Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

v6 imusarjojen sopivuus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • v6 imusarjojen sopivuus.

    Eli tiedossa on se, että tuohon oman 2,6L ABC koneen päälle sopinee tuo vastaavan 2,8L (koneen mallimerkintää en muista) koneen imusarja.
    Mutta nyt on mietinnässä, että mitä eroja on kyseisillä imusarjoilla ja kaasuläpällä? Onko isomassa koneessa siis kuinka paljon isompi kaasuläppä ja virtaako imusarja kuinka paljon paremmin?
    Entä se, että sopiiko ABC koneen suuttimet, suutintukki ja anturit suoraan kiinni tuohon 2,8 imusarjaan?

    #2
    Sopii fyysisesti kiinni, kaasuläppä on sama. Sähköjen kanssa menee jumppaamiseksi koska 2,8:sissa erilainen tyhjäkäyntiventtiili (ISV), imusarjan pituussäätöläppien säätökoneisto ja sitten MAF MAPin sijaan.
    Netissä väittävät että 2,8 sarjalla saisi lisää potkua koneesta, yksi ruotsalainen kaveri tosin väitti että 2,6 suuttimilla menee seos laihaksi tuolla 2,8 imusarjalla. Haullakin löytyy keskustelua aiheesta (ja muistaakseni ei niin positiivisia kokemuksia swapista) Itselläni tuo on jäänyt muiden kiireiden vuoksi kesken, käytännössä kaikki osat on hankittuna...

    Comment


      #3
      Niin siis 2.8 12-tappisessa on MAF MAP:n kaverina...

      Comment


      • #4
        Täytynee varmaankin palikat hommata ja ruveta tutkimaan asiaa tarkemmin, kun osat kädessä. Tarkoituksena on tehdä koneelle nimittäin hieman muutakin virittelyä mm. nokka-akselit hiotaan jyrkemmiksi ja pakosarjat ainakin teen peltiset.

        Comment


          #5
          Kannattaisko siihen laittaa suorilta tollanen 2,8 v6 ja viritellä sitä sitten? Näyttäis kokonaisia autoja saavan virosta alle tonnilla, siinä sais koneen melko edukkaasti ja varaosia omaan kippoon/myyntiin.

          Comment


          • #6
            Ite laittasin ehkä 2,8 30v koneen tuommosen nokalle.

            Comment


            • #7
              Hmm. Tuo 30v kyl kuulostais aika kivalta, mut se hinta vaan voi olla suht suolanen. Paitti, jos saksasta löytää jonkun raadon mistä saa osat otettua.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                Niin siis 2.8 12-tappisessa on MAF MAP:n kaverina...
                Ei taida kuitenkaan 2,8 12V AAH-koneessa olla MAP:pia . Esim. AAN turbosta 2,2 löytyy molemmat.


                30V-moottori varmaan vaatii myös uuden ECU:n , joten voi mennä turhan vaikeaksi.

                Porattua kaasuläpän runkoa ja imusarjaa saa Motodyneltä : http://motodyne.com/frames/audi_other.html
                Tehojen nousu on kuitenkin varsin marginaalista, mutta ainahan vähän erikoisia laitteita on mielenkiintoista tehdä.
                Viimeksi muokannut vepek; 3.8.2012, 01:47.

                Comment


                  #9
                  Tuskin sitä saksasta kannattaa uittaa ellei ole hyviä rahtikontakteja. Viron puolella näytti olevan 30v-koneellisia a-nelkkuja alkaen 1,5ke. Ei mahdoton raha sekään. Siinähän olis kaikki, johtosarjat ynnä muut. Putkituksia ja sähköjä joutunee kyllä seppäämään jonkun verran että sen saa pudotettua b4-koppaan. Sinänsä 12v olisi helpompi, kun kaikki menee bolt-on.

                  Comment


                    #10
                    Samalla seppäämisellä istuttaakin jo 2,7 bitukan...

                    Comment

                    Working...
                    X