Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 2.4 v6 aps tukehtuu ja tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 2.4 v6 aps tukehtuu ja tehoton

    Eli kyseisellä motilla oleva pirssi kettuilee ja pitäisi syy löytää..
    Oon vaihdellu lambdat, imm:n, katit yms.
    Tuntuu tehottomalta ja kaasua kun pumppailee tyhjäkäynnillä niin tuntuu ja kuulostaa että tukehtuu, kone huoneesta aina pumpatessa hirveä "imun" ääni ja bensan haju rupeaa käryämään..

    Vikakoodit kun luin ei herjannut suoraan mitään anturia ainakaan väitti vaan että pyörii laihalla..

    Lämpötila-anturia kävin tänään kyselemässä alkuperäis numerolla paikallisesta varaosaliikkeestä ja löytyihän sieltä mutta liitin osa oli pyöreä eikä neliskulmainen.
    Onkohan se tossa osassa vika kun välistä mittari nousee 90:een mutta välistä ei sitten mihinkään.

  • #2
    No nyt on vaihdettu oikeanlainen lämpötila-anturi ja eipä oikeastaan muuttunut käytös mihinkään..
    Jotain uutta tapahtu kyllä, eli kiihdytyksessä rupes nykimään ja jumalaton sininen utu pilvi tuli putkesta.
    Oisko kellään mitään ideoita??

    Comment


      #3
      Tarkista imupuoli, huohotus- ja alipaineletkut. Kuulostaa siltä, että imee ilmaa ilmamassamittarin ohi.

      Comment


      • #4
        Jees pitää käydä starttipilottia ostamassa ja ruveta tutkailemaan.

        Comment


        • #5
          Ei löytyny ilmavuotoja. Kokeilen huomenna vielä toisella ilmamassamittarilla. Sit kyl rupeaa olemaan oma tieto/taito jo lopussa..

          Comment


          • #6
            No niin nyt on taas tullut rassailtua ja ihmeteltyä. Kokeiltu toisella imm:llä ja vikakoodit nollailtu. Ei ainakaan pienen koeajo lenkin päätteeksi antanut mitään vikakoodia mutta tehottomalta vaikuttaa..
            Elikkä sen laitoin merkille että ajaessa auto ei kiihdy täysikaasulla hyvin vaan sitten kun poljinta nostaa jonkin verran?? Onko tuo ominaisuus vai missä on vika?

            Comment


              #7
              Täyskaasulla nykiminen viittaa edelleen ilmavuotoon. Kaasu pohjassa ecu menee ns. open-looppiin, jolloin seosta ei säädetä lambdan perusteella, vaan mitatun ilmamassan ja/tai kiinteiden karttojen perusteella. Osakaasulla ecu osaa korjata pielessä olevan seoksen lambdan avulla.

              Comment


              • #8
                ei se nyi täys kaasuulla mutta ei vaan oikein kiihdy, ilmavuotoa kyllä epäilen mutta startti pilotilla ei vuotoa löytynyt. Toimisko tossa vähän samanlainen testeri kuin turbo vehkeissä eli tulpattu putken pää missä renkaan venttiili imuputkeen kii ja painetta n.1bar?

                Comment


                • #9
                  Nyt on taas nuohottu koko konehuone taskulampun ja starttipilotin kanssa läpi. Ja ei löytynyt mitään vuotoja..
                  Pumppailin taas vaihteeks kaasua ja tämä ns. imu ääni kuulostaa samanlaiselta "sylkäisyltä" kuin vanhassa autossa mistä ois sytty vituillaan.
                  Kävi mielessä ettei vaan jako ois pykälän pielessä tai jotain. Taitais kyllä joku anturi asiasta antaa vikakoodia.

                  Comment


                  • #10
                    Vai mites hall-anturi tempuilee? oireet?

                    Comment


                      #11
                      Oikuttelevasta hall-anturista pitäisi tulla vikakoodi, ecu vertaa nokkien asentoa kampiakselin asentoon. Eli hall-antureita on siis yläkerrassa kaksi (G40 ja G163), imunokkien päädyissä, ja kampiakselilla oma asentotunnistin (G28).

                      Comment


                      • #12
                        Eli unohdetaan sit noi anturit kerran ei vikakoodia anna, mut käytän kyllä tulpat pois tossa illan kyöhmässä. Näkee ainakin onko toisen lohkon tulpissa eroa verrattuna toiseen.
                        Rupeaa kyllä menemään mystiseksi touhuksi

                        Comment


                        • #13
                          Joo tulpat käytetty pöydällä ja toisen lohkon tulpat oli ihan märät??
                          Saman puolen lambdan vaihdoin varmuuden vuoksi vaikka entinenkin näytti ihan ok:lta.
                          Ei vaikutusta.
                          Jatketaan ihmettelyä...

                          Comment


                          • #14
                            Eikö tuu kenelläkään mitään mieleen??
                            Vain toisen puolen tulpat on märät eli sillä puolella vika mutta missä?

                            Comment


                            • #15
                              Suutinvikaa ollut useissa 2,4:sissa viime aikoina. Esim 1 suutin tukossa niin rikastaa muita sylintereitä ja rötää ja kastelee tulppia. Nyki auton käydessä suuttimen johtoja irti, viallisen suuttimen ollessa irti käynti ei juuri muutu.

