Keskittyisin sellaisiin kohtiin jotka vaikuttavat ainoastaan nelosen sylinteriin. Useammalle sylinterille yhteiset viat voi sulkea pois koska niiden vaikutus ei näkyisi vain yhdessä sylinterissä. Kuitenkin esim. nelosen vuotava imuventtiili sotkisi takaisinvirtauksella viereisten sylinterien käyntiä jne.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B7 2.0TFSI BUL käy kolmella.
Collapse
X
-
No niin nyt testailin ohivuotoa ja ei se nyt näin amatööristä pahalta vaikuttanut, jos nyt oikein osaan välineitä käyttää.
Noin 7bar ja mittari ei nyt pahemmin droppaa. Käytin konetta hieman ennen testejä.
Ainut ohivuoto tuntuu tulevan kun ottaa öljytikun pois eli renkaista vuotaa läpi. En osaa sitten arvioida mikä on normaalia ja mikä ei?
Öljyn vaihtoa karkeampaan laatuun voisi tietysti ajatella koska tässä sahatesaa voi olla melkoisesti bensaa joukossa.
Edit: vertasin ykköspyttyyn ja ihan samalla tavalla se puhaltaa öljytikusta.
Mitähän sitä sitten...
20241122_181144.jpgAttached FilesViimeksi muokannut Kema; 22.11.2024, 19:33.
Comment
-
Löytyykö joltain referenssiä onko BWE ja BUL koneissa samat ECU:t?
Tässä on paikallaan 8E1910115A, mutta mietin voisiko se olla edellisen moottorin joka oli BWE? Mietin että olisiko siinä sitten käynyt käpy. Mieluusti ostaisi sitten oikean ECU:n suoraan IMMO OFF niin ei tarvisi taistella.
Comment
-
BWE ja BUL ECU:t eivät tosiaankaan ole samat.
Oliko tähän siis vaihdettu moottori?
Tämä BUL moottori on teholtaan yms. suurempi. Onko tämä sitten pelkästään ohjelmallisesti saavutettu, en ole varma. Jos on, ei luulisi moottorin ohjelmoinnin vaikuttavan asiaan.
Tätä korttia voisi kokeilla, jos oikeanmallinen ECU 8E0 910 115 N(X) löytyy.
Comment
-
Ei sitten auttanut pelkkä ecujumppa. Jotenkin käynti on kyllä tasaisempaa.
Varoituksia on vielä vaihdelaatikosta -> pitänee koodata manuaalista automaatiksi.
Misifire tasaisesti edelleen nelosesta ja edelleen siellä alle 2K kiekoilla, muutoin edelleen ok.
Seuraavaksi taidan sitten näpätä keulan huoltoasentoon ja alkaa ihmettelemään tuota jakopäätä ja ketjua.
Tulipa sitten tässä varmennettua, että mittaristo, ECU ja avaimen siru riittävät ajoneston osalta.
Paljon on opittu mutta tuo jakopää/ketjuhomma tulee olemaan kyllä hieman raffia näin pihamekaanikkona :D Tähän ECU hommaan jo piti odotella nollakeliä.
- 1 like
Comment
-
Paljonko voltteja tulisi olla puolan IN pinnissä? Mittailin että heiluu 0.14v ja 0.20v välillä(kuvittelin että sen pitäisi heilua 0-5V välillä). Toki voihan se olla että mittarini on liian hidas, mutta se on kyllä ihan laadukas Brymen.
Mittailin vielä kierroksilla ja tuntui melko tasaisesti pysyvän siellä 0.5V tuntumassa. Pitänee alkaa purkamaan johtoja esiin ja mittaillä vaikka kolmospannu verrokiksi ja jos siellä sitten tyhjäkäynnillä tasaista 0.5V niin johtoa auki ecun vierestä.Viimeksi muokannut Kema; 11.12.2024, 20:50.
Comment
Comment