Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b5 s4 päästöongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • b5 s4 päästöongelma?

    Moi, käväsin tuossa viron tuliaista näyttään konttorilla ja poka meinas että päästöt on kyllä nyt vähän päin perkelettä :( Eli häkä oli yli salliun kierroksilla ja joutokäynnillä !?joutokäynnillä myös hc oli koholla liikaa. Tässäpä arvot .
    Tyhjäkäynti hc 200 , co 0.65 , o2 1.5 , co2 13.7.
    Kierroksilla HC 85 , co 0.6 , o2 1 , co2 14.1 ja lambda 1.02.

    Mikäs siis mättää? tuo häkä on sama kierroksilla ja joudolla niin se kalskahtaa korvaan vähän oudontuntusesti? Mistä lähetään vikaa hakemaan ?

    Toinen kysymys koskee ku on tuo ajotietokoneen mittari pimeänä osaksi ni kun starttaa niin päästää lyhyen piipauksen ja näyttää ympyrää minkä ympärillä on "sulut" eli (o) , Mikähän merkki kyseessä?

    #2
    Tuo (o)-merkki viittaa jarruihin. Jos nuo sulut olisi katkoviivalla, niin palojen kulutusvaroitin. Muuten siinä keskellä olisi luullut olleen vielä jotain: polttimon kuva (jarruvalo), teksti ABS tai huutomerkki.

    Comment


      #3
      Olisiko tästä jotain hyötyä?

      Comment


      • #4
        Siis eikö nuo päästöt nyt selkeästi näytä siltä että se käy rikkaalla tyhjäkäynnilla JA kierroksilla? Voiko olla joku safe seos moodi päällä?

        EDIT: Onko ketää vag-com lukijaa oulusta tai läheltä joka lukis/nollais semi edullisesti :)?
        Viimeksi muokannut Sauti; 10.7.2012, 16:56.

        Comment


        • #5
          huutomerkkiä näyttää tuohon sulkuympyrään. jarrut kuitenki toimii normaalisti. Huomenna toivottavasti saapuu kaapeli että saa vikakoodit luettua. Auto siis toimii moitteettomasti lukuunottamatta randomina esiintyvää ahtojen pudottamista isommilla vaihteilla? eli 3. vaihteella täyskiihdytyksessä viheltää , ei vihellä , viheltää , ei vihellä. ahtimet ikäänkuin "sammuu ja lähtee käyntiin" . Saa nähä tuleeko tästä tarpeeksi vähäpäästöstä suomen tieliikenteeseen :).

          Comment


          • #6
            Sytytysosien kunto ja ajoitus? Vuotavatko venttiilit? Puristuspaineet? Onko huohotukseen tehty viritelmiä? Toimiiko huohotuksen PCV-venttiili? Onko ilmamassamittari likainen? Yms.

            Comment


            • #7
              No edelleen sitä kaapelia odotellessa. Kattelin tänään vähän tarkemmin noita näkyvillä olevia ilmaputkia ja huomasin että tuossa koneenpäällä oleva ilmeisesti putsarilta tuleva haitariputki oli alapuolelta rikki. Pikkunen reikä siis siinä ainakin. Mistä moista putkea kantsis rueta hommaamaan?

              Comment


                #8
                minkä vuosimallin auto? -01 mallissa haitarinputken alapuolelle tulee jarrutehostajan "suction jet pump"

                Comment


                • #9
                  Siis just se haitariputki itse oli rikki alapuolelta ;)

                  Comment


                  • #10
                    Kannattaisiko heti päivittää silikoni-malliseen? Tuolta ainakin löytyy:
                    http://www.doc-power.fi/category/63/mallikohtaiset

                    Comment


                    • #11
                      Eipä taija nyt tähän väliin raskia rueta laittaan noita silikonisia letkuja. Kait ton haitariputken jostain saa ihan erikseen. Toki audisentteristä mutta onko jossain mallia tarvike edullisempana? Päästöongelmat tuskin tuosta johtuu ku jos mafin jälkeen ylimäärästä ilmaa tulis ni eiks seokset ois sillon laihana ja tuo häkä sekä hc joudolla viittais rikkaaseen seokseen eiks je? Edelleen ihmettelen tuota että häkä on sama joutokäynnillä ja kierroksilla :o? Ahtovuotokaan ei sovi kuvioon ilmeisesti tähän ongelmaan?

