Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3E 10v sammui, eikä käynnisty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3E 10v sammui, eikä käynnisty.

    Kyseessä -92 100 avant 2.3E ja käsittäkseni K-jetti lamdalla. Auto sammui kesken normaalin maantieajon, eikä käynnisty enää. Startatessa "lupaa" n. 5-15 sekuntia jos kaasupolkimeen ei koske lainkaan. Jos poljinta painaa vähänkään, ei edes "lupaa". Hajusta päätellen kone saa ainakin bensaa. Mistähän vian etsintä kannattaisi aloittaa?

  • #2
    Kipinän olet varmaankin jo tarkistanut? Jos tulee kipinä, niin bensapumppu tarkistukseen seuraavaksi. Ensimmäisenä voisi kuunnella, jääkö pumppu starttauksen jälkeen hurisemaan sekunniksi. Tuossa taitaa olla myös esipaineistus, niin saattaa hurahtaa myös virrat päälle käännettäessä. Jos hurisee, niin sitten pitäisi alkaa mittailemaan järjestelmäpainetta. Voihan sitä toki huikkabensalla kokeilla ja jos hörähtää, niin vaihtaa pumpun suoraan.

    Onko Audi oireillut aiemmin jollain tavalla ja onko huollettu ajallaan? Että perusasiat on kuitenkin kunnossa?

    Vitoskoneiseen ja asiallisesti huollettuun Audiin ei oikeastaan muuta kulkua pysäyttävää vikaa voi tulla kuin hall-anturi ja bensapumppu.

    Comment


    • #3
      Oma veikkaus on että puola on pimeä. Lötkössä kuoli puola aivan laakista eikä sitten edes luvannut käyntiin. Hyvin kyllä pyöritti.

      Comment


      • #4
        Kipinä tosiaan tulee ja pumppu hurisee virrat kytkettäessä. Ainetta tulee ainakin määräjakajalle asti. Muutamia kertoja sammunut aiemmin kun on peruutettu pois parkista, niin jarrutuksen jälkeen sammunut. Edellinen tapahtunut vain kun polttoainetta on ollut vähän. Ja kerran on joutunut sahaamaan pidempään. Aiemmasta huoltohistoriasta ei ole tietoa, kun auto ostettiin kolmisen viikkoa sitten. Ostettaessa moottori oli kohtuullisen tukossa, eikä kiertänyt lainkaan yli 5000 rpm. "Hellällä" kaasun käytöllä ja runsaalla ajolla hoidettuna siitä tuli pirteä kunnon vitonen. Öljyt ja suodatin vaihdettiin vajaa viikko sitten.

        Comment


        • #5
          Kaikkien imupuolen letkujen kunto kannattaa tarkistaa, ettei ole reikiä yms.
          sammuu jos jostain vuotaa.

          Helpointahan se olis starttipilotilla testata ne letkut, mutta silloin pitäis sitä ennen saada murikka tulille.

          Katsele nyt ekaks ihan silmämääräisesti ja osa käsikopelolla, ettei vaan olis joku kumiputki antautunut.

          Comment


          • #6
            Kyllä se miullakin kipinää antoi mut ei säännöllisesti, kannattaa ainakin kokeilla sitä puolaa jos saat joltain lainaan.

            Comment


            • #7
              Pumppuhan se oli, vaikka pitikin normaalia hurinaa virrat kytkettäessä. Meni vaan välil aikaa muissa puuhissa. Tänään vaihdoin pumpun vanhasta lötköstä ja vitonen laulaa taas iloisesti. Taisi vaan olla huonos kunnos jo ostettaessa, ku audi käy muutenkin paremmin.

              Comment


              • #8
                Tuntuu olevan aika yleistä tässä ikäluokassa, jotta kun alkaa temppuilemaan, niin pumppu uusiks ja sitten muitten vikojen kimppuun;), jos niitä enää sen jälkeen on.

                Comment


                • #9
                  Eihän siin enää oo ku käsijarrun säätö ja leimaaminen. Ja sit tuleekin jo seuraava audi työn alle;) kaks olis viel jäljellä c4 2.5 tdi ja 80 2.0q. jotain kivaa pitäis niistäkin keksiä.:)

                  Comment

                  Working...
                  X