Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 kytkin pohjassa "metallinen" kahina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 kytkin pohjassa "metallinen" kahina

    Terve!


    Autona on A4 B8 -08 quattro 3.0TDI manuuali askilla ja mittarissa tällä hetkellä n. 170000.

    Häiritsevänä äänenä loistaa kytkimen pohjassa ollessa semmoinen "metallinen" kahina. Ääneen ei vaikuta kierrokset ollenkaan ja se häviää kun kytkimen nostaa. Ei kuulu ajaessa, paitsi tietysti jos polkaisee kytkimen pohjaan. Vaihteet menee ihan hyvin sisään, paitsi joskus tuntuu tahmealta joskin epäilen et silloin olen itsekkin herkimmilläni.... :)

    Korjaamolla epäilivät painelaakeria jonka kannalla olin itse, aluksi... Lukemani perusteella kyse vois olla myös 2-massavauhtipyörästä... Mielikuvaksi on jäänyt jo, että on melko yleinen voimansiirron vika VAG-tuotteissa...???? Joka tapauksessa ilmeisesti tulee arvokaaksi teki tai jätti tekemättä.


    Oisko kellään tietoa missä hintahaarukassa liikutaan? Siis tuon vauhtipyörän suhteen. Minkälainen duuni mahtaa olla tiedossa? Ja onko parempaa vikadiagnostiikka kuin seisoa korvat höröllä auton vieressä???

  • #2
    Painelaakerista tuo ääni tuskin tulee kun ne yleensä ääntää nimenomaan silloin kun kytkin on ylhäällä ja kun kytkintä painetaan niin ääni häviää. Noista vauhtipyöräongelmista ei itellä oo kokemusta.

    Comment


    • #3
      No omassa se tekin kyllä niinpäin että rohina alkoi kun painoin kytkintä. Sen myös tunsi polkimessa että laakeri on tiensä päässä.

      Comment


      • #4
        Rohisee ja syö paineasetelman samalla, kun ei kunnolla pyöri mukana?

        Comment


        • #5
          Pyörii se, laakeripinnat siellä rohisee toisiaan vasten. Minulla se odotti vaihtoa vuosia, ennenkuin otin koneen pois.

          Comment


          • #6
            Jos jo paikallaan ollessa, kytkin pohjassa, vaihde päällä, rohisee = painelaakeri.

            Jos rohina alkaa kytkin ylhäällä = levy, asetelma, vauhtipyörä, loota, tai joku muu voimansiirtoon liittyvä.

            Comment


            • #7
              Ääni tulee aina kun polkaisee kytkimen pohjaan, ei siis väliä onko paikallaan vai liikkeessä ja onko vaihde silmässä vai ei. Ja ääni ei mitenkään voimistu tai hiljene kierroksia nostettaessa. Ääni on nyt kuulunut jonkun aikaa eikä ole tullut hoppuiltua asian suhteen kun vielä kulkee eteenpäin. Painelaakeria kun kuitenkn epäilty niin sehän voi kestää tosi pitkäänkin vaikkakin ääntää.... Ei tietysti paras vaihtoehto odottaa ja ajaa vikaa pihalle... :)

              Nyt heräsin kun lueskelin, että vika voisi olla vauhtipyörässä... No kuitenkin, nyt tässä loppuvuoden aikana olisi tarkoitus vaihtaa ainakin se painelaakeri...

              Comment


              • #8
                Itsellä pikahuollossa diagnoosi oli että painelaakeri menossa.... vaihdatin nyrkkipajalla säästömielessä - ääni pieneni, mutta ei loppunut. Siispä 2-massavauhtipyörä vaihtoon ja se sitten tepsi. 2 kertaa kun otetaan aski pois ja vielä eri pajalla, niin rupee jo vähän maksamaan :D kokonaiskustannus n. 2400€, mutta tässä siis tuplatunnit niin sanoakseni. pelkkä vauhtipyörän vaihto audi-korjaamolla 1600€, eli nopeesti laskettuna laakeri siihen päälle - 1750€ olisi töineen koko hoito.

                Riskinä tietysti on vaihteensiirtäjän akselin mahdollinen vaurio, joka lisää tunteja ja hintaa siinä samalla

                Comment


                • #9
                  Mitäs osat kustantaa? Siis vauhtipyörä ja painelaakeri, yms. muut kilkkeet?

                  Siinä samassa se vauhtipyöräkin menee kun painelaakerin vaihtaa...

