Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensanpaineensäätimen o-renkaat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bensanpaineensäätimen o-renkaat

    Onko kellään tietoa 2.8 ack koneen b-paineensäätäjän o-renkaista että mitä kokoa ovat.Alkaa korpeamaa toi kylmä käynnistys kun 5-10 sekkaa saa sahata että alkaa lupailee käyntiin.Oletan että ne vuotas paineen pois.Bensa pumppu on vaihdettu 3kk sitten eli tuskin sieltä päästä valskaa paineet pois

  • #2
    Kylmäkäynnistykseen ei juurikaan vaikuta, vaikka vuotaa paineet pois. Kuumakäynnistyksissä tulee ongelmia.

    O-rengassetin saa marmorilta 5 eurolla. Mulla on yhdet kotona pöydällä, voin mittaillakin jos tarpeen...

    Comment


    • #3
      En usko, että bpaineensäätimen O-renkaat on syyllisiä tässä. Speksien mukaankaan bensajärjestelmä ei pidä paineita kuin muutaman tunnin. Epäilisin, että pumpun vaihtoon liittyy nyt jokin pieleen mennyt asennus. Myös pumpun takaiskun kunto kannattaa selvittää, se on vielä säädintäkin isommassa roolissa tuossa vaiheessa. Jos säädin ei pidä paineita, niin se auto ei kyllä toimi sitäkään vähää lämpimänä.

      Nestepainejärjestelmissä pienenpienikin vuoto aiheuttaa todella nopeasti paineen putoamisen.

      Comment


      • #4
        Ostin uutena tuon Walbro 255lph bensa pumpun ja vähän epäilen että nyt jo pumpun takaisku reistailisi.
        Alottas nyt huvikseen noista o-renkaista ja käyn hakemassa suoraan marmorilta kun noin halvat kerran. Kiitosta vain. Kylmänä saa kunnol sahata ja sit alkaa käynnistyä muutamalla pytyllä eli oletan että paineet on kadoksissa, lämpöisenä tai tunnin kax sammuneena olleena ei ongelmia.Bensan suodatin on vaihdettu viime syksynä mutta kilsoja tullu jo 25000 sen jälkeen eli vaihtas nyt senkin samalla.

        Comment


        • #5
          Oireet ei tosiaan viittaa ollenkaan painevuotoon, kyllä siellä jotain muuta häikkää on.

          Comment


          • #6
            B-suodatin vaihdettu ja eipä ollu marmorilla hyllyssä o-renkaita mut tilaukseen, vaihtas vaikka huvikseen ne, haittaa tuskin on :) hintakin noussu kun sanovat hinnaksi 9.6e Seuraavaksi vois vaihtaa etanoli & bensa seoksella ajetut denson tulpat bochin tulppiin.

            Comment


            • #7
              Kylmänä nimenomaan ei pitäisi olla lainkaan ongelmaa siitä, että paineet johonkin karkaisivat. Pumppu käynnistyy heti, kun laitat virrat päälle, joten siellä on paine käytännössä saman tien. Säätimen O-renkaiden tai takaiskun viallisuus ilmenisi puolestaan n. 15 minuuttia seisseen kuuman auton startissa. Silloin bensa olisi suutintukissa päässyt höyrystymään ja työntämään vuotavaa reittiä bensat pois linjoista ja suuttimista. Tämän ns. höyrylukon vuoksi linjoissa ne takaiskut on.

              Comment


              • #8
                Itse asiassa pumppu käynnistyy vasta kun alkaa starttaamaan.Hölmö systeemi minun mielestä.

                Comment


                • #9
                  No niin alkoi mennä hermot tuohon kylmänä starttaamiseen ja purin bensatankin kannen ja asensin takaiskuventtiilin pumpun ja kannen väliseen letkuun ja avot nyt käynnistyy ilman sahaamista. Eli tod näk uudessa pumpussa jotain vikaa kun ei pitänyt paineita uutenakaan. eli walbro pumppu on aika paska ja takuuseen en jaksa alkaa vaihtelee kun ei ole vara pumppua eli näillä patenteilla mennään.

                  Comment


                  • #10
                    Itellä on toiminut Walbron pumppu hyvin eikä valuttanut tyhjäksi letkuja, ja jatkossakin sen tehtävä on toimia siirtopumppuna kerääjäsäiliölle. Saa nähä kuinka kauan se kestää e85:lla.

                    Comment


                    • #11
                      Joo etanoli seoksella mennään...

                      Comment

                      Working...
                      X