Keskittyisin sellaisiin kohtiin jotka vaikuttavat ainoastaan nelosen sylinteriin. Useammalle sylinterille yhteiset viat voi sulkea pois koska niiden vaikutus ei näkyisi vain yhdessä sylinterissä. Kuitenkin esim. nelosen vuotava imuventtiili sotkisi takaisinvirtauksella viereisten sylinterien käyntiä jne.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B7 2.0TFSI BUL käy kolmella.
Collapse
X
-
No niin nyt testailin ohivuotoa ja ei se nyt näin amatööristä pahalta vaikuttanut, jos nyt oikein osaan välineitä käyttää.
Noin 7bar ja mittari ei nyt pahemmin droppaa. Käytin konetta hieman ennen testejä.
Ainut ohivuoto tuntuu tulevan kun ottaa öljytikun pois eli renkaista vuotaa läpi. En osaa sitten arvioida mikä on normaalia ja mikä ei?
Öljyn vaihtoa karkeampaan laatuun voisi tietysti ajatella koska tässä sahatesaa voi olla melkoisesti bensaa joukossa.
Edit: vertasin ykköspyttyyn ja ihan samalla tavalla se puhaltaa öljytikusta.
Mitähän sitä sitten...
20241122_181144.jpgAttached FilesViimeksi muokannut Kema; 22.11.2024, 19:33.
Comment
-
Löytyykö joltain referenssiä onko BWE ja BUL koneissa samat ECU:t?
Tässä on paikallaan 8E1910115A, mutta mietin voisiko se olla edellisen moottorin joka oli BWE? Mietin että olisiko siinä sitten käynyt käpy. Mieluusti ostaisi sitten oikean ECU:n suoraan IMMO OFF niin ei tarvisi taistella.
Comment
-
BWE ja BUL ECU:t eivät tosiaankaan ole samat.
Oliko tähän siis vaihdettu moottori?
Tämä BUL moottori on teholtaan yms. suurempi. Onko tämä sitten pelkästään ohjelmallisesti saavutettu, en ole varma. Jos on, ei luulisi moottorin ohjelmoinnin vaikuttavan asiaan.
Tätä korttia voisi kokeilla, jos oikeanmallinen ECU 8E0 910 115 N(X) löytyy.
Comment
-
Ei sitten auttanut pelkkä ecujumppa. Jotenkin käynti on kyllä tasaisempaa.
Varoituksia on vielä vaihdelaatikosta -> pitänee koodata manuaalista automaatiksi.
Misifire tasaisesti edelleen nelosesta ja edelleen siellä alle 2K kiekoilla, muutoin edelleen ok.
Seuraavaksi taidan sitten näpätä keulan huoltoasentoon ja alkaa ihmettelemään tuota jakopäätä ja ketjua.
Tulipa sitten tässä varmennettua, että mittaristo, ECU ja avaimen siru riittävät ajoneston osalta.
Paljon on opittu mutta tuo jakopää/ketjuhomma tulee olemaan kyllä hieman raffia näin pihamekaanikkona :D Tähän ECU hommaan jo piti odotella nollakeliä.
- 1 like
Comment
-
Paljonko voltteja tulisi olla puolan IN pinnissä? Mittailin että heiluu 0.14v ja 0.20v välillä(kuvittelin että sen pitäisi heilua 0-5V välillä). Toki voihan se olla että mittarini on liian hidas, mutta se on kyllä ihan laadukas Brymen.
Mittailin vielä kierroksilla ja tuntui melko tasaisesti pysyvän siellä 0.5V tuntumassa. Pitänee alkaa purkamaan johtoja esiin ja mittaillä vaikka kolmospannu verrokiksi ja jos siellä sitten tyhjäkäynnillä tasaista 0.5V niin johtoa auki ecun vierestä.Viimeksi muokannut Kema; 11.12.2024, 20:50.
Comment
-
Tässä kävin henkevää keskustelua kanssaharrastajan kanssa ja tuli puheeksi että miten se moottori sitten havainnoi misfiret?
Tuhannen kuukkelin kautta tulin siihen tulokseen että myös tämä motti saattaisi tutkia sitä vain kampuran asentotunnistimen kautta eli ECU päättelee että nelospytty ei sitoudu työtahtiin vaan seurustelee HR osaston tyttöjen kanssa, kun muut kääntää kammesta.
Onko jollakulla parempaa ymmärrystä misfiren synnystä EA113 moottorissa?
Comment
-
Tuossapa se ero nyt näkyy paremmin kuvassa. Onkohan tuota nyt edes hampaan vertaa?
Lisäksi nappasin ohivirtausventtiilin irti ja se tuntuisi jumittavan etuasentoon ainakin pöydällä 12V virroilla testatessa. Onko sille kolossaan stoppari ettei pääse paikallaan liian eteen? Voihan se tietysti olla tiiviste kulunut.
