Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 3b G42 anturiko rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 3b G42 anturiko rikki?

    Aiheuttaako tuo anturi tehojen uupumista?
    Tuntuu siis ettei jaksa vetää eikä nosta ahtoja kunnolla.
    Sen verta hinnakas osakin taitaa olla ettei ihan suoraan viittis vaihtaa uutta.
    Voikos tuota mitata jollain tapaa? Koitin jo yleismittarilla siitä jotain lukuja saada, mutta kun ei ihan nuo kaikki vastus hommat sun muut ole hallussa niin tiedä sitten mitä mittailin :) Mitähän sen mittarin pitäisi näyttää vaikka sisällä ~20c lämmössä?

    Autossa on kyllä jonkinsortin mtm lastukin sisällä, joka voi temppuilla, mutta tutkitaan tuo anturi ensin.

    Joskus kun sain vikakoodit luettua niin tuosta anturista siis oli vikakoodi ja auto on sen jälkeen ollut telakalla jonkin aikaa. Nyt tuossa asennellessa huomasin että piuhat oli aivan murtuneet anturin juuresta niin katkasin pätkän pois ja liitin uudelleen mutta ei ollut vaikutusta tehoihin...
    En juuri tällä hetkellä pääse koodeja lukemaan ja ajelukin rajoittuu tuohon pienelle kylän lenkille kun ei rekisteröimättömällä viitti kovin kauas lähteä.

  • #2
    Itse anturista en osaa sanoa, mutta moni muu kyllä aiheuttaa tehojen uupumista. Varmasti olet ahtovuoto-testin tehnyt jne? N-75 anturi, nämä perus 2.2 20vt koneiden ongelmat.

    Comment


    • #3
      Joo anteeksi, jäi kertomatta että ahtovudot tarkistettu ja modattu tuo ic:n liitoskin pitävämmäksi..
      N75 on putsattu ja testattu naputtelemalla virtaa liittimeen, ainakin näin toimi mutta eihän se 100varma ole...

      Tämä topic nyt vaan sen takia, kun tuo g42 anturin liitin/piuhat oli niin hapraat että mietin vaikuttaako se ja voiko sitä todeta mittarilla ehjäksi..

      EDIT: vaikuttaako sökö lambda kuin voimakkaasti tehoihin?
      Viimeksi muokannut gedu; 6.9.2012, 08:36.

      Comment


        #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=g42

        Vaikuttaa menoon jos on jotain häikkää.

        Comment


        • #5
          Millain sulla tekee? Itellä tkeee välillä sillain tuo oma rakkine että alle 4000 kiekoil ei oikein kummosta eloa, mutta sitten erim kolmosella jaksaa kierrättää tuonne 4000-5000 niin sitten lähteeki kunnolla vetämään. Välillä taas ei mitään.

          Comment


          • #6
            No ei hirveästi ole päässy eri vaihteille pitempiä vetoja tekemään, mutta mitä nyt tuossa 1,2 ja 3 vaihteilla vähäsen vedätellyt tuossa sivutiellä niin tuntuu vaan ettei jaksa lähteä vetämään...
            Pitää huomenna vaikka ajaa vähän pidempi lenkki iltasella ja kokeilla tarkemmin mitä tuo tekee.

            Kiitos Sleepylle, tuon mukaan taitaa tuo anturi ainakin olla ehjä mutta pitää vielä kaapelit kattoo siitä anturin ja boxin väliltä. Jos ei katkoksia tai muuta niin sitten varmaan perehdyttävä tuon N75 ja lambdan maailmaan.

            Comment


            • #7
              Ahdot nousee tuonne 0.6 hujakoille, eikös tuo ole vakion lukema vai muistanko väärin?
              Paljonko ne on noin suunnilleen yleensä noissa MTM lastuissa? tuossa tais olla 270 hepoa ja muistelisin että alle barin ahdoilla ollaan menty...

              Ränkläsin vielä tuota N75, putsailin ja tarkistin letkut mutta ei mitään vaikutusta tuohon laiskuuteen.

              Sais nyt jonkilaisen ohjelman ladattua tuohon vikakoodien lukuun, niin pääsis sitäkin taas ihmettelemään..

              Comment


                #8
                0.6 on peruspaine. Vakio 3B ahtaa maksimissaan ~0.8 ja lastut yleensä sen 1.3-1.4. Peruspaineilla jos mennään, niin voipi olla turvaohjelma päällä.

                Comment


                • #9
                  Nooo onkos siihen jotain yleistä syytä?
                  Vaikuttaako se että auto ollut ilman virtoja aina tallissa ja siitä sitten lähdin testilenkille heti kun kone oli lämmenny?
                  Voiko viallinen imuilmanlämpöanturi heijata sen tuolle turvaohjelmalle?
                  Entäs jos maffi sekoo? Uskaltaako sitä putsata varovasti bräkleenillä?


                  Kauhee liuta kyssäreitä :)
                  Viimeksi muokannut Pexter; 8.9.2012, 21:53.

                  Comment


                    #10
                    Vikakoodit kertoo jos on turvaohjelmalla. Yleisin syy taitaa olla viallinen multivika-anturi tai ahtopaineen ylärajan ylittyminen.

