Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KE jet..Seoksen/ilmamäärän säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    KE jet..Seoksen/ilmamäärän säätö

    Jos nyt oikein ymmärrän niin ke-jetronic on täysin mekaaninen spruuta bokseista ja piuhoista riippumatta.
    Meinasin käydä vikaosiossa hätiköityjen päätelmien ansiosta mutta onneksi vanhojen hönöjen "she ei shaa benshaa" kummitteli päässä ja törmäsin "mikä sennimisittenon, no sen ilmanputsarinkotelon kautta löytyvä seosta säätävä keinuvipu, joka? liikkuu alipaineen/imuilman liikuttaman ilmaläpän mukana?.
    Tähän asti osat liikkuvat herkästi mutta tuon läpän yläpuolella on toinen läppä, joka liikkuu tahmeasti, ilmeisesti tarkoitus on rauhoitella seosvivun liikkeitä mutta rauhoitteleekin koko käynnin. Kädellä kun auttaa alkuun niin kaikki menee ihan hyvin siihen saakka kunnes pudottaa takaisin olemattomalle tyhjäkäynnille.
    Uskoisin että Huomenissa kun puran jakelija ilmanputsari kolhoosin atomeiksi, löytyy pieneltä alalta paljon pashaa.
    Oisko jollakin purkukuvaa ko läppämysteeristä + suomenkieliset nimet osille, niin ei tarvitsisi aina kirjoittaa "uutta päätaloa"

  • #2
    Määränjakajaa ei sitten kannata mennä avaamaan. Muovit toki voi irroittaa ja putsata. Itse en kyllä ymmärtänyt, mitä tarkoitat kahdella läpällä, kun yksi lautanen siellä pitäisi vain olla.

    Comment


      #3
      Eihän siellä ole kuin se paskapytynkansi ja kaasuläppä.

      Comment


        #4
        Kyllä siellä Oli toinenkin läppä, joka toimi viiveellä samaan tapaan kuin SU kaasuttimen luisti. Luultavasti jonkun pelottoman asentama jos kukaan ei ole moiseen törmännyt, joka tapauksessa toimi hyvin kunnes koko pasha lakkasi toimimasta.
        Nyt siellä ei ole mitään läppiä vaan toisen pelottoman asentama vaijeri kaasuvivulta määränjakajan vipuun. Haittapuolena on käynnistäessä kierrosten karkaaminen mutta hetken kun lämpenee niin toimii suht hyvin, kulku ja kiihtyvyys entiseen verrattuna paljon paljon parempaa.

        Silti jäi kysymys, mikä tuosta töttöröstä hajosi??? ongelma alkoi samalla hetkellä kun se lisäilmaluisti (uusi opittu sana) lakkasi toimimasta. Voisiko jetronic boxin hajoaminen aiheuttaa tyhjä- ja tehokäyntiongelmat, jotka kuitenkin toimivat manuaalisesti ohjattuina?

        Comment


          #5
          Nyt ollaan kyllä niin hukassa, että ei pysty sanomaan yhtään mitään. Vaijereita määräjakajassa, ylimääräisiä läppiä...? Joko ymmärretään väärin tai sitten aidosti voi heittää tuolla puukotetulla jetillä vesilintua.

          Comment


            #6
            Juu ei ota kyllä mitään mitään tolkkua tuosta. Ota kuvia meille niin nähdään mitä sinne on patentoitu.

            Comment


            • #7
              vaijeri kaasuvivulta määränjakajan vipuun
              Kaasuläpänvaijerin vielä ymmärtää, mutta mj:n vipu?? Kyseessä siis ruisku kuitenkin, tai no niin KE: stähän tässä puhuttiin. Outo.

              Comment


              • #8
                Sinäkö asensit vaijerin kaasuläpältä määränjakajan vipuun? Jos näin, niin se oli sitten siinä sen Audin tarina. :(

                Comment


                  #9
                  Tuon auton tarina on ollut jo jonkun kerran lopussa mutta... <[8) Sillä ei sinällään ole merkitystä, liikuttaako sitä soosivipua alipaine vai vaijeri jos liikkeiden suhde toimii. Pitää napsia jokunen kuva, vaikka niillä ei ratkotakaan sitä, mikä tuota autoa alkoi vaivaamaan. Toisaalta kun alkuperäinen vika löytyy, ei mikään estä pistämästä orkkiskalikoita paikoilleen.
                  Elikä, jos jetronic boxi hajoaa, lähteekö kone sen jälkeen käyntiin? Jos lähtee, ottaako kierroksia?? Jos ottaa, niin mikä aiheuttaa sen että tehokäynti on hukassa???

                  Comment


                    #10
                    Eli säädät seoksia ajaessasi jatkuvasti siitä vaijerista moottorin rasituksen mukaan? Vissiin vaatii pari viikkoa harjoittelua, ennen kuin sen saa käymään kohtuullisesti.

