Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 - automaatti kenkkuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Urs4 - automaatti kenkkuilee

    Moi,

    tänään olin ajanut tunnin motarilla reippaalla vauhdilla kun yhtäkkiä tomaatti heitti hetkeksi 3:lle ja sitten takaisin 4:lle ja niin edelleen. Pysäytin ja sammutin, mutta sama jatkui kun vauhti nousi 120 paremmalle puolelle. Ajoin hiljaa 10km suoraan Volkkarin pikahuoltoon, jossa vaihtoivat tomaatin öljyt 4 tuntia myöhemmin (ei ollut suodatinta eikä tiivisteitä, kannattaako vaihtaa uudelleen niiden kanssa?). Öljyt olivat n 60,000 vanhat. Takaisin Lahteen ajelin hiljalleen 80-100 eikä mitään häikkää.

    - ensimmäinen kerta kun tekee tuollaista. Toiminut hienosti.
    - joskun huomannut, että vaihtokohdat vaihtelevat.
    - kaikki muut vaihteet toimivat moitteetta, myös täyskaasulla ja -ahdoilla (1.2 abs)
    - ei virhekoodeja, poislukien G28 (taisivat ottaa kun auto sammuksissa)

    Mikähän mahtaisi olla ja mitä kannattaisi tehdä? Mistä saisi lisää tietoa automaatin sielunelämästä? Toivon nyt, että öljyvaihto auttoi mutta jotenkin epäilen :-( Onhan se sentään Urs4...

    #2
    Ihan yleisesti totean että euro-automaattien toiminnasta tietää vielä harvempi joka on nähnyt kanalla hampaat. Jenkkilaatikoiden korjaajia on suomessa paljon (lue muutamia osaajia), mutta voisin väittää että audin tomaatti on pykälää tuntemattomampi. Vaihtokohdat voivat tietenkin vaihdella automaatilla hieman mutta kovin radikaaleja niistä tuskin tulee. Joka tapauksessa yleisin syy vaihteiston toimimattomuuteen on joko väärä ölppä tai sen riittämätön määrä, ovatten joskus TOSI kranttuja öljyn määrästä. Oireet voivat olla mystisetkin. Useasti pelkkä öljyn vaihto on tosiaan korjannut "vian". Kuitenkin suodatin ja jos haluaa pitää asfaltin parkkipaikalla siistinä niin tiiviste kannattaa vaihtaa öljyn vaihdon yhteydessä. Suurin osa automaateista toimii periaatteessa samalla tavalla joten apua voi haeskella vaikka koko-moottori palstalta http://www.overdrive.fi/forum/ kohdasta Vaihteisto ja voimansiirto. Samanlaisia oireita muistan olleen ainakin...joskus...jollain. Toivottavasti pelittää, ei sitä turhia kannata kuitenkaan murehtia.

    Comment


    • #3
      Väittäisinpä melkein, että tuosta s4:sen ZF:n korjaajataitajia juurikaan suomesta löydy, kun ajatellaan kokonaisuutta. Noi jenkkilaatikothan on pääsääntöisesti TH-laatikoita joita on iät ajat niissä käytetty ja sitä myötä korjausosaamista karttunut harrastajillekin. Niin ja niihin löytyy osiakin joka putkasta. Sähköistä toimintaa niissä ei juurikaan ole (paitsi kikcari ja joissakin tyhjäkäynnin leppari). Kun taas tuo s:n laatikko tarkkailee vähän joka paikkaa ja sen mukaan ohjailee pykäliä. Muutenhan nuo on samankaltaisia (planeetta tyyppinen vaihteisto).

      Tuossa ZF:n vianmäärityksessä on oiva-apu wag com. Sillä näkee tomaatin ecun sielunelämää samalla lailla kuin moottorinkin esim. mitä vaihdetta pyydetään ja millä vaihde modella jne. (näkee myös sen multimegakytkimen toiminnan/toimintahäiriöt).

      Niinkuin Antti tuossa edellä mainitsi, niin ölpän laatu ja oikea määrä on elinehto toiminnalle. Ja että se öljy vaihdetaan suodattimineen ajallaan ja tarkistetaan aika ajoin sen öljyn määrää siellä laatikossa. Tummunut väri kertoo orastavasta luistosta tai jäähdytyksen pettämisestä.

      Comment


        #4
        Thanks boys!

