Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sytytystulpista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sytytystulpista

    Etsiskelin tuossa haulla noista tulpista asiaa mutta ei oikeen löytynyt mitään mistä olisi ollut hyötyä. Eli millaisia tulppia muut on käyttäny jos tehot pyörii hieman tuossa 200 hp. yläpuolella?

  • #2
    Tollasia:

    http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=66

    Comment


    • #3
      Niin, olisi varmaan muillekin helpompaa jatkossa etsiä haulla, jos käyttäisit paremmin kuvaavaa ostikkoa ja vähintään viestissä kertoisit mistä autosta on kyse.

      Comment


      • #4
        Audien eri tulpat?

        Eli siis, onko tuolla nyt suurtakin eroa ostaako normi tulpat tuohon mun audi 200:seen vai esim. RS2:sen tulpat?

        Hinta ainakin eroaa hyvin mutta onko siitä muuta hyötyä kuin saattaa ehkä kestää vähän kauemmin. Eli onko järkeä investoida +5/kpl enemmän RS2 tulppiin?

        Comment


        • #5
          Eikös Audi 200 20v:n alkuperäinen tulppa on sama kuin RS2:ssa eli Boschin F5DP0R "Platin"? Omassa 220v:ssa olen käyttänyt vain alkuperäisiä tulppia ja ovat toimineet hyvin. Itse ajattelen niin että jos tehdas on todennut nuo tulpat toimivaksi myös täyskaasuvedossa niin miksipä yrittää korvata ne toisenlaisilla. Mutta jos joku täällä on testannut halvempaa tulppaa autolla, jossa on vakio sytytys (eli esim. 220v:ssä jakaja) ja todennut halvemman tulpan toimivan vähintään yhtä hyvin kuin F5DP0R niin silloin voisin minäkin kokeilla halvempia tulppia.

          Comment


          • #6
            Mielestäni kannattaa käyttää sitä tulppaa mikä on valmistajakin määritellyt. Kuitenkin erot yleensä on lähinnä kärkien määrissä ja tulpan lämpöarvosta, mikä tarkoittaa miten lämpimänä tulpan pitää käydä, että se toimii parhaiten. Lämmöntuotto taas on moottorikohtainen. Toki, jos jotain virityksiä tekee moottoriin niin sitten on omillaan. Se että vaikuttaako vaikka etanolin käyttö miten tuohon niin en tiedä.. juolahti vain mieleen tässä juuri.

            Comment


            • #7
              Aijaa, en tiennytkään että tossa on samanlaiset. Kattelin vaan kun aikas tummat tulpat, eikä erottanu mitään tekstejä, niin laitoin juurikin nuo F5DP0R x 5 tilaukseen.

              Comment


              • #8
                Sytytystulpista

                Onko tulppa (PFR6Q) prikulleen sama haenko sen motonetistä vai marmorilta? Ihmettelen et motonet myy tuota tulppaa halvemmalla ku esim. Teppo. Voisko motonetin tulppa olla jotain "vanhaa sukupolvea"?

                Comment


                • #9
                  Tuohan (PFR6Q) on NGK:n koodi ja siellä N6458. Jos sinulle kelpaa tulppa ilman Audi rinkuloita, niin osta pelkillä NGK:n logoilla. Nuo NGK:n tulpat ovat niitä ns. "merkki" tulppia.

                  Comment


                  • #10
                    Eikö myös Bosch ole "merkkitulppa"? Onhan niissäkin Vw - Audi -merkinnät.

                    Comment


                    • #11
                      Boschista sen verran huonoja kokemuksia etten niitä enää laita.

                      Comment


                      • #12
                        Kait se on moottorityypista ja vuosimallista kiinni, kenenkä tulpat ovat "orkkiksia".

                        Comment


                        • #13
                          Mikäli oikeen oon ymmärtäny niin etka ei tarjoa näihin vanhempiin 1.8T:hen muuta ku 101 000 063AA joka siis on NGK:n PFR6Q. Toki varmasti muiltaki valmistajilta löytyy korvaavia mutta itte laitan mieluummin sen joka sinne kuuluu.

                          Comment


                          • #14
                            Jotka maksaa 4 kpl yhtensä 66,99

                            Comment


                            • #15
                              Boschin vastaavaa tulppaa olen noihin joitakin satoja myynyt, toistaiseksi ilman reklamaatioita.

                              Comment


                              • #16
                                Itselläkin on Boschit nyt paikoillaan. En ole vielä niistä vikaa keksinyt, toki niistä puuttuu edellisissä NGK:ssa olevat VW ja Audi tekstit :-).

                                Comment


                                • #17
                                  Jotka maksaa 4 kpl yhtensä 66,99
                                  Ei liene kovinkaa suuri rasite jos pitää vaihtaa 60tkm välein :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                    Ei liene kovinkaa suuri rasite jos pitää vaihtaa 60tkm välein :)
                                    Ei todellakaan, eihän se hinta ratkaise vaan työnlaatu :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bosch FR5DP tippu posliinit pyttyyn ja rikko pakoventtiilin ja turbiinin. Samaa on maailmalla tapahtunut myös F5DP0R tulpilla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        99% tapauksista kun tulpan sisukalut korkkaa, on syynä ylikiristys tai raju nakutus.

