Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 1.6td (ar) kannen kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 1.6td (ar) kannen kunnostus

    Paljonko noin maksaa otsikon mukaisen kannen peruskunnostus koneistamossa?. Moottoreita ei tahdo löytyä sopuhintaan ja niiden kunto, mitä on ollut tarjolla, on ollut vähintäänkin kyseenalaista. Kannentiiviste sieltä on mennyt kun hukkaa nestettä ja savuaa harmaata rajusti kiihdyttäessä.

    #2
    Aivan hatusta vetelen, mutta ei se hirveästi varmaan eroa muiden 8 venasten 4 pyttysten kansien kanssa.
    Arvelisin, että 2-300e.

    Comment


    • #3
      Näihin joutuu lähes poikkeuksetta laittamaan kaikki venat ja ohjurit. Lisäksi vielä kaikki koneistukset, tiivisteet ja kansipultit, niin luulisin että ollaan lähempänä viittä kuin kolmea sataa.
      Ainakin Ylivieskassa on Aution Auto joka noita tekee, ja varmaan mielellään antavat tarjouksen.

      Näissä on sitten kiusallisen usein halkeamia, joista vuotavat. Venttiilien väleissä olevat halkeamat eivät yleensä vuoda, mutta palokammion reiän ympärillä olevat pienetkin säröt, lähes aina.
      Aution Auto hitsaakin noita, mutta myy myöskin uusia.

      Comment


      • #4
        Jos vain raakasti tekisi vain tiivisteen vaihon "laput silmillä". Ei mitään järkeä alkaa satasia survoon tähän autoon. Eriasia olisi jos haluaisin alkaa virittään tuota. Pitää vain hyväksyä, että tunnearvoltaan mittaamaton ja luotettava hoppa on rahtinsa kärsinyt. 617000tkm. se kesti..

        Comment


          #5
          Mikä sitten kannattaa ja mikä ei? Autolla tuskin on paljon muuta arvoa kuin käyttöarvo, mutta saako sitten uudemmasta tai toisesta kinneristä paremman?

          Caddyissä on vaihdeltu 1.9tdi koneita tilalle.

          Comment


          • #6
            Ei kyllä taida olla järkeä vaihtaa pelkkää tiivistettä,kun kansi on erittäin suurella todennäköisyydellä resu. Myy ennemmin se moottori mulle varaosiksi :)

            Comment


            • #7
              No voi hitto soikoon, että ei kannata edes yrittää pelkällä tiivisteen vaiholla. No onhan se tosi, että kansi on varmasti sökö. Tekisi mieli kuitenkin kokeilla pelkällä tiivisteellä, eikä alkaa tutkimaan kannen kuntoa sen kummemmin. Jos ei tule kuntoon niin taidan myydä osina pois. Mm. Vaihdelaatikolla on ajettu 200tkm, kytkimellä n.100tkm. Auto toimii hyvin, mutta kylmänä tulee tuota harmaata kovasti putkesta, toki sekaan sekoittuu myös sinistä. Vedot on hyvin tallella. Moottoriin on vaihdettu kaikki remmit, nokan stefa ja suuttimien paluuletkut, vai mitkä ne nyt ollikaan viralliselta nimeltä 7tkm. sitte.

              Comment


              • #8
                Tarjotkaa ar koneeseen sopivaa kunnossa olevaa kantta, niin saadaan vanhus kuntoon ja nauttimaan tiestä. Eihän tuo olekkaan kulkenut vasta kuin 617000km.

                Comment


                • #9
                  [SIZE=2]VW / AUDI 4-SYL. 1,6 D[/SIZE] [SIZE=2]385,00.

                  Tuollainen ilmoitus löytyi Aution auton sivulta. Eli sopiiko tuommoinen kansi tuohon minun autoon. Onko turbon ja vaparin kannessa eroa?
                  [/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    Raakakansi on samanlainen, turbossa on pakoventtiilit eri materiaalia mutta onhan nekin vaihdettavissa.

                    Comment


                    • #11
                      @ kysely Aution Autolle ei ole tuottanut vastausta, joten antaa sen puljun olla. Kunhan saisi nilkutettua seuraavaan katsastukseen (Tammikuu) niin selviää muutenkin, että kannattaako siihen enää penniäkään laittaa. Jos katsastuksesta menee läpi niin laitan sitte koneenki kuntoon.

                      Comment

                      Working...
                      X