        Huoltoguruni suositteli viedä tarkistettavaksi Powermatikille Vantaalle. Sen taidan tehdä, ainakin voivat vaihtaa öljyt ja suodattimen uudelleen (ja siten että tietää miten se homma tehdään) ja katsoa mitä muuta ilmenee.

        Onkohan muuten se 19v kaveri pikahuollosta lukenut laatikon ecusta niitä virhearvoja? Tuleeko ne helposti ja yksinkertaisesti vai pitääkö siinä "tietää" että haetaan vaihteiston vikakoodeja? Jotenkin taas epäilyttää tuo osaaminen tuolla merkkihuollossa...

        Ei ole kränännyt tänään, pidetään peukkuja että toimisi.

        Comment


        • #5
          Suodatin kannattaa vaihtaa, koska kerralla saa öljyistä vaihdettua vain kolmanneksen (elle pyörittele turbiinia).
          Yleinen vika on kuulemma juuri 3-4 vaihteessa. Korjauksena uudet männänrenkaat, ei pitäisi edes montaa kymppiä kustantaa ja vaihdonkin pitäisi olla helpohkoa...
          Osat kannattaa ostaa täältä http://www.jntrading.fi/
          Kysy privalla, mulla saattais olla manuaali tohon laatikkoon.

          EDIT: siis tässä on mun tietämykseni asiasta Bentleypalstalta:
          Check the 2-4 Brake band servo piston, this is usually the culprit when you have the 3rd to 4th flares. The packing washers will break on the piston and eventually foul the shifting for both 2nd and 4th gear. The piston is ~$28.00 from a ZF supplier. It takes about 2 hrs using floor jacks to replace. Change the fluid and filter while you're there.

          Comment


            #6
            Lukaisin nyt itse vielä vikakoodit vag comilla: ei mitään!

            En ymmärrä tuosta diagnostiikka härvelistä juurikas mitään. Voisiko siellä yrittää logata laatikon toimintaa ajossa? Mitä kanavaa voisi tutkia?

            Laatikko kuullostaa aivan ok ja vaihtaa tosi nätisti kaikilla vaihteilla. Hiukan tuntui kovemmalta kun pakotin 4lta 3lle. Jotenkin tuntuu että hyppiminen tapahtuu kun nostaa jalan kaasulta ja vain 4lta 3lle. Ei ole ainakaan kertaakaan tapahtunut kun kaasuttaa. Nopeudesta se ei riipu (kuulosti muuten kivalta kun heitti 3lle 130 vauhdissa...)

            Comment


            • #7
              Eli jos ongelma on se, että heittää neloselta kolmioselle vaikka ei pitäis, niin miten olis kick-down-anturi. Jos tarkistais sen toiminnan kaasuläpän vierestä konehuoneesta?
              Tosin liian aikaisen alaspäin vaihtamisen pitäis kyllä näkyä muillakin vaihteilla?

              Jos G28:sta on tullut virheilmo (pyörimisnopeudentunnistin), niin kannattais harkita sen vaihtamista.
              Voisikohan olla mahdollista, että automaatin ohjauslaatikko saa liian pienen pyörimisnopeustiedon G28:lta ja päättää sitten vaihtaa pienemmälle vaihteelle ?

              Comment


              • #8
                VAG-COM -testaamisesta tohon laatikkoon vois koittaa testimoden ajamista, mutta todennäköisesti siitä ei mitään löydy, koska laatikko enimmäkseen toimii. Virrat päälle (ei moottoria käyntiin) ja VAG-COMista Diagnostic Test Mode, joka testaa seuraavat asiat (30 sek kerrallaan):
                Solenoid valve 1 (pitää kuulua klikkaus)
                Solenoid valve 2 (pitää kuulua klikkaus)
                Solenoid valve 3 (pitää kuulua klikkaus)
                Solenoid valve 4 (LCD pitää vilkkua)
                Cruisen rele (pitää kuulua klikkaus)
                Kick down switch (pitäisi mitata yleismittarilla jännite)
                Solenoidien rele (pitää kuulua klikkaus)

                Ajonaikaisesta testauksesta vois koittaa katsoa Group 001, field 2 (pressure regulation current for solenoid 4 N91).
                Koneen käydessä vähintään 0.1 A, tyhjäkäynnillä(stall speed) 0.8-1.1 A

                Comment


                • #9
                  Eikös tuossa ole tämä kick down anturi tuo kaasuläpän normaali potikka (asennontunnistin)? eli erillistä anturia ei automaattiin tuon osalta ole. Tamaatti nappaa vain resistanssin nopeudenmuutoksen siltä.

