Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T kysymyksiä

    Ensi viikolla todennäköisesti "uuden" Audin omistaja. ELi -02 1.8T Avantti Audi olis kiikarissa.
    1. Autoon on vaihdettu jakohihna 103tkm kohdalla ja nyt mittarissa 185tkm, paljoko se hihna kestää? Myyjä meinas että 120-130tkm, ite oon sitä mieltä että se on liikaa suomen olosuhteisiin. Pörhöllä sanoivat 90-100tkm. Eli mun mielestä tuohon on se vaihdettava aika pian. Täytyy yrittää tingata hintaa alaspäin...
    2. Milloin tuohon tuli lisää tehoa se 10kw, eli 110kw -->120kw, tuon pitäs olla ilmeisesti jo 120kw versio käyttöön ottopäivä 1.11.2002. ?
    3. Onko autossa kaksoismassavauhtipyörä?
    4. Sitten tietenki kiinostaa mitä noissa on yleisimpiä vikoja?(vaikka ei sillä niin väliä, kaikisa autoisa on vikoja!)

    Kiitos!pikaisia vastauksia oottelen.
    Viimeksi muokannut gedu; 26.8.2012, 11:51. Perustelu: vaikka kohteliasta onkin, tiedämme kirjoittajan kyllä tuolta profiilistakin.

  • #2
    1. Kuuntele merkkiliikettä, 90tkm näissä on yleisin suomessa.
    2.ilmeisesti b6 a4 kyseessä, otteesta selviää tehot. tuon ikäistäkin on tehty 110kw versiona.
    3. Viisaammat vastatkoon.
    4. Puolat, n75 ja bypassi koneen puolelta, noissa yleensä syyllinen jos pätkii tai tukkoinen.
    Alustapuolella a4 onkin sitten keulan osalta semmonen 'tukivarsi viidakko' että kolinaa saa joskus etsiäkkin mistä tulee.

    Jos on ajettu longlife öljynvaihto väleillä niin kannattaa vaihtaa se ihan normiin n.10tkm.
    kaikenkaikkiaan hienoja vehkeitä:)

    Comment


      #3
      Autossa on kaksoismassavauhtipyörä. Joo ja kyllä se hihnan vaihtoväli on täällä meillä 90tkm.

      Comment


      • #4
        1. Remmi vaihtoon. Kuitenki vaihdettava lähiaikoina. Oletko tarkistanut jakopään remmin iän? Yli 5v ikäinen pitäisi ohjeiden mukaan vaihtaa. Omassa oli 50tkm ajettu remmi mutta ikää jo vähän päälle 5 vuotta, joten pitihän se vaihtoon laittaa, että saa yöt nukuttua rauhassa. :) Osat kustansi noin 270€ tarvikkeena. Tingi hinnasta ainaki 500€, koska kyllä se on jo vaihtoa vaille myös kilsojen perusteella. Suositus Suomessa 90-100 ja Saksassa 120tkm (5v)

        2. ja 3. voi viisaammat kertoa

        4. Vieläkö B6 :ssa on öljysihdin tukkeutuminen ongelmana? Kerää likaa sihtiin ja menee jossain vaiheessa tukkoon.

        Comment


          #5
          Kyllä kai B6 1.8t vaihtoväli on kuitenkin se 180tkm? Vai oliko tämä niin että Ruotsissa 180 ja meillä muka vähemmän?

          Kytkin noissa on alimitoitettu.

          6-v askilla oleva kannattaa metsästää, jos taloudellisuutta kaipaat. 5-v kovin lyhyet välitykset, joten moottori huutaa turhan kovasti maantiellä -> pensaa palaa.

          Comment


            #6
            Tehtaan mukaan vaihtoväli on 180tkm. Oman uskalluksen mukaan voi siitä sitten vähentää, itse ajattelin vaihtaa 120tkm ku alkaa hihnalle kertyä ikää suhteessa enemmän kuin kilometrejä, tosin ei sitä vaihtoikääkään ole määritetty.

            Comment


            • #7
              Tähän ketjuun kannattaa tutustua: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325

              Comment


              • #8
                Mulle Laakkosen huoltoneuvoja sanoi joskus että 5v olisi max suositus vaihtoiäksi, ja 90tkm. Ohjekirjassa muistaakseni puhuttiin taas 120/180tkm:stä.

