Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t kytkin

    Hakurilla ei mitään järkevää löytynyt joten, tein uuden

    Onko normaalia että, kytkin haisee esimekiksi 3, 4, 5 vaihteen täyskaasu kiihdytyksessä? Esimerkiksi 4 --> 5 vaihteilla, 120 --> 180kmh kiihdytyksessä rupesi kytkin haisemaan? pitääkö tässä ruveta kytkin remppaa haaveilemaan?

    Onko näissä myös normaalia että kytkin poljin ottaa vasta hirveän ylhäällä, kun taas kaverin mazdassa ottaa tosi alhaalta?

    kuittien mukaan kytkin remppa tehty 160tkm sitten..

    auto oli siis a4 b5 1.8t

  • #2
    Kyllä siellä kytkin ehtoo puolella on. Kaikki merkit siihen viittaavat.

    Onko autoa ohjelmoitu tai muuten viritetty? Tai edes suunnitelmissa? Jos on, suositeltavaa on laittaa valmiiksi järeämpi kytkin. Tuosta: http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=64

    Jos auto on vakio, eikä sitä tulla virittämään, laita vakio palikkaa.

    Comment


    • #3
      Auto on tällä hetkellä vakio, mutta lastua olen ajateelut jossain vaiheessa.. Pitää tuo kytkin varmaankin sitten uusia ennen sitä

      Comment


      • #4
        Itsellä ainakin ottaa kytkin ylhäältä eipähän tuo ole haitannut.
        Kytkimen vaihto tuohon tepon sarjaan ei vaikuttanut, edelleen ottaa ylhäältä.

        Comment


        • #5
          Jep ei minuakaan haittaa että ottaa ylhäältä.. Tota hajua vedossa vaan enemmän ihmettelen

          Comment


            #6
            Tuon perusteella voi väittää, että kytkin on lopussa.

            Kokeile vielä kävely vauhdissa mitä auto sanoo 4 tai 5 vaihteesta, itse varmistan usein kytkin epäilyt tuolla tavoin.

            Comment


            • #7
              Onko olemassa jotain halvempaa versiota tosta Ollin linkkaamasta kytkimestä? Ei viittis 3 tonnin autoon noin kallista välttämättä ostaa.. Mutta joku vähän vakiota järeämpi ois hyvä saada jos sitä innostu sen lastunkin laittamaan

              Comment


                #8
                Tuo taitaapi Suomessa halvin mahdollinen olla + hyvä. Vähänkin jos innostut rikittelemään konetta niin ei varmasti tule harmittamaan, että investoit parempaan kytkimeen.

                Comment


                • #9
                  Multa jäi auton vaihdon yhteydessä ylimääräiseksi hyväkuntoinen s2 kytkinlevy sekä asetelma. Tarvitsee kaveriksi audi kasikympin kovan vauhtipyörän sopiakseen a4:seen. Ja vauhipyörään joutuu ilmeisesti koneistamaan reijät tuolle s2 asetelmalle, mutta tästä en ole aivan varma. Käsittääkseni näitä kokoonpanoja on foorumilaisten autoissakin. Tämä paketti riittää jo pitkälle ja on kustannuksiltaankin edullinen. YV:llä tavoittaa jos kiinostus heräsi.

                  Comment


                  • #10
                    mietin että jos laittaisi vaan saschin kytkinpaktin jossa levyt ja paineasetelma, niin tarviiko sitä vauhtipyörää vaihtaa? Isäntä ehdotti että jos siitä vaan sorvais ylimääräset mahdolliset urat sun muut pois? Näin ei tulusi ainakaan kalliiksi kun tuo saschin pakettikim maksaa alta 300e. Kun taas vauhtipyörän vaihdon kanssa paljon kalliimpi

                    Comment


                    • #11
                      180t ajetun BFB:n vakio vauhtipyörä "loppui" kesken 320nm kohdalla. Ehkä hieman sillä hetkellä ahdisti kun tuohon kytkimeen meni 230€+asennus, eikä vääntöä saanut yhtään enempää vakioon verrattuna. Kytkin kyllä piti. Mielummin ottaa varman päälle, laittaa sen 400€ lisää ja laittaa sen kalskeen paketin, niin ei tarvi monesti asentaa/maksaa asennusta.

                      Comment


                      • #12
                        Joo pitää nyt kattoo mitä tuon kanssa tekis.. Mutta tuo on kuitenki ihan mahollista tuo vauhtipyörän sorvaus? Olisko siitä mitään iloa jos sitä keventää samalla?

                        E: Ei kyllä taida olla vakiossa mitään iloa..

                        Comment

                        Working...
                        X