                    Ei mitään järkeä kyllä edes pohtia missä on vika, jos siellä on oikeasti puukotettu noin rankalla kädellä. Vähän kyllä veikkaan, että nyt menee termit sekaisin. Määräjakajan läppää et nimittäin et vaijerilla liikuta siten, että sen vaijerin kiinnitys ei olisi vaatinut peruuttamattomia muutoksia.

                    edit: Ei hitto. Ei sitä niin voi edes tehdä. Nyt tarkoitat jotain ja me ymmärrämme toista. Väität siis, että joku on asentanut kuvan läppään numero 2 vaijerin ja kaiken lisäksi vielä ilman peruuttamattomia muutoksia sen tuosta määräjakajasta imusarjalle lähtevän ilmatuutin/putken lävitse? Ja tuon lisäksi vielä väität, että sillä autolla pystyy ajamaan vetelemällä sitä vaijeria? Ja mikä se ylimääräinen läppä on?

                    Viimeksi muokannut jasso; 11.8.2012, 23:51.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä se aikoinaan vähän teetti kun volvoista otettiin löysät pois ;) Silloin -80 alussa vehkeet oli suht uusia, tietoa ja rahaa vähän.
                      Se ylimääräinen läpykkä oli tuon "pöntön" yläreunassa X ristikossa sellaisessa SU- kaasuttimen tapaisessa luistissa kiinni. Sen idea selvisi kun otin sen pois, mutta jahka saan toimivan jnic boksin, niin laitan sen takaisin. Sitä ennen kuitenkin etsin romuläjästä joutilaan jakajan poseeraamaan kuvan ajaksi.
                      Se vaijeri (0,6mm monikuitu olisi parempi= elävämpi ja kestävämpi) on kiinnitetty n, 1cm varrella (liikeradan säätö) olevalla prikalla tuon no,2 yläpuolella olevan läpän kiinnityspultilla ja toinen pää kaasuvivussa.
                      Ainoa muutos alkuperäiseen on 3mm reikä jakajan kumikannessa, eli ei kovin paljon peruuttamattomsti murjottu (otin jo kuvan)

                      Käytännössä kaikki määräjakajan muoviosat ja tuo"pytyn"kansi joutaisi heittää kierrätykseen, laittaa putsari suoraan imuläppien perään niinkuin se on EFI-koneissakin ja tökätä tuo jakaja tankoineen toiselle puolelle moottoria kyljelleen, jossa se olisi helppo asentaa kaasuvivustoon tarkalle välitykselle (ehkä joku päivä 8)

                      Minulta ehkä ensimmäinen järkevänkuuloinen idea <[8\ Mutta olisiko mahdoton ajatus väsätä kuvagalleria malli/tyyppikohtaisista releistä, bokseista, kytkimistä, vivustoista, paikoista, mistä em, löytyy jne. Ainakin se helpottaisi monien kohdalla (myös itseni) osien ostamista, myyntiä + omatoimista korjailua. Säästöt saattaisi kuitata vaivan aika pian jos isompikin porukka alkaisi kuvaamaan palikoita

                      Comment


                        #12
                        Enpä tiedä, jos tuollaisella ylimääräisellä vaijerivirityksellä sen saa toimimaan ja vielä menemään päästöistäkin läpi niin hattua täytyy kaverille nostaa :-)

                        Comment


                          #13
                          Nyt on kyllä foorumin rankin purkkaviritys kyseessä. On nimittäin seokset melkosen perseellään tollasella hökötyksellä. En nyt oikein ymmärtänyt miksi ihmeessä tuon vaijerin siihen asensit?

                          Comment


                          • #14
                            Millä helvetillä tuo voi toimia ku oon itte koittanu joskus käynnis olevan k-jetin pytyn kantta nostaa putsarikotelon kautta ja sehän sammu heti.

                            Comment


                              #15
                              Todellinen vikahan lienee huohotinvuoto tai imuvuoto. Kelju koo ei käy esim ilman öljykorkkia, koska sitä kautta imetty ilma huohottimen kautta ei ole nostamassa lautasta.

                              Suht legendaarisen kuuloiset patentit on kyseisessä vehkeessä. Ilmeisesti jo aiemmin ja nyt tämä uusikin.

                              Comment


                                #16
                                Ehkä se kaasuläpän mukaan aukeavana pysyy käynnissä.

                                Comment


                                  #17
                                  Aika los patenticos. Eli tässä nyt on yritetty hakea kuorman perusteella säätyvää syöttöä tyyliin kaasuläpän avautuma. Sinänsä joo, mutta tuota ei kyllä voi saada toimimaan oikein. K-jetin läpän liike kun nimittäin ei ole lineaarista, kun taas kaasupolkimeen kiinnitetyn vaijerin on.

                                  Tai jos toimii, niin jösses. Yleisö vaatii videota.

                                  edit: Eikun taitaa se luistin liike siellä sisällä avata ihan lineaarisesti niitä aukkoja ja siten syöttöä. Eli periaatteessa kaikesta huolimatta sen voi saadakin käymään auttavasti jopa melkein koko kierrosalueella. Ei toki oikein, mutta edes käymään.
                                  Viimeksi muokannut jasso; 13.8.2012, 19:08.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X