                      Comment


                      • #12
                        ...tai sitten se reikä johtaa nimenomaan rikkaaseen seokseen, kun lambda katsoo, että seos on törkeän laihalla ja korjaa sitten siitä. Mutta en ole varma. Luulisi, että noita imuputkia ei ehkä tarvikkeena saa, ehkä romikselta saa alkuperäisen käytetyn? Tuolla doc powerissa on muuten ale kuun loppuun asti, kaikki yli 25€ ostokset 10% alella. Tulipahan vain mieleen, että ostaisikohan sitä itse silikonisen imuputken (jos vain tietäisi, että onko siitä hyötyä lastuviritetyssä AEBissa)...

                        Comment


                        • #13
                          Ilmavuotoa voisi olla pakosarjassa ennen lambdaa. Arvot kyllä myös näyttävät etteivät katylysaattorit juurikaan toimi. Happea on jäänyt paljon käyttämättä eli sillä voitaisiin muuttaa hiilivetyjä CO2:deksi , jos katalysaattori toimisi. Happea voi tietysti jäädä, jos putki vuotaa takaosasta, mutta melko-oikea lambda-arvo ei siihen viittaa.
                          Suction jet pump taitaa olla vain automaatissa.


                          Ahaa taitaa koskeakin vain A6 biturboja
                          Viimeksi muokannut vepek; 2.8.2012, 22:40. Perustelu: Tarkennus suction jet pumppuun

                          Comment


                            #14
                            oma ei ole automaatti. Suction Jet pump löytyy AZB koneesta ja Risan koneista. Auttaa pitämään tehostusta ahdoilla.

                            Ei Kannata muita vikoja ihmetellä, ennenkin on selvät hoidettu. Imuvuoto vaikuttaa seoksiin jokatapauksessa ja systeemi sitä yrittää kompensoida.

                            Comment


                            • #15
                              1 Fault Found:
                              17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
                              P1453 - 35-00 - -
                              Readiness: 0000 0000

                              tämän tiesinkin mutta eihän tämä päästöihin vaikuta?

                              Comment


                                #16
                                Pistää auton turvaohjelmalle, voi vaikuttaakin.

                                Comment


                                • #17
                                  voi vaikuttaa vai vaikuttaa? Egt anturit on siis pakko vaihtaa ilmeisesti pareittain? Vai vaihdanko vaan tuon apukuskinpuolen? Oishan tuo mukava kilpiin saada että sais laillisestikki ajaa :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Onkohan katalysaattoreissa sisuskalut tallella ?

                                    Comment


                                      #19
                                      voi vaikuttaa vai vaikuttaa?
                                      voi vaikuttaa päästöihin tai olla vaikuttamatta, riippuu onko vika päällä vai ei. Jos anturi näyttää että pakolämmöt on liikaa, niin seosta rikastetaan.
                                      Ei tarvitse vaihtaa pareittain, mutta jos uudet ostat, niin pari hinta on suhteessa paljon halvempi, kuin yksittäin.
                                      Haulla löytyy ketju, jossa on juttua EGT:n korjaamisesta kolvaamalla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kierroksillahan tuo näyttäs käyvän enempi laihan puolella ku rikkaalla. Lambdahan on 1.02. Happeakaan ei niin kauheesti näytä olevan että vaikuttas. Kateista minä ainaki lähtisin liikkeelle.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eli jos tyhjäkäynnillä näyttäs liian kuumaa ni vois olla seki. Minkälaiset katit ne kannattee,laittaa? Joku budjetti ratkasu ois hakusessa ku pitää nuo egtki vaihtaa. Minkälainen homma nuo katit sit on vaihtaa?