                  Samoin tuo pyörimisnopeusanturi on vissiin sama laatikolle ja koneelle, joten kone piiputtaisi samalla jos se laskee kierrokset keturalleen.

                  Heittääkö se kovassa vauhdissa 4-->3 kun löysää kaasua?

                  Jos näin tekee, niin virheliikehän siinä tulee. Kumpikohan aiheuttaa, mekaaninen vaiko sähköinen bugi. Jos mekaanisesti heittää, niin virheilmo pitäisi jäädä koska "aivot" ei älyä miksi noin kävi. Parhaassa tapauksessa menee vikasietotilaan (vaihdepylvään kaikki valot palaa, laatikon mekaaninen lukitus jne.).

                  Comment


                  • #10
                    Aivan, viispyttyisessä kick-down switch on siis kaasupolkimessa.

                    Comment


                      #11
                      ensinnäkin, tosi paljon kiitoksia kun viitsitte pohtia tätä härveliä mun kanssa! On aika yksinäistä...

                      G28 koodi on Hall anturille (EDIT: eipäs olekaan...) ja se katosi kun otin vag comilla kone käynnissä, eli ok pitäisi olla.

                      Arti, jep, eli aivan tasaisella pintakaasulla tai pienellä kiihdytyksellä tuntui toimivan suht ok. Nopea kaasun nosto esim 120 vauhdista ja heittää (rajusti täräyttäen) 3lle ja sitten yrittää takaisin 4lle. Tänään ajoin kieli keskellä suuta Lahti-Helsinki-Lahti, seuraavat huomiot:

                      - aamulla kylmänä oli minusta aivan normaali.
                      - 50 km myöhemmin nostin kaasua ja heitti 3lle. Ei enää toiminut loppumatkalla.
                      - Seisoi 4 tuntia, jonka jälkeen takaisin päin. Temppuili heti alusta asti.
                      - Ei ollut virhetilassa, 1,2 ja 3 toimivat ylös ja alas ilman suurta dramatiikkaa.
                      - Vaihtokohta on erilainen kuin normaalisti (ylempänä, 2-->3 n.3500 rpm) , eli sama ilmiö kuin olisi ottanut akun irti pariksi tunniksi.
                      - Tuntuisi vievän bensaa hiukan enemmän ja vastaa kaasupolkimeen tosi rivakasti.
                      -Tyhjäkäynti ei ole enää aivan betoniin valettu, jos ei nyt vaeltele hurjastikaan. Muuttunut kuitenkin.

                      Tuli itselle mieleen (kun en halua ajatellakaan laatikon mekaanista vikaa...) että voisko olla kaasunasentotunnistin? Yritän mitata sen vastuksen kun sitä ei kai muuten voi testata.

                      Toinen ajatus on laatikon ohjausyksikkö.

                      Hankin huomenna lisäpiuhaa vag comiin jotta voisin logata ajossa. pahassa paikassa diagnostiikan ulostulo näissä AANeissa, kun ei läppäriä viitsi konepellin allekaan jättää.

                      Comment


                        #12
                        SJM kertoo seuraavaa asentotunnistimesta. Kimmo, löytäisitkö mahdollisesti tuossa mainittuja testi proceduureja opuksesta?

                        1992-95 S4/S6:
                        One S4 Throttle Position sensor I measured, had ~1000 ohms with the throttle
                        closed, and about 2700 ohms at full throttle. Check the Bentley Manual for the other tests using the VAG 1551/1552 or PC equivalent software and interface.The throttle valve potentiometer is only used for boost regulation as the throttle valve position is a reference value for the boost control map. Boost regulation will take place when the throttle plate is open greater than 35 degrees.
                        Throttle Position signal is used as a substitute function for a failed MAF sensor and is used for diagnosis of the closed idle switch. Self diagnosis recognizes two faults, short to ground (signal too low) or short to Positive (signal too high).If a fault is detected, a set value of 28 degree throttle opening is used for engine calculations and boost pressure control is shut off.

                        Comment


                        • #13
                          Se G28 on käyntinopeusanturi, joka lukee hammaskehää.

                          Jokatapauksessa, eikös sen kaasuläpän asentopotikan pysty tarkistamaan myös vagcomilla?
                          Kaasu ylhäällä jotain alle 10 ja pohjassa muutama-aste vajaa 100 tjsp. korjatkoon ken muistaa tarkemmin.

