävän isolla vaihteella ja osaa odottaa ja fiilistellä. Pitäisi tosiaan penkissä joku kerta kokeilla niin että nappaa sen solenoidin johdon irti. Tai kaksi johtoa C5 S6 koneessa.

                              Comment


                              • #16
                                Katselin vähän manuaaleista, eikös tuossa S6:dessa ole kuitenkin kolme imusarjan pituutta eikä aukeamiskohdat osu noihin kohtiin. Ensimmäinen 3360rpm ja toinen 5200rpm . Ehkä muissakin 4,2:issa .

                                Taitaa kuoppa olla vain nakutuksenestosta

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                                  Väännön nousuhan loppuu notkahdukseen ennen 5000kierrosta. Luulis tollaisen notkahduksen tuntuvan jo ajossakin, ellei ajossa moista sitten tapahdu.
                                  Ei lopu, notkahtaa ja jatkaa taas nousua uudestaan. Ajossa en kyllä huomaa mitään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Eihän sitä imusarjan pituutta kai säädetä just tasan jollain kierroksilla vaan siihen vaikuttaa ilmamäärä, loud-pedaalin asento, moottorin kierrokset jne. Kuulostaa että tuo on ennemminkin se haarukka jossa säätö tapahtuu.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viesti
                                      Ei lopu, notkahtaa ja jatkaa taas nousua uudestaan. Ajossa en kyllä huomaa mitään.
                                      No ei tollainen muutaman Nm nousu ole juuri nousu. :) 5700 kohdalla on jo laskusuhdanne käytännössä samasta vääntömomentista, mihin se tos 4700 kohdalla tippuu.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viesti
                                        Ei lopu, notkahtaa ja jatkaa taas nousua uudestaan. Ajossa en kyllä huomaa mitään.
                                        Katotko nyt kuitenkin tehokäyrää?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sorry hemmot, meikä kattoi käyriä väärin. Parannan ymmärrystä lasilla Ardbegia...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                            Eihän sitä imusarjan pituutta kai säädetä just tasan jollain kierroksilla vaan siihen vaikuttaa ilmamäärä, loud-pedaalin asento, moottorin kierrokset jne. Kuulostaa että tuo on ennemminkin se haarukka jossa säätö tapahtuu.
                                            Olen siinä käsityksessä , että moottorin nopeus on oleellisin asia , kysehän on resonanssin ja virtausnopeuden hyödyntämisestä. Imusarjan pituutta ja halkaisijaa voidaan muuttaa.
                                            Alipainekellot eivät aukea suoraan imusarjan alipaineella, vaan välissä on alipainekello. Tällöin ne voidaan avata milloin tahansa .

                                            Teho ja momentti ovat aina toisiinsa matemaattisesti riippuvaisia.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Pakkohan ton on joku vika olla. Pitäs varmaan itekki käyttää vertailun vuoksi rullilla, niin näkis miten oma kone käyttäytyy. En usko, että tollasta(kaan) kovin helpolla ajaessa huomaa, vaikka osais vartavasten tarkkaillakin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Googletin tätä juttua ja voisiko syynä olla, että momentin muuntajan kytkin alkaa luistaa jolloin softa rajoittaa väännön? Tätä artikkelia mietin http://www.streetdirectory.com/trave..._problems.html

                                                Max väännön pitäisi tulla jo 3400 rpm kohdalla
                                                Viimeksi muokannut TN69; 10.9.2012, 09:34.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X