Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0TFSI BUL käy kolmella.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Keskittyisin sellaisiin kohtiin jotka vaikuttavat ainoastaan nelosen sylinteriin. Useammalle sylinterille yhteiset viat voi sulkea pois koska niiden vaikutus ei näkyisi vain yhdessä sylinterissä. Kuitenkin esim. nelosen vuotava imuventtiili sotkisi takaisinvirtauksella viereisten sylinterien käyntiä jne.

    Comment


    • #62
      Hyviä neuvoja. Taidan tehdä sen ohivuotomittauksen ja jos se osoittautuu normaaliksi, niin sitten ECU:n kimppuun.

      Comment


      • #63
        No niin nyt testailin ohivuotoa ja ei se nyt näin amatööristä pahalta vaikuttanut, jos nyt oikein osaan välineitä käyttää.

        Noin 7bar ja mittari ei nyt pahemmin droppaa. Käytin konetta hieman ennen testejä.

        Ainut ohivuoto tuntuu tulevan kun ottaa öljytikun pois eli renkaista vuotaa läpi. En osaa sitten arvioida mikä on normaalia ja mikä ei?

        Öljyn vaihtoa karkeampaan laatuun voisi tietysti ajatella koska tässä sahatesaa voi olla melkoisesti bensaa joukossa.

        Edit: vertasin ykköspyttyyn ja ihan samalla tavalla se puhaltaa öljytikusta.

        Mitähän sitä sitten...

        20241122_181144.jpg
        Attached Files
        Viimeksi muokannut Kema; 22.11.2024, 19:33.

        Comment


        • #64
          En ymmärrä miksi en saa tekstiä näkymään tuossa edellisessä, mutta vertasin ohivuotoa öljytikusta ja noin yleisesti ykköspyttyyn ja ihan samalla tasollahan se on.

          Mitähän sitä sitten? ECU:n kimppuun?

          Comment


          • #65
            Löytyykö joltain referenssiä onko BWE ja BUL koneissa samat ECU:t?

            Tässä on paikallaan 8E1910115A, mutta mietin voisiko se olla edellisen moottorin joka oli BWE? Mietin että olisiko siinä sitten käynyt käpy. Mieluusti ostaisi sitten oikean ECU:n suoraan IMMO OFF niin ei tarvisi taistella.

            Comment


            • #66
              Tuossa mitä Etka näyttää.
              Attached Files

              Comment


                #67
                BWE ja BUL ECU:t eivät tosiaankaan ole samat.

                Oliko tähän siis vaihdettu moottori?

                Tämä BUL moottori on teholtaan yms. suurempi. Onko tämä sitten pelkästään ohjelmallisesti saavutettu, en ole varma. Jos on, ei luulisi moottorin ohjelmoinnin vaikuttavan asiaan.

                Tätä korttia voisi kokeilla, jos oikeanmallinen ECU 8E0 910 115 N(X) löytyy.

                Comment


                • #68
                  Kone on tosiaankin vaihdettu edellisten sankarien toimesta ja on BUL.Siksi tässä pitää epäillä kaikkea ja tehdä homma ns. huolella. A ja N korttien välistä eroa en äkkiseltään löytänyt.

                  Ihan mielenkiinnosta tutkin nyt tuota vanhaa ECU:a. Toki kippo olisi mukava saada ajoon :)

                  Comment


                  • #69
                    Jos vaihdan ECU:n ja mittariston BUL:autosta ja minulla on tähän vielä avainkin, niin tarviiko vaihtaa lukkopesää vai riittääkö että mekaaninen avain siirretään avaimesta toiseen?

                    Comment


                    • #70
                      Tarkoittanet stiletti avainta, riittää kun metalli avaimen vaihtaa. Lukkopesässä ei ole älyä.

                      Comment


                      • #71
                        Kiitoksia, pitänee kokeilla. Lukkopesän vaihtoa ei jaksaisi tehdä.

                        Comment


                        • #72
                          Ei sitten auttanut pelkkä ecujumppa. Jotenkin käynti on kyllä tasaisempaa.
                          Varoituksia on vielä vaihdelaatikosta -> pitänee koodata manuaalista automaatiksi.
                          Misifire tasaisesti edelleen nelosesta ja edelleen siellä alle 2K kiekoilla, muutoin edelleen ok.

                          Seuraavaksi taidan sitten näpätä keulan huoltoasentoon ja alkaa ihmettelemään tuota jakopäätä ja ketjua.

                          Tulipa sitten tässä varmennettua, että mittaristo, ECU ja avaimen siru riittävät ajoneston osalta.

                          Paljon on opittu mutta tuo jakopää/ketjuhomma tulee olemaan kyllä hieman raffia näin pihamekaanikkona :D Tähän ECU hommaan jo piti odotella nollakeliä.

                          Comment


                          • #73
                            Jakopäässä olevat asiat eivät vaikuta vain yhteen sylinteriin, väitän että avaat turhaan.

                            Comment


                            • #74
                              Hyvää toppuuttelua, mietitään lähestymisvektoria :)

                              Comment


                              • #75
                                Paljonko voltteja tulisi olla puolan IN pinnissä? Mittailin että heiluu 0.14v ja 0.20v välillä(kuvittelin että sen pitäisi heilua 0-5V välillä). Toki voihan se olla että mittarini on liian hidas, mutta se on kyllä ihan laadukas Brymen.

                                Mittailin vielä kierroksilla ja tuntui melko tasaisesti pysyvän siellä 0.5V tuntumassa. Pitänee alkaa purkamaan johtoja esiin ja mittaillä vaikka kolmospannu verrokiksi ja jos siellä sitten tyhjäkäynnillä tasaista 0.5V niin johtoa auki ecun vierestä.
                                Viimeksi muokannut Kema; 11.12.2024, 20:50.

                                Comment


                                • #76
                                  Yleismittari ei ehdi näyttämään todellisia lukemia, skooppi ainoa väline tuohon.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ei tullut sähköpuolelta oikein mitään uutta ratkaisua ainakaan ilman skooppia.

                                    Taidan vilaista tuon jakohihnan ihmeellisyyden ja katsoa onko jako sitten pielessä vai ei.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X