                                          Comment


                                          • #22
                                            No en kyl ite lähtis siit egt anturista nyt ollenkaan liikkeelle. Kierroksilla se kone lämmittää kattia paremmin ja vähän ehtoo puolella oleva kattikin toimii paremmin jolloin arvot pienenee kierroksilla. Ite ehkä koittasin käydä jossain korjaamolla sen lapun ottamassa kun tuommosen voi jopa polkemalla saada läpi. Käy vaikka kunnolla polkemassa ennen lapun ottamista ja sit suoraan mittaamaan siitä. Eihän se kunnossa ole mutta ei tarvii heti alkaa korjaamaan joka paikkaa.

                                            Ja ne katit tosiaan kannattaa ihan tarkastaa onko viellä sisuskalut tallella niinku Jani tuossa ylempänä epäili.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No uutta vikaa pukkaa ja veikkaan että tää vois liittyä tähän ko. ongelmaan. Eli välillä ku kiihdyttää kovemmin ni esp valo välähtelee ja auto nykii.Myös kulutus on mielestäni aika raju ku 320km ja 45litraa about. Huomenna käyn kuitenki korjaamolla ottaan ton lapun oikeesti lämpimällä putkistolla. Tuossa katsastuspäästömittauksessa auto oli kyllä melko kylmä koska ajoin aamulla vaan sen 2km matkan konttorille jonka pihalla auto seiso 15min ja sit äijä ajo hallii ja löi mittarit kiinni.
                                              Viimeksi muokannut Sauti; 16.7.2012, 21:04.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eipä auttanu kuumaksi polkeminenkaan mitään :( samat oli tiedot ku ennenki. Maffista käytin johtoa irti ni meni limp tilaan (koodin nollaaminen autto tähän). Pertana ku ei tuolla mun piraattikaapelilla oikeen logitella yhtään mitään yhtään mistään. Minkälainen homma se tuo katin vaihto sitte käytännössä on? Jos etumaisia vaihtelee ni sillohan pitää koko kone käyttää pois? Tuolla taaempanaki ilmeisesti on auton perällä katalysaattori ait? 16.5 katsastettu virun maalla sen rekisteriotteen mukaan joten pari kk sitte ilmeisesti päästöt ollu ok (ainaki oletan näin).

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei niitä etummaisia katteja tarvitse vaihtaa, pääkatit ne siellä on rikki jos ovat. Tietty jos esikatit ovat tukossa/sulaneet tms, niin sitten on eri juttu.

                                                  Pääkatit voi vaihtaa DP:t paikoillaan, jos saa yläpuolen jotenkin hitsattua. Konetta ei kuitenkaan tarvitse ottaa pois, pelkät DP:t saa kyllä erikseen irti.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    suaap nähä miten tässä käy. Ku olis paikka laitella ni ois hitusen helpompaa. Kuuleeko kateista mitään paukuttamalla vai pitääkö ottaa irti että voi kunnon todeta? Vois ton egt anturinki käyttää irti ja kolvailla.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mulla on 2 kpl korvaavia piirilevyjä EGT anturiin kotona.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tutkiskelin letkut ja kiristelin liittimet mutta ei vaikutusta. Kiinnitin huomion yhteen asiaan mikä jäi askarruttaan mieltä ja se on tämä http://imageshack.us/photo/my-images/18/p1010268u.jpg/ eli nippusitojilla on letkut kiinni noissa torveissa mitkä ilmeisesti on bybassit?

                                                        Aukasin käytön jälkeen öljykorkin ni sieltä nousi semmosta bensiinin katkusta hatsia? normaalia?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jos en ole ihan väärässä, niin tuohon on vaihdettu by-passien tilalle jotkut blow off (?) valvet.

                                                          Normaalit pässit näyttävät tältä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jep, otahan ne seoksien sekoittajat pois siitä. Sit vasta kannattaa jatkaa vianhakua.
                                                            Vaihda vaikka TT-bypasseihin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X