                          Tuo muutes vaikuttaisi aika potenttiaaliselta vikakohteelta...

                          Comment


                            #14
                            Vaikka vagcomilla tai sitten ihan vaan yleismittarilla ulostulojännitettä sieltä. Pitäisi olla lineaarinen ~0 - ~5 ilman katkoksia. Luultavasti 0.3-4.8 tai sitä luokkaa.

                            Comment


                              #15
                              Tuo kaasuasentoanturi näyttäisi toimivan :-( Aamulla tein nopean mittauksen ja näytti olevan arvot juuri niinkuin Arti tuossa mainitsi.

                              Jos nyt katsoin oikeasta paikasta: taisi olla 3.kanava ja 3.arvo. Ainakin muuttui kun kaasua paineli.

                              Laatikko antoi käynnissä ollessa virheen ABS sensorista: ei muuten tallennu tai näy jos kone ei ole käynnissä:

                              Control Module Part Number: 4A0 927 156 A
                              Component and/or Version: AG4 GETRIEBE 01D D56
                              Software Coding: PMC 0
                              Work Shop Code: 0260002201
                              1 Fault Found:
                              00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
                              27-10 - Implausible Signal - Intermittent

                              Tuon tiesinkin, kun valoa vilkuttaa. Olisiko tuolla vaikutusta? Olen kytkenyt ABSit kojelaudasta kokonaan pois kun lähden ajeleen.

                              Comment


                                #16
                                Olen kytkenyt ABSit kojelaudasta kokonaan pois kun lähden ajeleen.
                                Mites tuo tapahtuu? Onko tuo joku lisävaruste vai lukon automaattipoistotoiminto disabloitu?

                                Comment


                                  #17
                                  Siellähän on ABS-nappi josta saa systeemin pois päältä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toisilla nappi, toisilla ei...onkohan tuo sattuman kauppaa kun omassani ei ole nappia, mutta kaverin vuoden vanhemmassa karvalakkikasikympissä on?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mä tekisin ainakin seuraavasti:
                                      ABS anturin irrotus, puhdistus,kasaus.
                                      Kaasupolkimen potikan vaihto (tai CRC-hoito, voiko laittaa?) Potikka ei näyttänyt vikaa mitattaessa, mutta eihän oirekaan esiinny koko aikaa.
                                      Kaikkien löytyvien liittimen irroitus, CRC, kiinnitys.
                                      Jos nämä ei auta, niin sitten ruvetaan tosissaan etsimään vikaa ja lisää vaihdettavia komponentteja.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ostin tänään erWinin 01F and 01K Automatic Gearbox Self Diagnostics - dokun (yli 100 sivua), jos joku joskus tarvii. Selvisi ainakini:

                                        Kaksi hätäohjelmaa:
                                        - kaikki valot valitsijassa, control boxi mukana pelissä, mm. Throttle valve potentiometer
                                        - valitsimessa ei ollenkaan valoja, control boxi pois, mm. solenoidit

                                        Eli jos tuo potikka ei toimisi, menisi hätäohjelmalle. ABS virhe ei aiheuta hätäohjelmaa.

                                        Mulla siis ei mene hätäohjelmalle. Otin tänään akun irti, eikä käyttäytyminen muuttunut mitenkään. Minusta boxin adaptointi on pois päältä; eli vaihtaa ylhäällä ja reilulla kaasulla (Sporty driving style). Mistähän saisi control boxin testattavaksi?

                                        Suunnitelma nyt: 1) vaihdan varmasti toimivan Motronicin 2) ABS sensori kuntoon 3) Auto ylös ja kaikkien kontaktien putsaus 4) ostan 4000 kesäkassin...

                                        Arvio mekaanisesta korjauksesta 2-4000. Atke kertoo laatikon hinnaksi 3200 ja risat. Ei oikein hotsita kun auto menee myyntiin vuoden vaiheessa (olen lähdössä Ruotsiin)

                                        Comment


                                          #21
                                          Kimmo, se potikka on kotelon sisällä ja sieltä voisi katsoa juotosten tilan. Tosin joutuisi leikkaamaan muovikotelon nätisti auki. Pitää vielä katsoa mittarilla suoraan navoista 1,2,3. Tosin huonolta näyttää, eli potikka olisi ehjä.

