Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 tfsi (BGB) käynnistyy ontuen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 tfsi (BGB) käynnistyy ontuen.

    Talouden 2.0 tfsi B7 A4:ssa (vajaa 140tkm mittarissa) on alkanut ilmenemään semmoista oiretta, että käynnistyy nihkeästi. Tuntuu kuin kävisi hetken kolmella startin jälkeen. Oire on pahentunut tässä vuoden aikana. Aiemmin teki tuota harvemmin ja kävi kaikilla kun vain käynnistyi. Ehkä aiheeseen liittyen tuntuu joskus tyhjäkäynnilläkin pieni hytkäys.

    Vikakoodeja ei ole. Öljyt ja nesteet eivät näyttäisi olevan sekaisin, eikä nestettäkään tunnu niin paljoa kuluvan, että tuommoista aiheuttaisi. Bensan paineita tuossa kattelin VCDS:llä, näytti ainakin jotain. Mitähän noiden pitäisi olla sammuksissa/startatessa/tyhjäkäynnillä? Lämpöanturit näytti järkeviä, moottorin lämpötila-anturi onkin äskettäin vaihdettu. Mistähän johtuu että misfire detection on disabled-tilassa, ja mistä sen mahtaisi saada päälle? Kellään ideoita?

  • #2
    Tuolla ainakin olis samasta aiheesta jutustelua:

    http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=168484

    Comment


    • #3
      Jees, tuon löysin jo aiemmin. Äsken kävin viettämässä tuossa katoksessa laatuaikaa. Kokeeksi rumppasin ovea muutaman kerran auki ja kiinni. Pumppu tuntui joka kerralla surahtavan, ja ainakin sen kerran käynnistyi niinkuin pitääkin. Pitää vielä seurailla asiaa muutama päivä ennenku menee tilailemaan uutta anturia.

      Sen tuossa katoin, että korkeapainepuolen pyynti ja saanti oli hyvinkin tarkalleen samat. Matalapainepumpun ohjaus oli noin 50%. Se kylläkin vähän ihmetytti, että sammuttamisen jälkeen paineet nousi hiljalleen tyhjäkäynnin noin 50 barista 126 bariin, jossa kohtaa vissiin aukeaa joku varo.

      Se tuossa aiemmin unohtui kirjotella, että tulpat on vaihdettu oireiden siitä muuttumatta. Lisäksi on vaihdettu venakopan kuskin puolelle se pikkunen naksutteleva mikälieventtiili.

      Comment


      • #4
        Se taisi olla tässä puola sökönä. Ykkösen tulppa oli tummempi kuin muut. Motonetistä testiin uusi puola, ja ainakin nyt toistaiseksi hävisi käynnistysvaikeudet sekä pintakaasun nuhaisuus kylmällä koneella. Orggista tilalle, kunhan ehtii marmorilla käymään.

        EDIT: Ja paskat se mitään siinä puolassa vika ollukkaa näemmä. Pitänee seuraavaks vaihdella suuttimia ristiin, josko ykkönen vaikka sattuis vuotamaan.
        Viimeksi muokannut b7567; 31.8.2012, 20:04.

        Comment


        • #5
          Päivitystä,

          Vaihtelin eilen bensan suodattimen oik. takarenkaan etupuolelle. Nyt ovea avatessa ei kuulu enää sellaista korahdusta pumpulta, juuri ja juuri saattaa pihahduksen kuulla. Ainakin tänä aamuna oli lähteny poikkeuksellisen hyvin käyntiin. Suodattimen letkuista pienin lähtee vetämällä, kahta muuta liitintä pitää puristaa värillisestä osasta. Sellaista cafe lattea näkyi valuvan vanhasta suodattimesta. Seuraillaan.

          Comment


          • #6
            Miten on eteenpäin sujunut poistuko ongelma? vai palasikko.

            Comment


            • #7
              Ei oo poistunu, kolmen kuukauden työreissu tässä estänyt taistelun jatkamista mutta kohta tuon kimppuun taas pääsee. Hajoais nyt kunnolla niin olis helpompi löytää vika.

              Comment


              • #8
                Njahas, homma taitaa edetä. Käynnistyvyys parantui ehkä hiukan railakkaahkolla motariajelulla, mutta viimeaikoina on alkanut satunnainen nykiminen kuorman lisääntyessä esim. ylämäessä. Tänään sain ensimmäisen vikakoodin talteen:

                1 Fault Found:
                004243 - Bank 1; Fuel Measuring System 2
                P1093 - 008 - Malfunction - Intermittent


                Edit: Mihinköhän asti matalapainepuolen paine saisi nelosella, vitosella tai kutosella kiihdytellessä laskea? Tuossa näytti silloin tällöin tippuvan vähän päälle neljään baariin (tyhhjäkäynnillä 5), ja ainakin silloin teki tuota nyhtämistä. Korkeapainepuolen pyynnin ja mittauksen sai nousemaan sadan baarin kieppeille noissa testeissä.
                Viimeksi muokannut b7567; 29.4.2013, 20:38.

                Comment


                • #9
                  Päivitystä. Tänään vaihdoin korkeapainepuolen anturin, ei auttanu nykimisongelmaan. Esim. kolmosella maantienopeuksissa siis pyrkii nyhtämään, liekö yhteydessä suureen bensantarpeeseen. Edelleenkin molemmat bensanpaineet on VCDS:n mukaan aikalailla OK, pitää varmaan seuraavaks hommata matalapaineanturi ja kokeilla sillä. VCDS:llä äsken käppyrää piirrellessä muutaman kerran kävi nollilla, mutta voi kai olla joku kommunikaatiokatkoskin auton ja läppärin välillä. Luulis tuommosesta jäävän vikakoodikin.

                  Comment


                  • #10
                    Nyhtäminen olisi häädetty, oli niinkin outo vika kuin tulppa sökönä. 2 viestiä aiemmin mainittu vikakoodi ei ole tullut uudestaan. Kerran tuli herja imusarjan läpistä. Sen jälkeen alkoi tulemaan pidempään kiihdyttäessä (nykiessä) misfire-koodia.

                    Matalapaineanturi on matkalla, ja sen meinasin tuossa vaihdella kokeeksi kunhan nyt saapuu. Tosin ei tuo käynnistyminen ole viimeaikoina pahasti vaivannutkaan. KP-pumppua ja tankin siirtopumppua pyörittelin eilen kätösissä, mut eipä noissa mitään erikoista (eli likaa) päälle päin näyttänyt olevan. Nokan seuraaja pitää jossain vaiheessa vaihdella, sormella ei tuntunut kulumaa, mutta musta pinnoite oli kulunut keskeltä.

                    Comment


                    • #11
                      Palataanpas tähän. Vika löytyi, oireena pakokaasua paisarissa. Oli muuten -09 60tkm sitten vaihdettu koko kansi Ruotsissa marmorilla.

                      Comment


                        #12
                        Onko kansi halki, vai pahvi palanut?

                        Comment


                        • #13
                          Ei tiedä vielä, selviää parin viikon sisällä kun ehtivät pajalla ottaa hatun pois.

                          Comment


                          • #14
                            Oli kuulemma pahvi hapertunut ykkösen liepeiltä. Kansi koeponnistettu ja ehjä. Ihmetyttää että mikä tuommosen tiivisteen syöpymisen noin vähillä kilsoilla voi aiheuttaa. Nyt tuntuu pelaavan, on se vaan hitusen eri auto ajella kuin berttavitonen.

                            Comment

                            Working...
                            X