Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorilämmittimistä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Moottorilämmittimistä

Kertokaas nyt miten se letkunlämmitin pitäs asentaa audi a6 1,8T AEB malliin?
    Näitä ketjujahan on, mutta lähinnä jos sais valokuvan "Toimivasta" letkunlämmittimestä miten se on asennettu, se kiinnostais, ettei se kärähdä eikä tule ongelmia kylmäkäynnistyksessä.
    Mihin väliin se pitäs laittaa ettei tule ongelmia, voisin tietty ottaa kuvan ja laittaa sen tänne, palanut jo kaksi vastusta.
    Uusi vastus maksaa sen 150-160 euroa.
    Kiitos etukäteen jos sellanen kuva joltain löytyy.
    Aihe alkaa olla kohta ajankohtainen.

Kokeilitko jo esim. www.defa.com? Noh, tyhmä kysymys sinänsä. Sieltä löytyy asennusohje letkulämmittimelle kuvien kera, kas tässä.

Comment

Tuttujahan noi kuvat on, mutta ei noi kuvatpoista ongelmaa. Kiitos silti.

Comment

Tai sit laitat calixin vastuksen kiertovesipumpulla. Maksaa kyllä aika helvetisti mutta ainaki moottori lämpee tasasesti eikä tuu nuota käynnistysvaikeuksia.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
          Tai sit laitat calixin vastuksen kiertovesipumpulla. Maksaa kyllä aika helvetisti mutta ainaki moottori lämpee tasasesti eikä tuu nuota käynnistysvaikeuksia.
          No tätä harkitsen, maksakoon mitä maksaa, pääasia että pelaa.

Comment

Kiinnostais kyllä joku jolla defa toimii ja miten se on asennettu, ettei tarvis alkaa väsäileen pumppuja tai muita lisäpalikoita.

Comment

No voin käydä räpsäseen kuvan tässä kun kerkiän. Eikai siinä asennuksessa mitään ihmeellistä ole? Ainakin viimetalvi meni täysin ongelmitta käynnistymisen suhteen, ja lämpesikin mielestäni kohtuu hyvin.

Comment

Niinkuin noissa ohjeissa on.
                Kolmeen 1.8t olen laittanut vastuksen joista yksi oli aeb kone.
                Pidin aina yön yli roikassa eikä palanut yksikään defan vastus. (nyt ei raski enään kun pitää maksaa itse sähköt) :)

Comment

Öljynsuodatinjalasta kuva otettu ylhäältä päin. Parempaa en saanut purkamatta, mutta haarotus tulee siis tuohon kuvassa ylempään letkuun.

Ps. Koko konehuone aivan öljyn peitossa rikkoutuneen huohottimen ansiosta. :(
                  Attached Files

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja ilyx Näytä viesti
                    Öljynsuodatinjalasta kuva otettu ylhäältä päin. Parempaa en saanut purkamatta, mutta haarotus tulee siis tuohon kuvassa ylempään letkuun.

Ps. Koko konehuone aivan öljyn peitossa rikkoutuneen huohottimen ansiosta. :(
                    Kiitos ilyx, juuri tuota kuvaa kaipasin ja missä mun lämmittimen asennuksessa on tehty virhe. Mulla toi itse lämmitin on öljyjalan vieressä eikä vesipumpun alla. Täytyy ottaa kuva omasta auton lämmittimestä, niin huomaa eron miten se on asennettu.
                    Jotenkin katsoin että minun autossa lämmitin on ölyjalan alla (pätkä putkea ja lämmitin), johon saattaa jäädä ylimääräinen mutka kun auto ei ole käynnissä.

Comment

Lämmittimen fyysisellä sijainnilla ei niinkään ole väliä kunhan se on oikeassa letkussa. Kannen päähän menevässä letkussa, jossa on nesteen lämpöanturi lämmitin ei oikein toimi. Tärkeintä on, että lämmitin on asennettu Timon kuvan mukaan toinen lähtö ylöspäin, ja niin että letkuihin ei jää lappoja. Pienikin määärä ilmaa polttaa vastuksen oikeastaan heti.

Comment

Ja ihan sama vaikka se noin ohjeitten mukaan olisi asennettukin, hyöty on lähes nolla verrattuna lohkoon asennettuun lämppäriin. Itse asensin webaston aika alkutalvesta kun huomasin hyödyttömyyden.

Comment

Hyöty nolla? Viimetalven kovillakin pakkasilla venttiilikoppaa myöten tuntui kädellä koittaessa lämpimältä, kahden tunnin lämmityksen jälkeen, joten en nyt ihan nollasta puhuisi.

Comment

Kyllä mä luulen että ei letkulämmitin hyödytön ole, eihän se tietty kiertovesipumppuselle webastolle pärjää...Tai webastolle ylensäkkään.

Comment

Lähes nolla oli kommenttini. Kyllä se -20asteinen moottori varmaan nollaan asteeseen lämpee muutaman tunnin lämmittämisellä, mutta tosiaan vastaava moottori lohkoon asennetulla lämppärillä on samalla lämmityksellä +40astetta. Letkulämppärin kanssa tarttee takkia pukea päälle kun aamulla lähtee liikkeelle, lohkoasenteisen kanssa ei.

Comment

Ja Webastoon vertaaminen näissä on täysin turhaa, koska heikoinkin webasto on vähintään 3x tehokkaampi kuin perus letkulämmitin.

Itsellä on ainoastaan positiivisia kokemuksia letkulämppärin käytöstä. Sen saa asennettua autoon kuin autoon ja moottori lämpenee suht' nopeasti.

Comment

Eikait täällä kukaan letkulämppäriä ja webastoa olekkaan verrannut, vaan letkulämppäriä ja lohkon vesitilaan kiinnitettävää lämppäriä. Eikä se webastoon vertaaminenkaan tässä tapauksessa hirveän turhaa olisi ollut, koska letkulämppärin jälkeen se on seuraava vaihtoehto kun lohkolämppäriä ei saa. Tai olisihan välissä vielä letkulämppäri vesipumpulla, mutta se sitten alkaa oleen webaston kanssa samoissa hinnoissa.

Comment

Niin, mitä maksaa webasto kaikkineen ja mitä maksaa letkulämmitin pumppuineen bensa autoon?

Comment

Webaston saa sellaiseen 700 euroon uuden varusteineen.
                                      Tämän verran maksaa sitten noi sähkölelut Fixuksen hinnaston mukaan:
                                      Vastus 70e
                                      Asennussarja vastukselle 81e
                                      Vesipumppu 296e
                                      Asennussarja pumpulle 31e
                                      Sisätilan haaroitus 75e
                                      Sisätilan lämppäri 80e
                                      Tästä tulee nopeella ynnäyksellä 633e...

Comment

Taitaa liikkeessä asennettuna Webastot olla siinä 1000-1500e riippuen mitä laitetaan. Saksasta tilaamalla itsellä jäi maksamaan kaksi edellistä n. 650eur kun myös asennuksen teki itse.

Comment

Working...
                                        X