                                          Tuli tässä mieleen: mulla katoaa jonkin verran jäähdytysnestettä, enkä tiedä tarkkaan miten ja mihin. Laatikon päällä on aika märkää. Voisiko olla niin p...a juttu että vettä olisi päässyt laatikkoon? Miten sitä voisi tsekata ilman koko roskan avaamista? Voiko niitä öljyputkien paineita testata jotenkin?

                                          Comment


                                          • #22
                                            En mä uskokaan, että ABS vaikuttaa, mutta pitäähän se joka tapauksessa korjata.
                                            Potikasta ajattelin sitä, että välillä tulisi hetkellinen kontakti. Joko viasta juotoksessa tai jokin kaapeli on hankautunut näkyviin.
                                            Liittimien putsauksesta vielä, auton alla on vaihteiston pyöreä signaaliliitin melko näkyvillä, sille ei varmaan puhdistus tekisi pahaa.
                                            Valokorjauksena voisi vielä tarkistaa akun jännitteen.
                                            Jos vettä olis laatikossa, luulis että ATF-öljyn joukosta sen huomaisi haistamalla. Öljyputkien paineittein testaamisesta ei ole mitään tietoa.
                                            Mun mielestä sen potikan vois vaihtaa. Jos vika johtuu siitä, hyvä. Jos ei, niin tulee niin kalliiksi kuitenkin ettei siinä yksi potikka paljon tunnu.
                                            Mahdollisena vikana saattais olla ATF-pumppu, joka ei kehitä tarpeeksi painetta.
                                            Lainaus:
                                            Up to transmission number 7971, the ATF pump can leak at the outer circumference because of an O-ring groove that is too deep. Starting from transmission production date 2/16/98, the design of this groove has been changed.
                                            If the pump elements of the ATF pump are faulty, replacement of the ATF pump only makes sense if there is still no clutch damage. Before carrying out repairs to the ATF pump, always check the ATF for abraded clutch material before beginning repairs.
                                            Laatikon numeron näkee pohjasta peltilätkästä.
                                            Mutta ihan varmuuden välttämiseksi, onhan oikeaa öljyä ja oikea määrä ?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Yks mikä kannattaisi ehkä myös tarkistaa, -shifteri. Vetääkö D:llä reilusti omaan hahloonsa, ettei jää vaan huulille roikkumaan ja sit kun laskee kaasua niin voimansiirto antaa myöten --> nykäisee pienemmälle.

                                              Niin ja eihän laatikko vaan luista missään tilanteessa?

                                              E: rupesin vielä miettimään tuota kun mainitsit:

                                              Jotenkin tuntuu että hyppiminen tapahtuu kun nostaa jalan kaasulta ja vain 4lta 3lle. Ei ole ainakaan kertaakaan tapahtunut kun kaasuttaa.
                                              siis eikö kickdown toimi 4-->3 kun painat kunnolla bedaalia?

                                              Comment


                                                #24
                                                Eikö se jopa mene 4->2 kun oikeen polkasee, pikku-kickdown on 4->3 :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  On se kickdown tähän asti ainakin toiminut, tarvii kokeilla uudelleen. Kyllä heittää 2lle jostain 80 vauhdista. Olen koittanut välttää sitä säästääkseni laatikkoa (v...sti hyötyä). Käytän yleensä valitsinta ja otan 3lle, muutenkin kivempi kun on nopeampi vaste kaasuun.

                                                  Uskoisin että shifteri kyllä olisi ihan ok. Ainakin on tähän asti toiminut ja vaihdeindikaattori näyttää D:tä.

                                                  Tuo luisto on sitten toinen asia; mulla ei ole kokemusta muista automaateista niin en oikein osaa sanoa että luistaako vai ei. Pitäisikö sen huomata helposti ja mistä? Ainoa mitä olen joskus huomannut, on että 2lla tuntuisi hienoinen viive kun kierrokset nousevat ja jotain tapahtuu. Siis, aivan kaupunkiajossa ja alhaisissa nopeuksissa. Onko se luistoa? 3lla ja 4lla ei minusta ole mitään.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos ei, niin tulee niin kalliiksi kuitenkin ettei siinä yksi potikka paljon tunnu.
                                                    No ei, muttei se ihan ilmainenkaan ole. Atke ei antanut sille hintaa mutta quattro.se antaa n 900Skr

