Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 -93 nykii kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s4 -93 nykii kiihdyttäessä

    Käytin auto vika luennassa vw huollossa. ilmoitti nokka-akselin asento tunnistin ei kontaktia tai jotain. Onko hankala vaihtaa uusi ja missä sijaitsee? Vai onko vain likainen? Tilasin kyllä uuden n.60e.

  • #2
    Vähän tarkempi vikakoodi pitäisi kyllä saada. "Nokka-akselin asentotunnistin" viittaa hall-anturiin, mutta se maksaa kyllä enemmän kuin 60 eur (ainakin merkkiliikkestä). Sitäpaitsi, jos moottorinohjaus ei saa hall-anturiin kontaktia, niin auto ei lähde käyntiin. Ettei vaan olisi muistiin jäänyt vanha vikakoodi? Nollattiinko vikakoodit? Tuliko sama vikakoodi heti uudestaan?

    Jos kyseessä kuitenkin hall-anturi, niin se sijaitsee nokkahihnapyörän takana. Epäilen kuitenkin että nykimisen syy on jossain muualla.

    Comment


    • #3
      Pitää huomenna käydä luettaa uudestaan ennenkun ostaa sen anturin. Voisko nykiminen johtua esim. tulpista tai puolat/johdot? Nehän ei vissiin näy vikakoodeissa. Nykäisee kun turbo rupeaa juuri ahtamaan. ja ei välttämättä aina. Ei pitäisi olla mitään ahtopaine vuotoa.

      Comment


      • #4
        Sytkäongelma? Puolia näistä on mennyt aika lailla.

        Comment


        • #5
          Olisko tuo saman tyyppinen tapaus?
          http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10838

          Comment


          • #6
            Joo kävin vw huollossa. Ei hävinyt nykiminen vaikka vaihtoi anturin joka katsoo vauhtipyörän asentoa. Vika koodi kyllä näytti sitä. Tilasin tulpat ja tulpan hatut, josko olisi vika niissä.

            Comment


              #7
              Oliko anturiin liittyvä vikakoodi tämä:
              "Käyntinopeusanturin tieto puuttuu" ?

              Tuo tulee aina kun kone ei käy, eli mahdollisesti täysin turhan osanvaihto.

              Comment


              • #8
                Tais olla. Onneksi kaveri töissä siellä ja otti osan takaisin tai vaihtaa tulppiin.

                Comment


                  #9
                  Onhan sieltä tulipellissä olevan muovikopan alta löytyvät alipaineletkut tarkistettu. Menee kiinni semmoiseen pyöreään pikku mokkulaan. Auttakaa tietävämmät mikä se on, liittynee ahtopaineeseen. Mulla oli löystynyt sen pikku letkun kiinnitys ja esim. kaasu pohjassa pullautti sen joko kokonaan pois paikaltaan tai käytti huulilla. Joka tapauksessa nykäisee / nykii silloin. Myös ahtopaineet menee tasan 0.5 mittarissa.

                  Comment


                  • #10
                    Toi nokka-akselin asentotunnistin on kyllä ihan eri kun vauhtipyörän tunnistin.

                    Mulla ainakin -92:ssa nokka-akselin tunnistin on pienen "virranjakajan" sisällä tulipellinpuolella (hall anturi).

                    Oli semmoisia oireita, että yli 5000 kierroksen rupes "nyppimään" ja ahtopaineet heitteli. Vikakoodi ilmoitti nokka-akseln asentotunnistinta. Kokeilin vaan pikkusen kerrakseen kääntää "jakajaa" ja nollasin aina välillä vikakoodit, tätä niin kauan kun ei enää tullut vikailmoituksia.

                    Johan vetää nätisti, eikä paineet vaeltele.

                    On muuten aika tarkka säädettävä, jos tarpeeksi pielessä, niin ei lähde käyntiin.

                    Comment


                      #11
                      Tarkastakaa jakopää, jos hihnanvaihto lähellä niin samalla hihna vaihtoon ja erikoissyyni alahihna"rattaalle". Halli-vika voisi tulla siitä että jako on sen verran pielessä että menee ihan halli-ikkunan reunalla ja välillä ei mätsää kampura-tunnistimen kanssa kuten pitäisi.

                      Comment


                      • #12
                        Perjantaina saan tulpat ja tulpan hatut niin katsotaan sitten lisää jos ei pelitä. Hyvä ne on vaihtaa joka tapauksessa.

                        Comment


                          #13
                          Ja jos siellä tulppapoteroissa on yhtään öljyä niin suosittelen venakopan tiivisteen vaihtoa pikimmiten.

                          Comment


                          • #14
                            Joo, vika löytyi. Asettui kun vaihtoi tulpat ja putsailin tulpan hatut. uudet hatut ei ollut vielä tullut. Tulee boschilta maanantaina. Saa nähdä onko oikeat, kun hinta vain 7e kpl.

                            Comment


                              #15
                              Jopas on halvat hatut

                              Comment


                                #16
                                On TODELLA halvat hatut. Pari vuotta sitten kun ostin niin Volkkarilla oli 70 jotain kipale, Quattro.se stä ostin 225 Skr kipale...

                                EDIT perhealbumi näytti leppoisaa 94,79 hintaa

                                Comment


                                • #17
                                  Pistähän infoa mitkä "hatut" sieltä tulee,jos käypi,niin ostajia on
                                  varmaan jonoksi asti.

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo, jos ne on 034 905 447 (VW-Autolla muutaman euron alle satasen kappale), niin minäkin voisin ottaa niitä viisi!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo sain hatut tänään. Ja kuten hinnan perusteella voi arvata eivät olleet käypäset.

                                      Comment


                                        #20
                                        TI-tarvikkeesta saa koko sarjan yhden "orggiksen" hinnalla...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X