                                        Tämä tulppajuttu tuppaa oleen uskonasia. Kaikilla eri merkeillä toimii eri merkin tulpat ja parhaimmillaan vielä eri kylänosissa toimii vain joku tietty merkki, mutta 200metrin päässä se sitten ei taas toimi. Kaikki NGK/Bosch/Beru/yms isot ensiasennusmerkit kuitenkin on mun uskon mukaan hyviä, ja kokemuksen mukaan tekniikassa tai tulpan arvoissa jotain vikaa jos ei toimi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No mitä sinne ruuvataan ja kuinka lujaan. Vähän olen noita motonetin osia välttänyt mutta kait noi tulpat nyt voi sieltä hommata.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Liian löysälläkin oleva tulppa voi tuhota itsensä, ylikuumenee kun jäähdytys johtumalla kanteen ei toimi. Kuinkahan moni näistä maailmalla hajonneista dporeista on ollut hieman epämääräisellä säädöllä tai säätövaihessa olleissa koneissa? Varsinkin etanolilla saa ajettua liian isoilla ennakoilla sylintereihin sellaiset lämpökuormat, että mikä tahansa osa voi pettää ilman varoitusta. Yleensähän sulakkeena toimii kyllä jokin muu kuin tulpat, mutta kuitenkin...

                                            Minulla söi moottori sisäänajossa öljyä läpi päästäneestä sylinteristä f5dporista reunaelektrodin ihan 3B:n vakio-ohjelmallakin, saattoi olla paljon tuuria ettei mennyt muutakin. Tai sitten ohjelma oli vaan riittävän mieto ja täyskaasuponnistukset loppui siihen ensimmäisen tai toisen vedonpätkäisyn jälkeen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Voipi olla et mullakin vaikutti öljyn palaminen tulppien kestoon myös, vaikkei nakua esiintynytkään. Mutta esim. Briteissä JNL-racingin äijällä oli vissiin hajonnu neljä asiakkaalle rakennettua konetta siihen kun emalit oli irronnut P0R:sta. Sillä itelläkin oli kuumissa tulpissa pystynyt pyörittelemään käsin sitä emalia siinä kierteen sisällä. On nyt siirtynyt NGK:n tulppiin eikä ongelmia oo esiintynyt enää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Perusvehkeissä olen käyttänyt Boschin, NGK:n ja Denson kynttilöitä ja kaikki ovat toimineet kuten pitääkin. Lämpöarvo kannattaa toki katsoa, että on sama kuin entisessä. Monikärki- ja iridium-tulppiakin olen kokeillut, mutta ainakaan persdynoon ei näillä ole ollut vaikutusta.

                                                Sisällään on tyhmää karsastaa osia vain siksi, että niitä myy esim. Motonet vaikka merkki on täysin sama kuin viereisessä "alkuperäisosia" myyvässä liikkeessä. Jokainen tietysti maksaa mistä haluaa, mutta itse en ole noita premium-lisiä marmorille jaellut vain Audi/VW leimojen takia.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sisällään on tyhmää karsastaa osia vain siksi, että niitä myy esim. Motonet
                                                  ja sinänsä on tyhmää vaihdella noita motonetin osia puolenvuoden välein takuuseen... ;-)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hämärä muistikuva kertoo, että JNL-racingin hiippari valitteli joskus myös sitä, että venttiilinvarren kumit tahtoo sulaa ensimmäisessä täysvedossa elleivät ole tiettyä merkkiä/laatua. Kuulosti vähän vaan sille, että aika lämpimänä käy koneet sielläkin. Kyseinen heppu tekee paljon ja hyviäkin moottoreita, mutta kaikkia juttuja ei kannata ihan suodattamatta niellä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kummat tulpat on sitten laadukkaammat Denso K20PBR-S10 vai Bosch SuperPlus FGR7DQE+ "23+" ? molemmat kävis 2.8 ack koneeseen

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itsellä on nuo Boschit olleet n.29tkm:ä, joista viimeiset 7tkm:ä ajettu RE85:lla. En tiedä onko paremmat, mutta itsellä ei ole valittamista ja vieläpä motonetista ostettu.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tulppien värit


                                                          Tämmöisiä tulppia (Bosch FR5KPP332S platina +) löytyi moottorin kätköistä. Hieman on kalpeat vai kuinka ?
                                                          Mitä voisi tehdä että että saisi terveemmät värit ?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            S6 C7 tulpat

                                                            Olisiko kenelläkään tietoa tuommoisen laitteen tulpista ja varsinkin kestävistä sellaisista. Minulla on ko laite, joka on varustettuna ABT Power paketilla ja tuntuu olevan halukas pureksimaan noita kynttilöitä. Nyt vähän reilu 20 tkm ajetut tulpat ja jo kaksi rikki. Eli jos tuohon löytäisi jotkut paremmat, niin olisin tiedosta enemmän kuin tyytyväinen.
                                                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 25.1.2019, 09:48. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X