Vm 2001 A4 V6 multitronic nykii kevyesti kiihdyttäessä noin 1500-2000rpm kohdalla. Kun kierrokset nousee yli n. 2000 nykiminen loppuu. Ei ole väliä onko vaihdekeppi automaatti- tai manuaalivalinnalla. Manuaalivalinnalla pitkään nykimiskierroksissa jurruttaessa moottorin vikavirhevalo alkaa vilkkumaan, mutta valo sammuu heti kun nosta kierroksia niin että nykiminen loppuu. Vikavirhevalo ei syty normaaliajossa.
Nykimistä ei esiinny jos kone on kylmä, mutta heti kun lämmöt on lähellä normaalia nykiminen alkaa.
Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Tilasin VAG405-lukijan, sitä odotellessa...
Nykiminen alkoi samoihin aikoihin kuin muutama muu jo korjattu oire: huohotinventtiili oli tukossa ja huohotinputki poikki. Näiden korjauksen jälkeen alkoi öljyvuoto repsikan puolelta. Öljyvuodon korjauksen (uutta tiivistettä) jälkeen alkoi nykimisoireet.
Nykimisoireet täsmää täälläkin kerrottuihin multitronic-ongelmiin, mutta tuo öljyvuoto ja huohotinongelmat mietityttää.
Nykimistä ei esiinny jos kone on kylmä, mutta heti kun lämmöt on lähellä normaalia nykiminen alkaa.
Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Tilasin VAG405-lukijan, sitä odotellessa...
Nykiminen alkoi samoihin aikoihin kuin muutama muu jo korjattu oire: huohotinventtiili oli tukossa ja huohotinputki poikki. Näiden korjauksen jälkeen alkoi öljyvuoto repsikan puolelta. Öljyvuodon korjauksen (uutta tiivistettä) jälkeen alkoi nykimisoireet.
Nykimisoireet täsmää täälläkin kerrottuihin multitronic-ongelmiin, mutta tuo öljyvuoto ja huohotinongelmat mietityttää.
Comment