Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Syylärin nesteet katoaa ässästä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Automaatissa on vaihteistolle oma lämmönsiirrin siinä syylarin kupeessa = kalliimpi kuin manuaalin vastaava.

    Comment


    • #32
      kiitän :) Koivusen luettelo sano muistaakseni että toinen syyläri oli pari milliä korkeampi ja 4 milliä paksumpi kuin se toinen.. leveys molemmissa sama..

      Comment


      • #33
        Sori, nyt olikii s4:stä kyse, eli manuaali 293€ ja automaatti 373€... Tossa automaatin jäähdyttimessä joku öljyn jäähdytin... Siis volkkarilla!

        Comment


        • #34
          Mitat on vielä hakusessa jos joku osaa ne kertoa niin tietää tilata oikean osan.. eivät liikkeessä osanneet sanoa mikä kenno tässä on :P ristiin kertovat mittoja eri opukset.. Jos ei muuten selviä pitää alkaa purkamaan ja mitata itte :)

          Comment


          • #35
            Eikös tuon nyt pitäs melko selvä olla?!?

            Comment


            • #36
              Tommonen halkeama tullut mistä alkaa sitten vuotamaan kun koneen lämmöt menee yli 90c:

              Voiko asialle tehdä jotain itse vai onko alettava metsästämään uutta syylaria?
              Ja mites kun vika ilmeni heti kun oli tullut lohkolämppärinasennuksesta. Voiko tota ilmausruuvia esim kiristää jotenkin liikaa, että pohjaa johonkin ja halkeama olisi siitä tullut?

              Comment


              • #37
                Tervetuloa kerhoon, mun autossa syylari otti ja päätti sylkäistä tuon ylävesiletkun kiinnikkeen mäelle.

                Taitaa mennä syylarinvaihdoksi. Vaikea tuota halkeamaa on kunnolla korjata, hitsaamalla voisi ehkä onnistua. Tuo muovi vaan sellaista laatua, ettei siihen tahdo oikein mikään liima tms. paikkausaine tarttua. Korjausta/uutta syylaria odotellessa paisuntasäiliön korkkia voisi ehkä vähän löysätä, jottei paineita synny systeemissä.

                Tuskin halkeama lohkolämppärin asennuksesta on aiheutunut tai eihän sitä koskaan tiedä. Audin jäähdytysjärjestelmän muoviosilla tuntuu olevan parasta ennen päiväys siinä 10v iän kieppeillä.

                Comment


                • #38
                  Mitä lueskelin foorumilta niin aika monta eri syylarinvalmistajaa tullut esille. Olisiko jollain jo kokemusta tässä vaiheessa, että mistä kannattaisi ostaa? (Hinta/laatusuhde kohdallaa). Rttuonnista kysyin jo: 280e. Jos vähän halvemmalla selviäisi niin olisi mukava..

                  Comment


                  • #39
                    Taitaa tuo Behri olla ainoa oikea vaihtoehto tuohon syylärin vaihto hommaan. Eiköhän tuo löydy ihan autotarvikeliikkeestä. Mistä tuo halvimalla lähtee siitä ei tietoa, mutta tuskin alle 200? mistään.

                    Comment


                    • #40
                      Jep, itse maksoin behristä sen tasan 200€ varaosaliikkeestä...

                      Comment


                        #41
                        Joo, pari satastahan se tais maksaa. Ja se Nissensi on huono vaihtoehto todellakin .
                        Ite yritin liimata ja hitsata tuota aivan samalla muovillakin vielä , mut huonoin tuloksin!

                        Comment


                        • #42
                          Saikos tuota apusyyläriä mistään tarvikkeena/alkuperäisenä järkevään hintaan?

                          Comment


                          • #43
                            No joo, vissii just sitä nissensiä ... Voin olla väärässäkin...

                            Miulla jos siihe tulee jotai vikaa, ni aion jättää sen kokonaa pois.

                            Comment


                            • #44
                              Behrin tarvike maksaa melkein satasen enemmän kuin merkkitiskillä. Erikoista, mutta totta.

                              Comment


                              • #45
                                300? näyttää minun albumi hintaa tuolle apusyylärille. Taitaa joutaa hyllylle.

                                Comment


                                • #46
                                  Okei, "inflaatio" iskenyt sen verran merkkiosiin, että enää noin 50e hintaero. Edelleen merkkiosan hyväksi.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Onko Ari mikä menny siitä syyläristä?
                                    Meinaan että aika hyvinkorjaavat ja ei tässä paikallisella ainakaan ole kallista... Muutaman kympin jos ottaa...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Päädyn välistähän tuo vähäsen vuotaa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Voisi tietenkin kysäistä, jos jokin jäähdytinkorjaamo tms. pulju tekisi kunnollisen metallipäätyisen lisäjäähdyttimen mittatilaustyönä. Vai tekeekö kukaan syylareita enää tänä päivänä?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Vuosi mennyt ilman etusyyläriä ongelmitta. Käytin sitä syylärikorjaamolla, kun epäilin sen vuotavan. Siellä kuitenkin sanoivat, että ei vuoda. Ei vaan ole tullut laitettua paikoilleen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kyllähän nuo tekeevät niitä syyläreitä...
                                            Jonkinlainen aihiohan tietysti pitää tilata?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Teki mulla sitten äskön tuo ässä sen että sylkäs osan nesteistä pihalle.

                                              Aikani tutkin sitä ja tulin siihen tulokseen, että neste vuotaa jostain lämppärin moottorin luota.

                                              En kuitenkaan usko että olisi kenno mennyt kun ei haise sisälle.

                                              Mitä muita hajoavia "palikoita" sielä voi olla mistä se vuoto tulisi?