Comment
-
No niin taas kelien suosiessa nappasin jakopäätä esille ja kyllä se siltä näyttäisi että kiristinrulla on vinossa ja epäilen tuota pulttia No. 13. Saattaa jopa erottua kuvasta.
Taidan huomenna napata hihnan nippusiteillä kiinni ja ottaa kiristäjän irti. Eihän sitä tiedä vaikka laahaisi riittävästi aiheuttaen kierrosten heilumista tyhjäkäynnillä.
Tuollaista pulttia ei taida ihan tuosta vain saada mistään moponetistä? N0444356 VAG
https://www.oemvwshop.com/n-0444356-...m8x45-p342121/
Ei tämä nyt järjellisesti siihen misfireen vaikuta, mutta helpointa varmaan laittaa ainakin aluksi kuntoon.
Tuossa etsiskelin aiheesta ja ainakin tälläisen mystisen misfiren syy oli jossain tapauksessa ollut hajonnut keivuvarsi tai rulla. Pitänee taas kaivaa ne esille, mutta onko hyvää vinkkiä niiden testaamiseen ja voiko niitä vaihtaa kikka kolmosella ilman nokkien irroitusta?
Comment
-
-
Ehjä keinu istuu paikallaan kohtuu jämäkästi silloinkin kun keinu ei paina venttiliä. Jos keinu heilahtaa vaikka meisselin kärjellä kevyesti napauttamalla, niin rullan laakerointi kulunut ja hydronostimen liike ei enää riitä välyksen poistamiseen. Toisen puolen, olisko ollut imu, keinut pystyy vaihtamaan ilman nokan irrotusta. Toista ei.
- 1 like
Comment
-
-
IKH tarjosi tappiaihion ja sitten hieman kierrepakkaa, niin sain jakopään kokeeksi kasaan. Ajoitusmerkit meni nyt ihan kohdalleen ja hihna palasi oikealle radalle. Pitää laittaa tappi kuitenkin tilaukseen ja uusia koko roska kun muutoin saadaan kone rokkaamaan.
Misfire edelleen nelospytyssä, mutta käynti muuten tasoittui. Jostain syystä ecu ei taas halunnut jutella vcds kanssa mutta bluetooth peruslukijalla sai koodin pihalle.
Ihmetellään sitä huomenna ja otetaan sitten venakoppa irti.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Ihmettelin sitten taas venakopan alustaa ja nostimia ja eihän siellä kyllä mitään tunnu olevan vikana. Samalla ihmettelin vielä mitaten nokkien eroja ja ei sieltäkään mitään tunnu löytyvän.
Testailin sitten vielä että kipunaa tulee ja bensaakin pytystä lentää.
Nyt en kyllä ymmärrä, jotenkin tuntuu jo että taidan vaihtaa vaikka PVC:n uudelleen :)
Comment
-
Tässä hieman epätoivoisessa tilanteessa on nyt palattava varmaan takaisin bensapuolen kimppuun.
- Lambda arvot huitelevat reilusti plussan puolella eli kone pyrkii rikastamaan seosta
- Kokeilin groupista muistaakseni 090 laittaa lambda ohjauksen pois eli tiputtaa rikastuksen nollaan -> Ei vaikutusta käyntiin.
Mietiskelin että jos sitä bensaa nyt kuitenkin on sitten aivan liian vähän verrattuna lambdan näkemään happeen:
1. Pakosarjan jälkeen ei ole vuotoja havaittavissa ennen lambdaa, voikohan tuossa turbon mutkassa mitään tapahtua? Koitan vielä laittaa putket tukkoon ja tutkia tilannetta uusiksi. Savukoneella ei ainakaan näkynyt.
2. Paineen rajoitinventtiilin(pressure limitation valve kuvassa) vuodon testaaminen.Riittääkä 091 ja 093 tarkastelu koneen sammutuksen jälkeen? Kuinka nopeasti paineiden tulisi laskea?
- Venahan on tuossa nelossuuttimen juuressa. oma fiilis kyllä että tuo laskisi paineen koko railissa tasaisesti, mutta mitä sanoo virtausasiantuntijat, olisiko lasku rajuinta juuri nelosessa? Anturihan on tuolla toisessa laidassa.
3. Savun lisääminen käyvään koneeseen. Ajattelin että jos savukoneella kokeilisi syöttää ihan ilmanputsarilta saakka savua ja katsoa onko siellä käydessä jotain havaintoja. Onhan tätä savua kyllä jo testailtu, mutta ns. epätoivo.
Ehkä tämä ensi vuonna tulee kuntoon :D
Comment
Comment