Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

moottorin käynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • moottorin käynti

    Kone aah, käytin automaatin öljynvaihdossa niin asentaja meinas että kone käy epätasaisesti.
    Eipä tuota ajatellu itse ennen kuin tarkemmin kuunteli. Kyllähän käynti vähäsen aaltoilee.

    Tulpat on vaihdettu vasta, mistähän kannattaa jatkaa?Vai ei kai se normaalia ole pieni heitto käynti
    äänessä.

    Asentaja sanoi että näissä koneissa puolissa tyyppivikaa. Mielipiteitä?

  • #2
    Asentaja sanoi että näissä koneissa puolissa tyyppivikaa.
    Vanha merkkihuollon asentaja sanoi, että ei muista, että olisi kertaakaan tarvinnut näihin koneisiin vaihtaa puolia. Hylkäsi heti puolan mahdollisuuden nykimiseen. Tiedä sitten....
    Pientä heittoa on havaittavissa myös omassa koneessa joskus, en ole sen antanut häiritä.

    Comment


    • #3
      Mites lambdat, onko vaihdettu milloin viimeksi? Vikakoodien luku kertoo paljon, esim. jos joku anturi antaa hassuja arvoja.

      Comment


        #4
        Asentaja sanoi että näissä koneissa puolissa tyyppivikaa. Mielipiteitä?
        OT: voihan tuon tulkita niinkin, että puolet aah-koneista on tyyppivikaisia.. :D vitsi vitsi.

        Jos lambda on kunnolla väsähtänyt, se kai pitäisi tuntua vedon aaltoiluna tasakaasullakin, ei pelkästään tyhjäkäynnissä. Voi toki alkuvaiheessa oireilla noinkin, luulisin.

        Comment


        • #5
          isse vaihdoin juuri Maffin omaan AAH vekottimeen, käynti pehmeni huomattavasti ja veto pintakaasulla on aivan toista luokkaa kuin aiemmin. Hinta 108 vaihto-osana, ottavat vanhan uusiokäyttöön.
          Tyhjäkäynnin aaltoilu voi viitata myös mahdolliseen vuotoon imuilman puolella. Omassani oli imutorven tiiviys "kaasutus yksikköön" vähän niin ja näin, saattaa luetun tiedon mukaan vaikuttaa ko. tavalla. myös muita mahd. vuotopaikkoja on. Tuo on melkoinen letkuhässäkkä selvitellä...
          Kaikki edellä kerrottu on puhtaasti amatöörin täältä ja muualta lukemaa. Omaani on myös puola vaihdettu, kun tulpat ja johdot auttoi vaan väliaikaisesti, en o ihan varma olisiko tarvinnut.
          (pitäs varmaan perustaa "audi V6 For Dummies" osasto tälle saitille, sen verran on ollut säätöä ilmassa näiden kanssa.... jotenkin vielä niin että V6 on ilm.viehättänyt meitä ensimmäisen audin hankkineita....) :-)

          Comment


          • #6
            niin ja tämä selvensi paljon itselle miten nämä moottorit toimii:
            http://paul.socaleuro.com/downloads/audi.pdf
            Bongasin eilen verkosta bongattua osiosta, erityisesti osa 4, No Code Diagnosis on tosi selkeää ja hyvää asiaa (Lontoon murteella)

            Comment


            • #7
              Ihan kiinnostaa asian vierestä.

              Paljonko automaatin öljynvaihto maksoi? Teitkö merkkiliikkeessä vai joillain nyrkkipajalla?

              Comment


              • #8
                kokeneella asentajalla nyrkkipajassa.. Vaihdatin samalla etutasauspyörästön öljyt.

                Tässäpä kulut:

                Vaihteistoöljy 3,5L 63e
                Öljynsuodatin 110,80e
                Tiiviste 5,80e
                Tasauspyörästön öljy 1,75L 21e
                pientarvikkeet 2,40e
                Työ 2,7 h 121,5e

                Elikkä yhteensä 324,50 euroa. Loota toimii paljon täsmällisemmin, ennen saattoi miettiä aavistuksen vaihtaessa isommalle.
                Eka kertaa vaihdatin, vanhat öljyt oli kuulemma ruskeat, liekkö alkuperäiset.

                Comment


                • #9
                  Nii alkuperäiseen aiheeseen liittyen, saattaa se olla maffi ku tuntuu ettei ihan pienellä kaasulla jaksa liikkua.
                  enemmän kun antaa kaasua vetää kyllä mielestäni ihan tasaisesti ja kiihtyy suht hyvin tuon kokoiseksi.

                  Comment


                  • #10
                    Pappa, Saman tein minäkin merkkiliikkeessä 2 v sitten hintaan 300 ?. Hinnat ovat tietenkin nousseet merkkiliikkeessä? Lambaajoiden vaihtoväliksi suosittevat 160 tkm.

                    Comment


                    • #11
                      Ei oo vielä onneksi ollut puolissa vikaa (kop kop).
                      Paljonko se aaltoilee, satoja vai kymmeniä kierroksia ?
                      Tyhjäkäynti aaltoilee kun tyhjäkäyntimoottori on likainen, putsaus kestää puolisen tuntia.
                      Nimi on vähän liian hieno, eikö kuvaavampi olisi lisäilmaluisti ?

                      Pappa: Entäs takaperän öljyt?

                      Comment


                      • #12
                        Mittaria ku katsoo niin varmaan lähellä sataa. Käyntiäänessä huomaa selvemmän aaltoilun.
                        Tänään putsailin maffia, ei vaikuttanut asiaan. Oli puhtaan näköiset langat. Huomasin aamulla kun käynnisti auton niin kävi jonkun aikaa tasaisesti, sitten alkoi aaltoilu.

                        Millä kannattaa putsata se tyhjäkäyntimoottori? Onko se kaukalossa pyyhkijöiden alla? Ei oo vielä kerinnyt käymään koko autoa läpi.

                        Takaperän öljyt vaihdettiin velipojan kans, oli samalla perän stefojen vaihto ja kardaanin kunnostushommia.

                        Comment


                        • #13
                          Tyhjäkäyntimoottori on edestä katsottuna koneen vasemmalla puolella imuilman letkun alla siellä imusarjan takana.
                          Tuosta kuvasta selviää aika hyvin, se on tuo etualan musta mokkula.

                          Comment


                          • #14
                            Haa, Sami on päässyt toimeen käsiksi! Tuo tiivistys imutorvesta kaasutusyksikköön on kanssa usein vähän niin ja näin, siitä voi päästä mittaamatonta ilmaa koneeseen käyntiä sotkemaan. (kuvassa soikea musta tiiviste). Bongasin amerikan saitilta sellaisen vinkin , että kun ton tiivisteen ottaa pois, niin tiivisteessä olevaan uraan kun laittaa sopivaa sähköjohtoa "fylliksi" niin tiivistys paranee. Toi tiiviste on omassani aika kovan oloinen ja tiiviys ei tuntunut parhaalta mahdolliselta ja tein niin. Imutorvi istuu nyt napakammin paikoillaan.
                            saitko jo mitattua sun TPS sensorin, Sami?

                            Comment


                            • #15
                              Juuso: En oo tehny vielä mitään, toi on Romppasen sivuilta otettu kuva :)

                              Comment

                              Working...
                              X