                Comment


                • #9
                  Kiitos nopeista ja asiallisista vastauksista!:) .Kyseinen yksilö jota olen katsellut, on 5-vaihteinen, mutta kulutus on toissijainen seikka mulle, tärkeintä on että auto toimii. Joku kerta olen ajanut tuolla mainiolla 1.8t koneella, joten tiedän että se on kyllä hyvä. Täytyy koittaa tinkiä hinnata joku satanen pois, pakko se hihna on sitten vaihtaa, en ota riskiä sen takia. Öljynvaihto väli näköjään kannattaa pitää kymppitonnissa tuon linkin perusteella.

                  edit: Autoon vaihdettu jakohihna 2008 kilometrien ollessa 106tkm,eli vuoden sisällä täytyy vaihtaa.
                  Kaupat tuli tehtyä, sain tingittyä 300€ välirahasta pois. Perjantaina Audin hakuun :)
                  Viimeksi muokannut Teppoa; 27.8.2012, 17:15.

                  Comment


                  • #10
                    1.Omassa B6sessa huomasin vähän aikaa sitten ettei jakohihnasta ollut mitään merkintää huoltokirjassa. Kilometrejä oli tuolloin 180t ja ikää hihnalla 8 vuotta. Hihna ja laakerit olivat kuulemma kunnossa, mutta vesipumppu veti viimeisiä. Tosin turhaa riskin ottoahan on ajaa 8 vuotta samalla hihnalla.

                    Hassu huomio oli, että orkkis pumpussa on muoviset rattaat kun taas esmes bilteman myymässä rattaat ovat metalliset. Luulisi, että muoviset kestäisivät huonommin tuollaisessa paikassa.

                    2.Autowikin mukaan BFB moottori (163hp) tuli heinäkuussa 2002.

                    3.Kaksoismassa vauhtipyörä löytyy autosta. Taitaa löytyä aikalailla kaikista 1.8T variaatioista.

                    4. Tuossa yleisimpiä vikoja, mutta jokainen autohan on yksilö joten parempi hommata vaan ODB kaapeli (tai varmistaa että kaverilla on toimiva) ja vian sattuessa katsoa mitä kyseisestä viasta on kirjoitettu. Tällä olen pärjännyt audin kanssa jo 2 vuotta.

                    Comment


                    • #11
                      Eikös BFB ja BEX ole aina 6v. askilla ja vanhempi 110kW AVJ 5-vaihteisella? Näin ollen tuo Tepon katsoma on AVJ 110kW.

                      Comment


                        #12
                        BFB on sekä että.

                        Comment


                        • #13
                          OK, aina oppii uutta!

                          Comment


                            #14
                            Ei kannata pelästyä, mutta tässä vähän listaa tyypillisemmistä vioista: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=112912

                            Comment


                            • #15
                              Kiitoksia taas. Tuossahan tuli hyvä linkki jossa oli aika hyvin kuvailtu yleisiä vikoja.
                              Tarkistin sen,että tuo on kyllä 120kw versio, eli hain ajoneuvon tiedot.
                              Eipä nuo viat pelota. Mulla on tollainen elm-327 kaapeli. Saako sillä luettua tosta Audista tietoja?millainen ohjelma kannattaisi hommata?Olen kuullut jotain vagcomista?

                              Comment


                              • #16
                                VCDS eli entinen Vag Com on aikalailla ainut mitä tarvii. Lite toimii ihan ODB-KKL kaapelilla, ellei halua panostaa n 300€ koko versioon/kaapeliin.

                                Comment


                                • #17
                                  Saakohan tuota VCDS:ää ilmaiseksi mistään? eli ns.free versiota?
                                  Tänään tuli haettua Audi kotiin. Ihan mukava peli. Ehkä hieman enemmän olisin odottanut "turbopotkua", aika tasasta on meno. Joskus oon ajellu 110kw versiolla, muistikuvia on että siinä olis ollut enemmän potkua ,mutta sitähän ei tiedä jos se olisi ollut vaikka lastutettu.
                                  Mutta Kyllä tuolla ajelee :)
                                  Mitähän tuosta vois tee-se-itse mielessä tarkistella?Hyvä sitte soitella myyjälle jos löytyy jotain.

                                  Comment


                                  • #18
                                    VCDS Lite on ilmaisversio kyseisestä ohjelmasta ja sen saa ihan ross techin sivuilta. Sisältää vikakoodien luvun ja nollauksen (kaikille koodeille ei ole selitystä vaan ne joutuu googlettamaan) sekä ilmeisesti jonkinlainen logitus mahdollisuus, mutta ohjelmointeja ei pysty tekemään.