                    Comment


                    • #11
                      No ei se ahtopaineista ainakaan johdu kun akun pistää kiinni ja lähtee ajamaan niin ei se tuota 0.6 enempää ahda...
                      Tuo multivika täytyy ottaa syyniin sit seuraavaks.

                      Koitan huomenna sorvata jonkun ohkelman läpyskään että saa koodit ulos...

                      Eikös tuohon koodien lukuun ollut joku ledi konstikin?
                      Viimeksi muokannut Pexter; 8.9.2012, 21:53.

                      Comment


                        #12
                        Pexter, ota tuo automaattiallekirjoitus pois.

                        Comment


                        • #13
                          Joo sori se jäi päälle tuossa ku en tuota tapatalkia oikeen normaalisti edes käytä muuta kuin lukemiseen...

                          Ja uus multivikakin pistetty tilaukseen niin saapa nähhä miten käy sen kanssa :)

                          Comment


                          • #14
                            Vikakoodeja ei ollut lainkaan..

                            Tuleeko koodit tonne heti vian ilmettyä vai muutaman ajokerran jälkeen?

                            Comment


                              #15
                              Mites bensiinipumppu ja suodin? Onko orkkispumppu ja milloin on suodatin vaihdettu. Ei oo pohjakosketusta tullut hiljattain, jotta ois bensalinja lytyssä?

                              Comment


                              • #16
                                Ei ole rallia ajettu, kun auto seissyt tallissa jo jonkin aikaa...

                                Suodattimesta ja pumpusta ei tietoa, täytynee suodatin aimakin vaihtaa.
                                Olikos se hankalassakin paikassa? Hhmmm...

                                Comment


                                  #17
                                  Irroita ja tuki hukkiksen ohjausletku, niin tietääpi onko mekaaninen vika, vai pudottaako moottorinohjaus ahtoja.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Letku irrotettu ja tukittu.
                                    Testilenkki heitetty ja ahdot nous lähelle 1bar ja sit katkas ecu homman poikki eli hampaat rattiin meininki.

                                    EDIT: Löyty mahdollinen ongelma, ajanmittaan öljy pehmentäny tuon haitariputken maf->tbo ja pääsee sieltä vuotamaan.
                                    Painetesti tehty ennen kun auton pistin telakalle ja sillon oli kaikki kunnossa mutta nyt kun aloin bypassia tarkastelemaan niin yks pikkuhaara tuosta oli ihan rikkipoikki....Prkl!

                                    Uutta etsitään.

                                    Taitaa olla aby erilainen tuo letku kun yks löytyy tallista ja siinä on nuo lähdöt eri suuntaan? Ei saa ainakaan omaan sitä käymään ei sitte millään :/

                                    Olis pitäny uskoa viisaampia ja tehdä tuo painetesti vielä uudestaan...
                                    Näköjään nämä hajoaa vaikkei niillä aja :)
                                    Viimeksi muokannut Pexter; 11.9.2012, 16:29.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noniin, ahtopainevuodot melkein tukittu, pikkasen vielä pihisee mutta uutta vikaa jo pukkaa...

                                      Testilenkillä alko röpeltää ihan himona ja ei taho pysyä käynnissä ja bensaa palaa.
                                      Mustaa savua putkesta ja käynnissä pysyy jos vähä kaasuttelee.

                                      Saa siis tod.näk. aivan liikaa bensaa.
                                      Tulpat kerkesin kattoa, eivät olleet märät kuitenkaan mutta mustan karstan peitossa.
                                      Lambda on joku saakerin vanha, voiko se mennä ihan kertaheitolla pimeäksi ja kone sais sitä kautta liikaa keittoa?

                                      Vikakoodeja en pysty tänään lukemaan, ehkä jos huomenna sais koneen millä tarkastaa ne.

                                      Comment


                                        #20
                                        Irroita maffi ja puhdista se sopivalla cleanerilla, sitten vilkaise liittimen kunto, tarvittaessa kontaktisprayta pieni suihkautus sinne. Jos tällä oli pienikin vaikutus, niin ostaisin uuden maffin. Jos tuota ei siis ole jo tutkittu. Kokeile myös auton käydessä irroittaa maffi, jos ei muutosta käynnissä, niin syyllinen saattoi löytyä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Missä lie vika ollut, tänään toimi taas niin kuin ennenkin..
                                          Varmuuden vuoks vähä roplasin sitä maffin liitintä.
                                          Uskaltaako tuota maffia putsata isopropanolilla?
                                          Sitä kun käytetään elektroniikan puhdistukseen kun kuulemma haihtuu kokonaan pois.
                                          Jos suihkepulloon pistäs ja suihkasis sillä vähäsen?

                                          Eipä ahda vieläkään kuin 0.6 eikä vikakoodeja ollut tullut.

                                          Jos huomenna kerkiäis vaihtaa tuon multivika-anturin.
                                          Tuntuu pirulainen olevan aika ilkeässä paikassakin vielä, saakohan sen vaihettua alakautta jotenkin sillei näppärästi ettei tarviis purkaa mitään isompaa pois tieltä?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X