                              Comment


                              • #16
                                Tämä kuullostaa tutulta. Kun laitin omaani 2.4 30v quattrooni vakio ilmanputsarikotelon tilalle kartisuodattimen kiinni niin maffin ja kartiosuodattimen välille tuli kartiosuodattimen kiinnityslevy jossa oli tosi pieni reikä mistä otti ilmaa sisään.

                                Auto meinas tukehtua täydellä kaasulla koska ei saanut ilmaa ja bensan käry tuli ohjaamoon ja tilanne menin muutaman kilometrin päästä vielä pahemmaksi. Auto rupesi nykimään tasaisella kaasulla ja bensamittari laski sellasta vauhtia, että en oo koskaan nähny sen tippuvan niin nopiaa.

                                Porailin kartiosuodattimen kiinnikkeen reiän niin isoksi kun sain vaan ja sen jälkeen ei enää mitään ongelmaa. Katso onko ilmansuodatin tukos ja ota vaikka hetkeksi koko kotelo pois ja kokeile sitten.

                                Comment


                                • #17
                                  Jees huomenna taas ruvetaan tutkimaan. Kova epäilys on että olisi kansipahvi palanut.. eli puristuspaineet mittaillaan, jos ok niin vilkaistaan suuttimet.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo jossain oli tommoseen suutinvikaseen tehty kansiremonttia ja uusittu kaikki syttyosat ja lambdat jne. Yhden suuttimen vaihdolla tuli sitte kuntoon...

                                    Comment


                                    • #19
                                      no niin eli puristus paineet mittailtu ja kaikki tasaista 10bar, eli kansipahvi teorian voi heittää menemään.
                                      Huomenna katsellaan noi suuttimet. sit on ecua vaille kaikki käyty läpi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja sit on suuttimet käyty läpi ja kaikki tuntuu olevan kunnossa.. Nyt loppu mun järki ton venkeen kanssa ja ens viikolla pirssi menee paikallisen audi-gurun käsittelyyn. Ihmetteli kyllä sekin vikaa mutta varmasti ainakin löytää sen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt tuli mieleen, että voisiko jompikumpi pakosarja/pakoputki ennen lambdaa vuotaa?

                                          Voisi varmaankin aiheuttaa jonkinlaista ääntä ja bensan/pakokaasun hajua, ja lambda näkee seoksen laihana kun ilmaa vuotaa sisäänpäin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Onko tuossa läppiä imusarjoissa toisinsanoinen muuttuvapituuksinen imusarja?

                                            Comment


                                            • #23
                                              On muuttuvapituuksinen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                ton putkiston tarkastelin varmaan ensimmäisenä ja en vuotoja löytänyt.
                                                maanantaina saadaan auto töpseliin ja pakokaasutesteriin kiinni, oli kai tolla audigurulla joitain visiota mikä ois vikana mutta sittenhän se selviää.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mistäs päin tuota vehettä löytyy bensanpaineen säädin? Vois nyt sen tarkastella ennen pajalle vientiä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No niin nyt on velhon luona auto käynyt ja tutkittu ja hutkittu. eli IMM vikahan toi sit oli vaikka toisella kokeilin, sama numero kyljessä ja uusi mutta velho katseli että ei voi sitten mitenkään tuolla toimia..
                                                    Jotenkin rakenteellisesti erinlainen kuin vanha. noh nyt on oikeanlainen mittari tilattu kohta saadaan auto ajuun:)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      alkuperäinen imm maksaa n.100€ kun antaa vanhan vahdossa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ok, eipä oo päätä huimaavan hintainen

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          jees päivitelläämpäs taas tätä. Pirssi sai eilen uuden imm:n ja paskat, ei sen kummemmin pelaa. Ei herjaa vikakoodia mistään.. Tänään käyty joka perhanan piuha läpi ecu:lta pistokkeisiin ja kaikki ok.
                                                          Ei ilmavuotoja, kaikki alipaineletkut yms. vaihdettu.
                                                          Mitäs tässä enää voi olla vaihtoehtoja, ecu, bensanpaineensäädin, bensapumppu??
                                                          Olisko kellään ideoita??
                                                          Ei oo paikallisellakaan gurulla tullut moista vikaa vastaan.
                                                          Tyhjäkäynnillä pyörii niin nätisti kun vaan voi mutta kaasua kun laittaa pomppaa seokset laihalle.
                                                          Viimeksi muokannut Hiprakkaniemi; 19.8.2012, 22:38.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oiskohan kuopion suunnilla ketään gurua joka voisi vilkaista tuota pirssiä?
                                                            Tämän viikon työkeikalla täällä.
                                                            Ainut vika kai siinä on nyt semmoinen että joskus vaihdejarrutuksen jälkeen heittää pari pyttyä pelistä pois vähäksi aikaa. Voi varmaan tulla muutenkin, en ole tarkemmin laittanut merkille. Hiukan kettumainen ajaa ja en oikein tiedä mistä vikaa rupeis etsimään..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X