                                    Audi on vakiona aika tasainen ajettavuudeltaan, mutta siihenhän se on suunniteltu. Harva premium auton ostaja haluaa mitään nykivää menoa. Softallahan tuo puute korjaantuu helposti.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sisältää vikakoodien luvun ja nollauksen
                                      Olikos vielä niin että jos esim. moottoris on useempi vika tämä ilmaisversio näyttää vain ensimmäisen vikakoodin?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä se useamman näyttää. Mutta osassa ei ole selitystä. Esim viimeksi kun itsellä oli pannukakku halki niin näytti kyllä vikakoodin ahtovuodosta ja misfirestä mutta sylinterikohtaiset misfire koodit olivat vain numeroina ilman selitystä (helpostihan ne täältä sitten löytyivät).

                                        Yllätyksenä Lite pääsi jopa airbagin vikakoodit nollaamaan kun oli kosketushäröä penkin liittimissä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kattelin vähän autosta tietoja kaapelin avulla. Onko tässä autossa ahtoilman välijäähdytintä? Näytti tuo imuilman lämpötila melkein 70astetta, ja sehän on paljon?
                                          Edit:
                                          En saa VCDS:ää pelaamaan. Interface not found.com ok.

                                          Comment


                                            #22
                                            On välijäähdytin, kuskinpuolen sumuvalon takana. Saattaa olla täynnä kaikenlaista eläintä yms kärpästä ulkopuolelta ja näin ilma virtaa huonosti. Puskirin joutuu irrottamaan että saa sen pestyä, ei oo tekemätön paikka. Tosin turbokin on sen verran pienehkö että imulämmöt tuppaa nousemaan mitä korkeammille kierroksille vedättää, viidessä tonnissa ois mun oman tuntuman mukaan hyvä vaihtaa viimeistään vaihdetta. Ja tietty ilmansuodattimen ois hyvä olla kunnossa että siitäkin virtaa ilma läpi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tankillisella ajanut 957 kilsaa ja 5 vaihteinen bfb vajaaveto. Kierrokset on 2600rpm/105kmh. Eli ei kannata ainakaan sen viislovisen takia kuopata.

                                              Comment


                                                #24
                                                Onkohan etuvedossa pidemmät välitykset kuin q? Vähän vaikuttaisi siltä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Etuvedossa on myös 70L tankki kun quattrossa on 66L (edit: eipäs ollutkaan ohjekirjassa 57L vaan 66L). Käynpä isontien kautta mitä jenkamittari sanoo @105km/h.

                                                  edit: A4 Avant 2002 1.8T quattro AVJ/FPT/ETT eli 5-vaihteinen: 105km/h (GPS, 235/45R17 [4mm]) ~3050rpm, 125km/h (GPS) ~3650rpm.

                                                  edit: Pasin 70L(?) ja 957km ois 7,3L/100km. Ite oon Tahkolle ajaessa saanu omalla autolla 7,2L/100km.
                                                  Viimeksi muokannut andre_; 1.9.2012, 19:39.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    A4 sedan 1.8T quattro 6-vaiht. 110km/h mittariin, keikat 2400rpm, renkaat 225/35R19, Harisen ohjelmointi. Joskus laskin kulutukset pääkaupunkiseudulle ja takasin 7.2l/100km, pitäs jaksaa tuo FIS-asennella niin saisi suoraan lukemat..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pistänpä tähä topiciin kysymyksen.
                                                      Audi TT 1.8T 165kw 99 kyseessä. Aina pidemmän ajan jälkeen, kun käynnistää kuuluu jonkinlainen kilinä ääni. Siitä se kyllä häviää parissa minuutissa koneen lämmittyä vähäsen. Mietin vain, että mikä osa olisi kulunut. Ei toi mitenkää vaaralliselta vaikuta, mutta pikku hiljaa alkaa hermoja rasittaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Nokkaketjun kiristin?
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 3.9.2012, 10:39. Perustelu: Turha lainata koko viestiä, sehän näkyy tuossa yllä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Voisko olla? Auto oli huollossa heinäkuussa eikä siitä nyt ainakaan mainittu mitään. Ja mitä googlen kautta ja siitä youtube niin tosta kuuluu matalampi ääni, mitä multa...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Auto oli huollossa heinäkuussa eikä siitä nyt ainakaan mainittu mitään.
                                                            Aika harvinaista, että ne huollossa mainitsee tuollaisista ongelmista mitään, ellei asiakas erikseen pyydä tarkistamaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X