Automaatissa on vaihteistolle oma lämmönsiirrin siinä syylarin kupeessa = kalliimpi kuin manuaalin vastaava.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Syylärin nesteet katoaa ässästä?
Collapse
X
-
Sori, nyt olikii s4:stä kyse, eli manuaali 293€ ja automaatti 373€... Tossa automaatin jäähdyttimessä joku öljyn jäähdytin... Siis volkkarilla!
Comment
-
-
Tommonen halkeama tullut mistä alkaa sitten vuotamaan kun koneen lämmöt menee yli 90c:
Voiko asialle tehdä jotain itse vai onko alettava metsästämään uutta syylaria?
Ja mites kun vika ilmeni heti kun oli tullut lohkolämppärinasennuksesta. Voiko tota ilmausruuvia esim kiristää jotenkin liikaa, että pohjaa johonkin ja halkeama olisi siitä tullut?
Comment
-
Tervetuloa kerhoon, mun autossa syylari otti ja päätti sylkäistä tuon ylävesiletkun kiinnikkeen mäelle.
Taitaa mennä syylarinvaihdoksi. Vaikea tuota halkeamaa on kunnolla korjata, hitsaamalla voisi ehkä onnistua. Tuo muovi vaan sellaista laatua, ettei siihen tahdo oikein mikään liima tms. paikkausaine tarttua. Korjausta/uutta syylaria odotellessa paisuntasäiliön korkkia voisi ehkä vähän löysätä, jottei paineita synny systeemissä.
Tuskin halkeama lohkolämppärin asennuksesta on aiheutunut tai eihän sitä koskaan tiedä. Audin jäähdytysjärjestelmän muoviosilla tuntuu olevan parasta ennen päiväys siinä 10v iän kieppeillä.
Comment
-
-
No joo, vissii just sitä nissensiä ... Voin olla väärässäkin...
Miulla jos siihe tulee jotai vikaa, ni aion jättää sen kokonaa pois.
Comment
-
Onko Ari mikä menny siitä syyläristä?
Meinaan että aika hyvinkorjaavat ja ei tässä paikallisella ainakaan ole kallista... Muutaman kympin jos ottaa...
Comment
-
-
Teki mulla sitten äskön tuo ässä sen että sylkäs osan nesteistä pihalle.
Aikani tutkin sitä ja tulin siihen tulokseen, että neste vuotaa jostain lämppärin moottorin luota.
En kuitenkaan usko että olisi kenno mennyt kun ei haise sisälle.
Mitä muita hajoavia "palikoita" sielä voi olla mistä se vuoto tulisi?
Kaukalo ei mielestäni ollut mitenkään erityisen märkä, mutta auton alle katsottaessa kaukalon kohdalta se tippasi.
Comment
-
Eikös näistä ole vuotanut myös nuo venttiilit, jotka sijaitsee
siinä lämppärin kaukalossa?
Omassa on kanssa kaukalo märkänä, mutta ei tule sisälle nesteet. Pienen
tuoksahduksen silloin tällöin antaa ja nestettä häviää aika rivakkaan tahtiin säiliöstä.
Kerran päivässä saa nestettä olla lisäämässä.
Comment
-
Jepulis.
Tuossa kuukausi takaperin alko ajotietokone herjaamaan tuolla piip piip piip jäähdystysnesteet vähissä varoituksella. Nooh, ei muuta ku lisää nestettä ja menoksi. Sen jälkeen tuota nestettä saikin lisäillä melko tiheään tahtiin ja kun tiirailtiin mistä se sylärikö sitä vuotaa ni ei kyllä saanut minkäänlaista paikantamista aikaan. Noh arvelin että täräytän syylärin paikkausaineet sisän ja voila. Noh, ei korjaantunut vika. Meni vähä aikaa (ja paljo nestettä) ja nakkasin vielä toisen putellin että jospa se siitä. Ka ei vieläkään korjaantunut. Nyt kun paisuntasäiliön laittaa täyteen ei mene ku hetki ja ajotk taas piippaa. Ja lämpöjäki alkanu nostelememaan siihen malliin että eipä viitti kulkineella enää liikkua. Ja keittääki muuten melko helposti. Kuulostas painetta olevan vähä liiaksikin.
Oon tässä lukenu näitä juttuja läpi ja nyt on vaihtoehtoja ainakin jotkut halkeamat järjestelmässä, vesipumppu (veikkaan tätä) tai kansi. Kai se on kohta purettava koko helkkarin järjestelmä jotta näkee mistä vuotaa. Tai sit ei näe ku ehtii paikat kuivaa... voi tsiisus...
Mitäs mieltä muuten ootte tuosta paikkausaineesta? Ehkä tuo 2 putelia meni vähä liiaksi, nyt on nestekki sen näköstä niinku ois joku rykässy p***** sinne paisuntasäiliöön :)
Comment
-
Jos paikkausaine on semmoista jossa on pieniä muovirakeita jotka jäävät vesikiertoon, tulee ongelmia. Tai jos se on könttistä tavaraa. Pitäisi saada ihan nestemäistä sulattamalla aine ennen lisäystä. Sittenkin miettisin kaksi kertaa.
Väriaineena toimii punainen glykoli, tekee valkoista kuohaa vuotokohtaan. Sitä vain ei saa sekoittaa kuin itsensä kanssa.
1. Paisuntasäiliön syöttöletku järjestelmään on aika ohut ja saadaan aikaiseksi vika jossa paisuntasäiliössä on vettä, mutta kone huutaa kuivuuttaan. Putki menee tukkoon, on hankala putsata ellei pura vähän enempi rojua edestä pois.
Paska paisuntasäiliössä ja herkkä keittäminen oireilee vähän että tuo alaletku on tukossa, systeemi on vaajaa vedestä. Painetta syntyy kovasti kun vesi pääsee ilmataskujen takia kiehumaan => tappaa kansipahvin nopeasti.
2. Lämmityslaitteen kennosto menee 99% varmuudella tukkoon, jos on alkuperäinen. Tarvikekennot joista puuttuu lämmönsiirtospiraalit putkiston sisällä kestävät kiinteää rojua paljon paremmin, muttei ne anna lämpöäkään yhtähyvin. Ja lisäksi ovat liitosputkiltaan vähän modaamista vaativat.
Tarkista nyt ainakin tulpat uudestaan, ovatko kaikki samanvärisiä?
Minkälaista öljy on tikussaan?
Vuotopaikkoja;
- lohkon takana, kytkinkopan yläpuolella oleva, lämmityslaitetta ruokkiva musta "bakeliitti"laippa antautuu alle 20 vuoden iässä 100% varmuudella. Vetää vuotaa hyvin ja tehokkaasti. Uusi maksoi jotain 20e marmorilla.
- jälkijäähdytyksen kiertovesipumppu, tehty ilmeisesti samasta bakeliitistä. Motonetistä sai muistaakseni portterin pumpun.
- ilmastoinnin sulkuventtiili
Comment
Comment