                  Comment


                  • #10
                    Vähän kai riippuu mistä hankkii... tarvikkeena ainakin 2.0 tiisseliin ois ollu vauhtipyörä 730€, laakeria ei kuulemma ole tarvikkeena, orggis kustantaa n.150€.

                    halpaa lustia :D

                    Comment


                    • #11
                      Ei ole lompakossa rajaa kun audilla ajaa... niinkös se meni...

                      Taidan kuitenkin tehdä niin et pudotan askin ensi lattialle ja hämmästelen sitten mitä vaihdetaan...

                      Comment


                        #12
                        Jos laatikon tiputat, niin näin näkemättä ja kuulematta, laita samalla kaikki uusiksi. Nyt uusit painelaakerin, kohta porsii 2-massapyörä. Ja päinvastoin.

                        Comment


                        • #13
                          Eli oletukseni siitä, että voimansiirtoon liittyvissä ongelmissa tuo 2-massapyörä on tullut VAG-konsernin tuotteiden vikalistan kärkikahinoihin, pitää paikkansa...


                          Ei tässä nykymaailmassa kestä mikään...
                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.7.2012, 09:20. Perustelu: Ei käytetä ^^ vastaustapaa

                          Comment


                          • #14
                            Päivitys


                            Meinasin ajella vielä syksyn "jos kestää" - ajatuksella, mutta nyt alkoi kytkin luistamaan aika ajoin... Ei siis koko ajan, mutta joskus vedättäessä.

                            Osaisiko joku neuvoa, jotta mistä kannattaisi varaosia kysellä? Siis onko noissa uusissa reteleissä kovinkin suuri hintahaitari?

                            Comment


                            • #15
                              Ei ole kuin ehkä viikko kun suositelin jotain heppua kiirehtimään kytkinremppaa juuri tuon saman äänen takia. Taitaa olla melko yleinen vika. Vauhtipyörää siinäkin epäiltiin syypääksi.

                              Comment


                              • #16
                                Terve kaikille. Olen uusi jäsen täällä ja parisen viikkoa olen A5:n omistanut. Nyt sitten löytyi tämä viestiketju. Eilinen rutiinihuolto paikallisessa AC:ssa paljasti kytkinvian. Kytkinpoljin pohjassa kuuluu ylimääräinen ääni. Sähköpostia lähetetty Etelä-Suomessa sijatsevaan L:n myyjäliikkeeseen. Ei sitten jäänyt myyjäliikkeen "kuntotarkistuksessa" kiinni. Autolla ajettu vajaat 82tkm.

                                Comment


                                • #17
                                  A4 B8 kytkin pohjassa "metallinen" kahina

                                  Kuulostaa tehtaantakuu hommalta. Ei kannata ennen sitä tehdä itse mitään. Ja myyjän takuu myös huomioida jos liikkeestä ostettu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Firman yhdessä transportterissa(2.0 tdi) kuului vastaava ääni kytkin pohjassa ja tuomiona taisi olla vaihdelaatikko. En muista pitikö koko laatikko vaihtaa vai riittikö vain jonkun pienemmän osan vaihto..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vastaus tuli. Auto on liikkeessä todettu kunnossa olevaksi. Auton ikä ja kilometrit huomioon ottaen korvaavat 2/3 kuluista. Ei ihan voittajafiilis.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ehkäpä kannattaa selvittää, onko tehtaalla jotain vastaantuloa. Tosin se ei koske jos korvausta hakee liike, kun firmojen välillä ei ole kuluttajasuojaa.
                                        Eihän se ole myyjäliikkeen vika, jos kuluva osa on hajonnut ennen aikojaan, edellinen on voinut sitä väärinkäyttää. Siinä mielessä 1/3 maksettavaa on ihan ok korvaus, koska auto on korjauksen jälkeen paremmassa kunnossa kuin ostettaessa.
                                        Tietty jos auto on kuntotarkastettu, eikö tuota ole huomattu, niin voidaan miettiä onko tarkastajassa vikaa vai vika unohdettu tarkoituksella.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Audi A4 B8 Quattro laatikko rahisee

                                          Liikkeelle lähdettäessä ykkösvaihteella ja kakkosvaihteellakin kuuluu sen kaltaista rahinaa kuin joku muovi raahaisi maassa, mutta ääni on lievempää. Ei kuulu ulos lähes ollenkaan, pääosin sisätilossa huomaa. Jääratakeikan jälkeen tuli kun sai vähän kierroksia enemmän..

                                          Auto on 2009 vm A4 2.0TFSI Quattro manuaali.

                                          Voisko olla joku laakeri hajalla?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X