Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b5 s4 päästöongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Täytynee tilailla ne tuolta autoteilestä ku audicentterissäkään ei ollu ku yks hyllyssä. Menee ilmeisesti aika kivuttomasti noitten blowoffien tilalle?

    Comment


    • #32
      Nonii nyt on saatu käsiin noi tt pässit. On vaan joku idiootti joka asentanu noi blowoffit ni katkonu sitä letkua lyhemmäksi :( Voinko jatkaa tuota haaraa? Eli sisähalkaisija pienentys sen jatkon kohdalta hiukan niin onko tästä haittaa?

      Vika tuntuu pahenevan ku nyt rallattelin tuossa paikallaan 1000rpm - 5000rpm ni alko putkessa paukkumaan ku kaasun löysäs?Myös parit hevoset tuntus olevan hukassa. Myöski savutteli auto hiukan ku kaasutteli ja sen jälkeen n 20sek?
      Viimeksi muokannut Sauti; 24.7.2012, 17:08.

      Comment


      • #33
        Eikös siihen voi vetää uudet letkut siitä t-haaralta? Sopeutuukois tuommonen ecu jotenkin? Sitä varmaan kannattas jotenkin nollailla nyt.

        Comment


        • #34
          Tarkotan sitä haaraa mikä tulee Y-putken jälkeen olevasta ensimmäisestä kumiletkusta :) Se on siis pätkästy ja tulpattu. Ku eiks bypassissa just toinen osa tule tähän haaraan kiinni? Näin oon ainaki käsittäny.

          Täytyy pässien vaihdon jälkeen käyttää miinus kenkää irti tunteroinen ni eiks se nollaa opittuja arvoja?

          Eli vielä herää kysymys että haittaako se josse letkun sisähalkaisija pienenee siitä jatkon kohdalta? Eikait ku eiks bypass just tänne ruutaa ylimääräset ilmat sitte?

          Comment


          • #35
            Aah ymmärsin ihan väärin. Eiköhän se toimi ihan hyvin vaikka vähän pieneneekin se sisähalkasia.

            Comment


              #36
              Noita letkuja ei varmaan kannata lähteä ihmeemmin jatkamaan tai muutenkaan säätämään, tälläkin forumilla on ässiä rakenneltu kymmeniä, luulis joltakin löytyvän tallin perältä käytetyt letkut? Tarkoitan tällä että mitä vähemmän noita liitoksia yleensäkään on, sitä vähemmän on myös mahdollisia vikakohteita. Laita vaikka ostopalstalle ilmoitus.
              Viimeksi muokannut Noize; 25.7.2012, 11:40. Perustelu: Lause loppuu pisteeseen.

              Comment


                #37
                Jos ne imupuolelle tulevat letkut on lyhennetty niin jatka vain niitä. 25mm taisivat letkut olla jos en muista väärin. Haet vaan jatkoholkit ja letkua lisää. Vaikka vesiletku kelpaa toistaiseksi. Jos taas painepuolen kulma letkuja on lyhennetty niin joudut ostamaan 90 asteen kurvit. Jos vain muistan S4:en moottorin oikein.

                Comment


                • #38
                  Pässit vaihettu. Hieman pirteämmin ainaki kulkee (voi olla kuvitelmaaki). Joku puhu siitä ECUn nollaamisesta niin tuleeko jotain ongelmaa siitä? Jos otan - navan vaan puoleksi tunniksi irti niin sillähän opitut arvot nollaantuu?

                  Tuo luistoneston välkkyminen mua vieläki vaivaa. Nyt se tekee sitä lähes jokakerta 2. vaihteella 4000rpm. MAFiin ilmeisesti liittyy? MAF oli kuin uusi eli ei mitään shaibaa yms.

                  Huomasin ku nuita pässejä vaihdoin että kuskinpuolen mutkassa oli öljyä. Onko tervettä?

                  Ei vikakoodeja vieläkään

                  Comment


                  • #39
                    Luistoneston valon välkkyminen...Kokeiles painaa luistonesto pois päältä ja kokeile vieläkö se nykii...

                    Mulla ainakin esto päällä nykii rajuissa kiihdytyksissä 2. tai 3. vaihteella varsinkin jos alamäkeen sattuu polkemaan, luulisin että ihan normaalia?! Minä ainakin ajelen yleensä esp pois päältä jos kelit sallii, eikä ole mitn ongelmia

                    Comment


                    • #40
                      Itelläkin alkoi tuo valo palamaan vaikka ihan uudet palat siellä on. Liittimetkin oli kunnossa

                      Comment


                      • #41
                        Hetken tutkiskeltuani honasin että taisimpa pistää pässit väärinpäin sinne. Pertana vieköö.Alanko kääntään vai pelaako noinki päi? Täytyy tänään nollata tuo ecu ku ilmeisesti toi kaasuläppä itekseenki sopeuttaa itsensä ku pistää navan takas kii.

                        Comment


                          #42
                          Toimiihan ne väärinpäinkin.

                          Comment


                          • #43
                            bypassit kyllä kohensi auton menohaluja mutta päästöihin ei vaikuttanu . Seuraavaksi katalysaattorit?

                            Comment


                            • #44
                              Selvititkö jo ettei putki vuoda? Itselläni aika samat arvot kerran ja syynä oli putki.

                              Comment


                              • #45
                                Putkisto vuotaa siitäkohtaa missä on noi klemmarit. Eli ilmeisesti siitä mihin downpipet päättyy. Auto on 4/99 eli ilmeisesti pre facelift mallia niin eikös näissä ole takana toiset lambdat? Tuo vuotohan se on ilmeisesti syynä. putki siis irvistää klemmareitten ulkopuolelta pienestä noin 5mm niin meneekö tällänen pakoputkenpaikkaustönkillä ihan?

                                Comment


                                  #46
                                  Ei ole kuin etummaiset lambdat.

                                  Comment


                                  • #47
                                    no voi vithu eli sei ole tästä vuodostakaan sitte kiinni :(

                                    Comment


                                    • #48
                                      mutta eikös tuo putkenvuoto sitte selitä tuon o2 mitä on jääny paljon? Eli ei enää kattikaan käy oikein lukuun? Eipä tätä tainnu saada kilpiin tämän vuoden puolella :D

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Sauti Näytä viesti
                                        no voi vithu eli sei ole tästä vuodostakaan sitte kiinni :(
                                        Käy laitattamassa putki kuntoon niin menee läpi.

                                        Comment


                                        • #50
                                          No nuo kohdat senverran kaukana lambdoista etten kyllä jaksa uskoa tuota syypääksi tuollaisiin lukemiin. Jos happea jää tonverran tuon vuodon takia ni sittehä tuo on sytytyspuolen vika melko varmasti? Vai ahtovuoto? vaikuttaako ahtovuoto tyhjäkäynnillä ?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Siis miten mittasivat arvot? Eihän ne katsastuksessa lambdoista niitä lue.
                                            Vai meneekö mulla nyt jotain ihan ohi?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Siis putkessa olevat reijät on lambdojen jälkeen ja lambdat säätää seoksia. Ja seoksissa on selvästi häikkää koska päästöarvot on tuollaset. Tuossa kohtaa oleva vuoto ei minun mielestä vaikuta muuhun tuloksissa kuin ylijäämä happeen? am i right?

                                              Comment


                                                #53
                                                Ja että nuo päästölaput ei pidä millään tavalla paikkaansa kun putki vuotaa, nostaa jäännöshappiarvoa ja lambda arvoa. Eka putki kuntoon ja uudet laput.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X