Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 4,2 V8 pyörii kylmänä vajailla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 4,2 V8 pyörii kylmänä vajailla

    Otsikon mukainen A/S8 lähtee no 6/10 kylmäkäynnistyksestä pyörimään normaalisti, kunnes n. 3 sekunnin kuluttua käynnistymisestä syttyy punainen KAT valo kojetauluu ja 8. Sylinteri putoaa pois pelistä!

    Tällöin autolla pitää ajaa sen matkaa että nesteen lämmöt on noin 50asteessa, tässä tilanteessa uusinta käynnistys käynnistää moottorin normaalisti, eikä valoja tai käyntihäiriötä tulee enää!

    Mikäli on aamu jolloin valo ei syty, toimii kone aivan normaalisti taas seuraavaan kylmäkäynnistykseen saakka :O

    Vikakoodin antaa 8. Sylinterin paloprosessiin! Puolan vaihto varmasti toimivaan ei auttanut :/

    Onko ennakkotapauksia tiedossa?Merkkiliikkeen kanta on luonnollisesti että ruvetaan vaihtamaan osia uusiin, niin joskus vika häviää.

  • #2
    Minkä ikäinen? Tiedätkö moottorin tyypin? Yksi vastaava tapaus korjaantui suuttimen vaihdolla, suuttimet voi mitata ihan helposti kotikonstein jos yleismittari ja ruuvimeisselit pysyy kädessä.

    Comment


    • #3
      No papereissa ja runkonumeron perusteella on -96 A8, MUTTA sisältä ja päältä on kyllä niin S8! Ota tästä selvää... Moottorin tyyppinumeroa en ole löytänyt, missähän sijaitsee?

      Comment


      • #4
        Joko lohkon kyljessä josta verraten vaikea nähdä tai sitten auton alkuperäisessä omistajan käsikirjassa. Suuttimien puolesta kuitenkin se ja sama, otat moottori sammuksissa suuttimien sähköliittimet irti ja mittaat suuttimien resistanssin. Kaksi nastaa joiden väliin vastusmittari. Kylmällä koneella pitäisi olla jossain ~12 Ohm ja lämpimällä koneella ~18 Ohm.

        Nuo arvot ei välttämättä ole niin justiinsa, tärkeää on että joka sylinterissä on suht sama arvo. Varsinkin jos se 8. pytyn suutin näyttää jotain ihan muuta tai käyntihäiriö korjaantuu suutinta kopauttamalla niin vika on siinä.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Pexodus Näytä viesti
          No papereissa ja runkonumeron perusteella on -96 A8, MUTTA sisältä ja päältä on kyllä niin S8! Ota tästä selvää... Moottorin tyyppinumeroa en ole löytänyt, missähän sijaitsee?
          Onko Ässän mittaristo?Moottorin koodi löytyy vasemmalta puolelta lohkoa kompuran ja ohjaustehostimen pumpun yläpuolelta aivan lohkon etu ja yläreunasta.
          Ässässä on muuten eri suuttimet kun tavan kasissa.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viesti
            Onko Ässän mittaristo?Moottorin koodi löytyy vasemmalta puolelta lohkoa kompuran ja ohjaustehostimen pumpun yläpuolelta aivan lohkon etu ja yläreunasta.
            Ässässä on muuten eri suuttimet kun tavan kasissa.
            Jep! Myös 6-lovinen manuaalilaatikko löytyy jota A8:iin ei edes saa!

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viesti
              Onko Ässän mittaristo?Moottorin koodi löytyy vasemmalta puolelta lohkoa kompuran ja ohjaustehostimen pumpun yläpuolelta aivan lohkon etu ja yläreunasta.
              Ässässä on muuten eri suuttimet kun tavan kasissa.
              Sieltähän se löytyi osoittamastasi paikasta ja AHC sieltä löytyi! Eli ässä on kuten pitikin! Paperit on vaan A8 :/

              Comment


              • #8
                Tuotu joskus jostain ja ilmoitettu A8:na -> halvemmat verot? Taitaapa noissa muissakin konsonanteissa lukea otteessa esim. A4 S4.

                Comment


                • #9
                  Joo, niin lukee.

                  Comment


                  • #10
                    18,5ohm oli suutin, mutta tulppa oli aivan paskana! Tietenkään yhdessäkään Kuopion huoltoasemalla ei ollut käypästä, joten huomiseen menee!

                    Comment


                    • #11
                      Olikin aikasemmin jo puhetta Pekan kanssa tästä, että eikös S8:a alettu valmistamaan -97 ja ovat siis myyty -98 mallina.