                                              Kaukalo ei mielestäni ollut mitenkään erityisen märkä, mutta auton alle katsottaessa kaukalon kohdalta se tippasi.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Onhan siinä lämppärin letkuissa "ilmausruuvin" paikka, joka on muistaakseni muovista väännetty.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Ranskalaisissa samanlaisia ilmausruuveja, jotka eivät siedä kuin sormilla hellästi kiinni kääntämisen.

                                                  Katkeaa pirun helposti nuo ruuvit.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Onko se ilmausruuvi samaa pakettia tämän kanssa 893 819 809 A (heater valve)?

                                                    En ainakaan löytänyt perhealbumista sitä ilmausruuvia erikseen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Eikös näistä ole vuotanut myös nuo venttiilit, jotka sijaitsee
                                                      siinä lämppärin kaukalossa?

                                                      Omassa on kanssa kaukalo märkänä, mutta ei tule sisälle nesteet. Pienen
                                                      tuoksahduksen silloin tällöin antaa ja nestettä häviää aika rivakkaan tahtiin säiliöstä.
                                                      Kerran päivässä saa nestettä olla lisäämässä.
                                                      Viimeksi muokannut mikaks; 21.10.2008, 18:56. Perustelu: Tarkennusta

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jepulis.

                                                        Tuossa kuukausi takaperin alko ajotietokone herjaamaan tuolla piip piip piip jäähdystysnesteet vähissä varoituksella. Nooh, ei muuta ku lisää nestettä ja menoksi. Sen jälkeen tuota nestettä saikin lisäillä melko tiheään tahtiin ja kun tiirailtiin mistä se sylärikö sitä vuotaa ni ei kyllä saanut minkäänlaista paikantamista aikaan. Noh arvelin että täräytän syylärin paikkausaineet sisän ja voila. Noh, ei korjaantunut vika. Meni vähä aikaa (ja paljo nestettä) ja nakkasin vielä toisen putellin että jospa se siitä. Ka ei vieläkään korjaantunut. Nyt kun paisuntasäiliön laittaa täyteen ei mene ku hetki ja ajotk taas piippaa. Ja lämpöjäki alkanu nostelememaan siihen malliin että eipä viitti kulkineella enää liikkua. Ja keittääki muuten melko helposti. Kuulostas painetta olevan vähä liiaksikin.

                                                        Oon tässä lukenu näitä juttuja läpi ja nyt on vaihtoehtoja ainakin jotkut halkeamat järjestelmässä, vesipumppu (veikkaan tätä) tai kansi. Kai se on kohta purettava koko helkkarin järjestelmä jotta näkee mistä vuotaa. Tai sit ei näe ku ehtii paikat kuivaa... voi tsiisus...

                                                        Mitäs mieltä muuten ootte tuosta paikkausaineesta? Ehkä tuo 2 putelia meni vähä liiaksi, nyt on nestekki sen näköstä niinku ois joku rykässy p***** sinne paisuntasäiliöön :)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          ja vielä tuli semmonen muistikuva että taisi tuo vuotamien alkaa tulppien vaihdon jälkeen. tulpat olivat vaihtaessa aika karmean näköset.

                                                          Ja mitä ihmeen "väriä" joku on laittanut havaitakseen vuotokohdan?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jos paikkausaine on semmoista jossa on pieniä muovirakeita jotka jäävät vesikiertoon, tulee ongelmia. Tai jos se on könttistä tavaraa. Pitäisi saada ihan nestemäistä sulattamalla aine ennen lisäystä. Sittenkin miettisin kaksi kertaa.

                                                            Väriaineena toimii punainen glykoli, tekee valkoista kuohaa vuotokohtaan. Sitä vain ei saa sekoittaa kuin itsensä kanssa.

                                                            1. Paisuntasäiliön syöttöletku järjestelmään on aika ohut ja saadaan aikaiseksi vika jossa paisuntasäiliössä on vettä, mutta kone huutaa kuivuuttaan. Putki menee tukkoon, on hankala putsata ellei pura vähän enempi rojua edestä pois.

                                                            Paska paisuntasäiliössä ja herkkä keittäminen oireilee vähän että tuo alaletku on tukossa, systeemi on vaajaa vedestä. Painetta syntyy kovasti kun vesi pääsee ilmataskujen takia kiehumaan => tappaa kansipahvin nopeasti.

                                                            2. Lämmityslaitteen kennosto menee 99% varmuudella tukkoon, jos on alkuperäinen. Tarvikekennot joista puuttuu lämmönsiirtospiraalit putkiston sisällä kestävät kiinteää rojua paljon paremmin, muttei ne anna lämpöäkään yhtähyvin. Ja lisäksi ovat liitosputkiltaan vähän modaamista vaativat.

                                                            Tarkista nyt ainakin tulpat uudestaan, ovatko kaikki samanvärisiä?
                                                            Minkälaista öljy on tikussaan?

                                                            Vuotopaikkoja;
                                                            - lohkon takana, kytkinkopan yläpuolella oleva, lämmityslaitetta ruokkiva musta "bakeliitti"laippa antautuu alle 20 vuoden iässä 100% varmuudella. Vetää vuotaa hyvin ja tehokkaasti. Uusi maksoi jotain 20e marmorilla.
                                                            - jälkijäähdytyksen kiertovesipumppu, tehty ilmeisesti samasta bakeliitistä. Motonetistä sai muistaakseni portterin pumpun.
                                                            - ilmastoinnin sulkuventtiili

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              ka justiisa semmosta mönjäähän se oli... voeeee.....
                                                              tekevälle sattuu ja tekemättömälle ei mitään.

                                                              Mitenkähän tuon koko järjestelmän saisi sit kunnolla putsattua? onkohan mahdollista että se tuolta moottorista jotenkin tukkisi vedenkiertoa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X