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kommenttina sen verran että automaatti on suunniteltu toimimaan 99% ajo-olosuhteista automaattisesti. Eli siis lähtiessä D päälle ja parkkiin laittaessa sitten takas P:lle. Toisin sanoen liikennevaloihin pysähdyttäessä ei tarvitse laittaa vapaalle tai ohitukseen käsin pienemmälle. Totta kai siinä on enemmän rock' roll fiilis kun komentaa autoa kepillä ja toisaalta pakkovaihteiden käytöstä pitäisi haittaakaan olla. Mutta pointti on siinä, että se insinööriparka on suunnitellut sen automaattiseksi eikä välttämättä ole ottanut huomioon vaikka sitä että laatikkoa ajetaan ns manuaalisesti. Esimerkki. Eräs volvoilija vaihtoi aina pysähtyessään neutraalille, jolloin ajan saatossa vaihtomekanismi kului ja rupesi temppuilemaan. Asiasta oli jopa neuvottu mutta kyllä HÄN tiesi miten autolla ajetaan. Tiesi myöhemmin myös miten lompakko avataan, mutta siinä vaiheessa kaikki automaatit oli jo ihan suolesta ja sitä rataa. Tämä nyt ei liity juuri mitenkään Mikon tapaukseen ja on enemmänkin yleistä jupinaa.

                                                      Tuollaisesta hienommasta viiveestä on melkein mahdotonta sanoa mitään, luistoa se kuitenkaan ei taida olla. Laatikon luiston huomaa kyllä selkeämmin kun lähtee paikaltaan liikkeelle paljon laiskemmin ja vaatii paljon enemmän kaasua. Myös öljyn vähyys saattaa lisätä pientä luistamista esim. kaarteessa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Antti: olet varmasti oikeassa tuon insinöörin ajattelulogiikan suhteen ja ehdottomasti osien kulumisesta. Perimmäinen syy käsinvaihtamiseen lienee tuon laatikon aivan p..tä olevassa "adaptointointi"kyvyssä. Eli kun minä esim ajelen suurimman osan motarilla pintakaasulla niin luo lootapahus oppii että kannattaa vaihtaa 2lta 3lle todella aikaisin ja kierrokset rompsahtaa alle 2000. samoin 3-->4. No motarilla se toimii, mutta mutkainen maantie ei oikein suju jos käyttää D:tä. Tai sujuu jos polkee ensin 10min kuin raivo härkä jotta laatikko oppii "sporttisen ajotyylin".

                                                        Eroon tuosta pääsee vetämällä 3:n manuaalisesti (EDIT: tai irroitamalla akun hetkeksi mikä nyt ei ole kovin käytännöllinen ratkaisu), siinä yksi syy. Toinen on sitten yllämainitun ison kick-downin välttäminen, varsinkin nyt kun autossa on lastu (olkoonkin että automaatille tehty by MTM). En jaksa uskoa, että laatikko pitäisi kovasti kun vauhtia 70-80, kaasu pohjaan, ahdot 1.2 abs, kaksi pykälää alas, kierrokset 5-6000 ja vääntöä aika rutkasti kerralla. Lukittu 3:n ei yleensä vaihda ollenkaan alas.

                                                        btw. Sen verran uutta, että otin akun irti pariksi tunniksi eilen. Ajoin pari lyhyttä kaupunkipyrähdystä ja tuntui että laatikonohjaus alkoi jälleen adaptoimaan. Ensin "sportmode" eli niinkuin ylempanä kuvasin, mutta tänään aamulla alkoi vaihtaa taas alempana. Huomenna ajan Helsinkiin niin sitten lisää infoa miten käyttäytyy.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mikko: otas vagcomilla ylös laatikon Control Modulen speksit, vertaillaan.

                                                          Sit en tiedä toimiiko seuraavanlainen, mutta kokeile:

                                                          Basic settings-04

                                                          Group 000 ja Go!

                                                          Kaasupoljin pohjaan 3 sekunniksi ja Done, Go Back ja kaasupolkimen vapautus.

                                                          http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/autotrans.html

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Arti: Ovatko nämä ne speksit joita tarkoitat? Jos ei, niin miten ne saa ulos?

                                                            Control Module Part Number: 4A0 927 156 A
                                                            Component and/or Version: AG4 GETRIEBE 01D D56
                                                            Software Coding: PMC 0
                                                            Work Shop Code: 0260002201

                                                            Tuo on hyvä vinkki kokeilla. Mullahan vaihtui koko Motronic, enkä tehnyt mitään sen jälkeen. Kokeilen ja kerron mitä kävi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X