                      Sisänsä siis outoa että runkonumero sanoo auton olevan -96 A8, jotain vilunkia harrastettu jossain vaiheessa auton elämää?

                      edit: wikipedian mukaan AHC moottoria olis sit kuitenkin valmistettu 07/96 - 06/99

                      Comment


                      • #12
                        Netin mukaan tuota konetta on tehty alkaen 10/96 mutta tosiaan S8 korissa sitä on saanut vasta 97.
                        Tuo on tosiaan runkonumeron perusteella A8 vaikkakin on manuaali askia myöten S!

                        Itsehän ostin tuon auton pelkillä luovareilla järkyttävässä kaatosateessa joten ei tullut siinä sitten sen tarkemmin tutkittua ja kun konttorilta sain laput käteen seisoi kauppanimi: Audi:n tilalla Audi A8 :O turhapa siinä enää räpiköidä!

                        Soitin kuitenkin auton maahantuoneelle jobbarille joka sanoi että kun auton toi maahan vuonna 2003, oli säästänyt 6500e veroissa kun rekisteröi sen A8:ksi :( no nyt mulla on sitten pommi jonka kanssa pitää olla konttorilla ihan hissukseen ;)
                        Joka vielä käy seitsemällä sillointällöin :)

                        Comment


                        • #13
                          Kurkkaappa onko tulpissa/palotiloissa eroja. Valitettavan paljon noissa ollut kansipahvivikoja, että voisiko vuotaa nestettä sylinteriin ja sen takia käydä vajailla?

                          Comment


                          • #14
                            Eipä juuri ollut eroa, pari tulppaa oli vähän karstaisempia kuin muut, muuten hyvät! Kasin puola antoi ihan normaalin sytyn, tulppaan ei saatu eloa!
                            En haluaisi kyllä uskoa tiiviste vikaan, on passatin kansiremontti vielä niin tuoreessa muistissa :/

                            Comment


                            • #15
                              Nyt on tulpat metsästetty! Laakkoselta tehdastilaukseen, Savon autotalolla hyllyssä! Ei muuten ollut missään muualla noita tulppia.

                              Nykyiset Densotkin on ABZ moottorikoodisen A8:n tulpat, saa nähdä mitä käy kun laittaa oikeat?!

                              Comment


                              • #16
                                Tuleeko nelikärkiset? Ne on omien ässien sahapukkeihin osoittautuneet hyviksi.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei tullut! Ihan NGK:n listalta BUR6EFSZ, toivottavasti auttaa!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                    Tuleeko nelikärkiset? Ne on omien ässien sahapukkeihin osoittautuneet hyviksi.
                                    Mikäs malli on? Voisi kokeilla jos nuo ei skulaa!

                                    Comment


                                    • #19
                                      En nyt muista AQJ:n tulpan mallia mutta se tuskin kuitenkaan käy AHC kansiin. AQJ tulpat on suoralla laipalla ja AHC vissiin samaan tapaan kuin AHK eli kartiomallisella tulpalla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä tuo BUR6EFSZ toimii tai sitten on muussa vikaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo, nyt kun muistelen niin ko tulpat löytyy vanhemmasta AHK koneisesta ässästä, eipä niissä valittamista.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo kartiomallin tulppa on!
                                            No kohta laitetaan tulpat kiinni ja katsotaan vaihdetaanko dynamiittia tilalle ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei noissa alkupään A8 ja S8 välillä paljon eroa taida olla paitsi koneen osalta, eli sen suhteen ei tartte murehtia.

                                              Comment


                                              • #24
                                                No tulpillahan ei ollut mitään vaikutusta käyntiin?!? Vieläkö mitataan kaikki puolat ja suuttimet vai mitä tässä rupeaa tekemään!

                                                Välillä kuullostaisi siltä että pyörii kokoajan tyhjäkäynnillä vajailla ja kierroksilla ei, vaikka KAT valo palaisi :(

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ohivuodot kannattaisi mitata myös.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viesti
                                                    Ohivuodot kannattaisi mitata myös.
                                                    Ei just nyt ole vehkeitä :(

                                                    Kai se pitää luovuttaa ja viedä johonkin autosähköpajaan ja maksaa itsensä kipeäksi...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Myös kaikkien suuttimien vastuksen oli 17,5-18,5ohm lämpimänä.

                                                      Kaikilta puolilta tulee hyvä kipinä tulpalle sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla.

                                                      Huomenna luettava vissiin uudestaan vikakoodeja antaako jotain, koska tämä 8. sylinterin vika on vain edellisen omistajan kertomaa joka ei ollut osannut vaihtaa edes oikeita tulppia tähän...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Katsopas tulpanreijistä miltä männänlaet näyttää.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viesti
                                                          Katsopas tulpanreijistä miltä männänlaet näyttää.
                                                          Täytyy katsoa! Miltä kuuluisi näyttää? Tai mitä eroa kuuluu olla hyvällä/huonolla?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllähän niiden samanlaisilta pitäisi näyttää kaikkien.Kuivilta eikä hirveesti karstaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X